Logo

Hvilken Canal Digital decoder annbefales

Skriv et svar
12.02.2009 14.50.25 #1 av 2
Postet av: c-w203
Til min parabol har jeg en CDC-7000 ST decoder. Denne ser jo ganke "billig" ut.
Mitt spørsmål er om det blir stor forskjell på bilde kvalitet om jeg går over til en annen decoder.
Hvilken dekoder annbefaler dere for best mulig bilde kvalitet?
(NB! jeg har ikke noe HD abonement hos Canal Digital)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2009 08.48.10 #2 av 2
Postet av: Bobben
Det er ikke noe galt med CDC-7000ST. Hadde alle 1kr. mottagere vært likebra som CDC-7000ST så hadde det vært flott. Jeg brukte denne mottageren helt til HDTV ble et "must" (og jeg hadde mange å velge mellom).

Det eneste CDC-7000ST manger er harddisk opptager og HD støtte ellers er den egentlig ganske perfekt i mine øyne.
Dette er den beste mottageren som er godkjent av Canal Digital og den er utrolig mye mer fleksibel enn HD boksene.

Dersom du har en flat-tv med HDMI så kan du muligens få noe bedre bilder med HDMI men antagelig ikke før det kommer ny software til CD's HD bokser. I øyeblikket gir HD boksene til CD dårlig kvalitet på SD oppskalert til HD men produsenten av hardwaren i HD boksene (ST Micro http://www.st.com/stonline/) skal i følge teknofil.no ha funnet en softwara feil som de jobber med å fikse (det er samme problem med mange av boksene for bakkenettet). Når dette er fikset så er jeg rimelig sikker på at HDMI fra CD HD boksene vil gi bedre kvalitet på SD sendinger enn scart RGB fra gammeldagse bokser. Det krever selvfølgelig at du har en flatskjerm med HDMI inngang. Du behøver heller ikke noe HD abbonement hos Canal Digital siden HD kanalene inngår i de vanlige abbonementene. Har du minste pakke så vil du uansett kunne se TVNorge HD. Har du familepakken får du tilgang til 9 HD kanaler. Dvs. hvis du nå har familiepakken med CDC-7000ST så er det 9 kanaler du går glippe av pga. at CDC-7000ST ikke fungerer med HD kanaler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar