Logo

Hvilken spillkonsoll?

Skriv et svar
11.04.2005 17.40.11 #1 av 22
Postet av: Knut
Var en stund aktiv på spillfronten på vanlig PC, men har hatt en pause en stund nå. Føler behovet trenger seg på nå, ligger jo tross alt i genene våre (mannfolk)
Kunne tenkt meg en spillkonsoll, ala X-box, Playstation eller gamecube ... men jeg vet ingenting om de forskjellige konsollene - hvilke som er best, hvem som har mest spill, best spill, ikke koster en trilliard osv ...

Vil noe komme med forslag?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2005 17.50.25 #2 av 22
Postet av: Knut
Fant en tråd som omhandler noe av det jeg lurer på,

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=581

men er fremdeles interessert i tips!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2005 18.42.26 #3 av 22
Postet av: Granberg
X-box har best lyd og bildekvalitet og PS2 best utvalg av spill.
Tror jeg.. :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2005 18.49.40 #4 av 22
Postet av: Knut
"Granberg" skrev:X-box har best lyd og bildekvalitet og PS2 best utvalg av spill.
Tror jeg.. :?


Har inntrykk av at mange spill slippes til de forskjellige konsollene - altså samme spill til forskjellige konsoller
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2005 19.00.05 #5 av 22
Postet av: mariusm
Xbox er overlegen på ytelse og lyd og bilde, mange mener ps2 kontrollene er bedre, men det er en vanesak. jeg kan ikke fordra dem.

Xbox kan med litt ekstra kabler gi deg ordentlig surround, noe ps2 ikke kan.

Når det gjelder spilltilgjengelighet er det ps2 som er sjefen, selv om mange store titler (halo 2, Project gotham racing 2 osv..) kun fins til xbox, er ps2 bedre på dette området.

En ting som er fryktelig dumt, er at når spillfabrikantene lager ett spill, så er det i prinsippet samme spill som slippes til begge konsollene, de blir bare programmert annerledes. Ettersom ps2 har svakere ytelse enn xbox, må de "ned-tunes" sånn at spillene kan kjøres av ps2.

Xbox har også mye bedre utbyggingsmuligheter, siden den er som en vanlig datamaskin inni. dette bør imidlertid likevel gjøres av proffer.

hvilken som er best er opp til deg å bestemme, men jeg mener xbox er best. Nå kommer snart forza motorsport også, og vi får håpe det kan måle seg med Gran turismo 4.

Gta: san andreas kommer også på xbox til sommeren.

PS: Dersom du velger/har ps2, så har jeg ett tips. du kan bytte bilde kabelen til en monster game kabel. dette skal gi vesentlig bedre bilde.

Når det gjelder game cube er ikke den noe å satse på, med mindre du er mer enn gjennomsnittilig interessert i super mario. Gamecube-konsollen er mer tilpasset barn.


Håper dette hjalp. :D
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2005 19.17.08 #6 av 22
Postet av: kjelle
kjøp begge.det har jeg.konsollene er så billige likevel.ingen ting er mer irriterende enn at du har en konsoll,åsså kommer ett spill på den andre så du har lyst på...
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2005 21.53.16 #7 av 22
Postet av: kWern
Har PS2 og XBOX. Er nok mest glad i xboxen. Men PS2 har mer genialt kontrollerutstyr. Singstar og Eyetoy er jo fine barne/jentegreier, men det som virkleig er bra med PS2en er forcefeedback, noe utrolig nok ikke XBOXen har (som kun har risting). Det gjør derfor bilspill hakket bedre å styre (som i grunnen er viktigst i nettopp bilspill). Lyden på PS2 er ikke dårlig. Den har digital optisk utgang uten at du må kjøpe ekstrautstyr, og har DTS lyd i noen få spill (f.eks. SSX tricky), samt 4 kanals Pro Logic 2 (GTA).
Alle konsoller kan ha RGB scart, inkludert Gamecube. Gamecube er grafisk bedre enn PS2, noe ikke mange har fått med seg, siden denne urettferdig har blitt stemplet som barnslig. Det som derimot er barnslig med Nintendo, er det totale fraværet av onlinemuligheter... Og online, er det kun XBOX som gjelder. PS2 har et knotete og elendig opplegg, som bruker, mens XBOX Live tjenesten fikk meg til å pælme hele PC-nettspillinga ut av vinduet...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.04.2005 14.07.16 #8 av 22
Postet av: kjelle
synest det hittil beste online spillet med tanke på oppsett er socom2 navy seals jeg da.... norsk server og greier.og det er KUN til ps2
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.04.2005 14.13.05 #9 av 22
Postet av: Knut
Ja det skal ikke være enkelt ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 13.55.47 #10 av 22
Postet av: mariusm
"kjelle" skrev:synest det hittil beste online spillet med tanke på oppsett er socom2 navy seals jeg da.... norsk server og greier.og det er KUN til ps2


her er det ikke snakk om hvilket spill som er best, men hvilken maskin som er den beste til online-gaming, og har det mest brukervennlige systemet.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 14.12.11 #11 av 22
Postet av: kjelle
liker generellt best playstation sin online del.norske servere og gratis er det oxo.xbox koster 500kr året + at mange av spilla er lakt opp slik at etter endt spill så må alle ut i lobbyen igjenn.og det er jo ikke akkurat lettvint.minuset med ps2 er at på en del av spilla er det lagg.som feks fifa....plusset med xbox er friends systemet.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 16.22.10 #12 av 22
Postet av: 9kki
velg Xbox eller Ps2 og slå deg til ro med valget. du blir uansett fornøyd.
Bra maskiner begge to :P :twisted: :roll: :shock: :) :o :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 07.39.24 #13 av 22
Postet av: nutts
Xbox2 blir presentert for publikum den 12Mai på MTV. Det kommer til å bli en skikkelig killer maskin !!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=273423
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 08.03.24 #14 av 22
Postet av: Bombadil
Enig der at du helle burde vente på xbox 2 den kommer til å være bedre en alle maskiner. Litt kjedelig å kjøpe en vanlig xbox når den neste kommer snart. Jeg har selv ingen konsoller, men syntes pc er det beste. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 08.49.42 #15 av 22
Postet av: Rune
Sannsynligvis vil nok XBOX2 koste 4-5000.

I tillegg lar den seg sikkert ikke modifisere med det første.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar