Logo

Hvilken spillkonsoll?

Skriv et svar
15.04.2005 13.13.39 #16 av 22
Postet av: Knut
Må uansett vente til høsten med å kjøpe tror jeg ... studielån :-)
Kanskje Xbox 2 ikke er så dyr da?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 17.02.58 #17 av 22
Postet av: Knut
Hvordan bildeutgang vil Xbox 2 få?
Og hvilken utganger er det på PS2 og Xbox nå? Scart, s-video, komponent?

Er vell naturlig at xbox 2 får dvi / hdmi ut, eller drømmer jeg?
Samt digital lyd ut?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 18.15.38 #18 av 22
Postet av: Granberg
"Knut" skrev:Er vell naturlig at xbox 2 får dvi / hdmi ut, eller drømmer jeg?
Samt digital lyd ut?

Det er ikke så alt for usannsynlig.. Har hørt rykter om at PS3 vil få DVI/HDMI.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2005 11.40.40 #19 av 22
Postet av: mariusm
Både xbox og ps2 kan ha mange videosignaltyper. bare å kjøpe en ny kabel. har selv RGB scart til xbox og er fornøyd med det. man kan ikke så vidt jeg vet ha hverken dvi eller hdmi på noen av maskinene.

Det er nok ikke usansynlig at xbox 2 vil ha MULIGHET for digitalt bilde, men for å få det tror jeg nok man må kjøpe en ekstra kabel e.l.

prisen på xbox2 vil nok holde seg dyr en stund. tipper prisen er 3-4000 i høst også. Når Ps3 kommer vil nok prisen synke, pga. konkurranse.

Dersom man kjøper xbox (1) nå, så trenger ikke det være ett dårlig kjøp. de kommer til å lage spill til xbox lenge enda.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2005 12.27.15 #20 av 22
Postet av: Knut
Takk for mange gode svar. Tror jeg kommer til å vente til Xbox 2 eller PS3 er på markedet til en fornuftig pris.
Et annet problem er innganger på TVen. Har en helt ok Panasonic 32" 100Hz, men den har bare 2 scart-innganger. En inngang går til dvd/hdd-opptakeren og den andre til paraboltuneren.
Løsningen må da evt bli å bruke tunerdelen på hdd-opptakeren, og la tv-signalet gå gjennom hdd-opptakeren til TVen. Men jeg er ikke glad i slike "omveier", men det er kanskje bedre enn å måtte koble inn og ut bakpå TVen hver gang man skal spille/se på tv osv...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 06.07.41 #21 av 22
Postet av: Bombadil
Kommer ps3 også ut i høst?? noen som har en dato?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 14.37.58 #22 av 22
Postet av: Jan A M
"Bombadil" skrev:Kommer ps3 også ut i høst?? noen som har en dato?


PS3 kommer vel ikke ut før til neste år (2006), etter hva jeg har hørt/lest. Xbox2 skal vel komme ut først også tror jeg. :roll:

Og datoene for når slike ting skal komme ut, har en tendens til å forandre seg en del...
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar