Logo

Hvilken TV, Sony 52X2000 eller Pioneer 507XA?

Skriv et svar
15.10.2006 20.50.33 #1 av 3
Postet av: unIQue
Har egentlig sittet lenge på gjerdet for å avvente et nyinnkjøp av en større TV. Sitter pr. idag med en Samsung 42", som begynner å dra på årene. Hadde vel egentlig tenkt å kjøpe 507XA, men leser flere og flere gode annmeldelser av Sony sin X-serie, pluss at jeg også er litt "redd" for innbrenniger og image retention (plasma problem). Grunnen til dette er at skjermen også vil bli brukt til PS2 og PS3 når den tid kommer.
Har også bestemt meg for at jeg skal ha minimum 50" på den nye TV'en.

Så, er det noen som har lyst å overtale meg til den ene eller andre skjermen?

Vet at Sony 52X2000 koster "MYE", men prisen er innenfor min rekkevidde......

Har også veldig lyst på 1080P.

Håper noen kommer med noe fornuftig.

Edit : Eventuelt, noen som vet om det vil komme en 50"++ i Sony sin W serie?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2006 21.33.09 #2 av 3
Postet av: Rune
Jeg driver selv å skal kjøpe TV apparat før jul.

Endelig føler jeg at kvaliteten/prisen begynner å bli så bra at jeg kan kjøpe uten at jeg ville måtte ønske å bytte etter 6 mnd.

Mine krav (og samboerens) er at den må være større enn 42".

Skulle jeg kjøpt en TV som skulle blitt brukt til filmtitting ville jeg nok Pioneeren, men siden jeg har projektor vil TV'n bli brukt til titting på dagtid og mindre viktig programmer. I tilegg vil jeg bruke den i hovedsak sammens med PC som pc skjerm når jeg skal sløve på sofaen.

Derfor er det viktig for meg at den har høyoppløsning slik at man har litt arbeidsflate i windows. (har 1920 x 1200 på kontoret og vil helst ikke gå ned)

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for 46X2000 fra Sony, men etter IFA messen var jeg veldig usikker da LG viste frem sine 108p skjermer til halvpris i forhold til x2000. Derfor begynte jeg å helle til den. Nå etter å ha sett W2000 mot X2000 har jeg begynt å halle mot den igjen. Syns den var en del bedre på detaljer grunnet bedre panel/kontrast. Ifølge represanten fra Sony var 52W2000 på vei. (ikke noe tidspunkt)

Ikke mye hjelp fra meg, men det var mine synspunkter.

Teknisk sammeligning + sharp 52 som er "billig"
http://www.hjemmekino.no/database/compa ... 74,382,389
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
15.10.2006 22.24.07 #3 av 3
Postet av: unIQue
Har du sett Sharp sin 52" Live? Hva er eventuelt dine synspunkter på den?

Ser også etter et kjapt søk på nettet så ligger den rundt 2500 pund... En god del billigere en Sony sin modell ja.
Skriv et svar