Logo

Hvilket blad leser du?

Skriv et svar
16.02.2008 17.49.05 #1 av 16
Hva syntes dere om kvaliteten til Norges Hifi og Hjemmekinomagasiner og hvilke liker dere best? Her kan dere dele deres meninger og diskutere kvaliten på diverse blader.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2008 21.28.12 #2 av 16
Postet av: AndreWerdenskrieg
Jeg leser fast Hjemmekino, Lyd&Bilde og Hemmabio. Jeg kjöper av og til High Fidelity, What HIFI? og Home Cinema Choice.
Favorittene er Hjemmekino og Hemmabio. Disse to bladene ligger ihvertfall milevis foran Lyd&Bilde.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2008 15.45.20 #3 av 16
Fast leser jeg "Hjemmekino" og "Lyd og Bilde". Syntes begge bladene er gode å ha, men kvaliteten på noen av artikklene i Lyd og Bilde har begynt å variere noe. Hjemmekino derimot syntes jeg nå holder ett høyt nivå med mange gode relevante tester og nyheter. Krysser derfor av for "Hjemmekino".
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2008 18.58.15 #4 av 16
Postet av: Cadger
Etter at jeg begynte med kinoromprosjeketet mitt har jeg kjøpt "Hjemmekino". Jeg liker "hjemme hos"-reportasjene spesielt godt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2008 20.14.12 #5 av 16
Postet av: roarbakken
Jeg har akkurat fått et årsabonnement på Lyd & Bilde! I tillegg har jeg kjøpt Hjemmekino hver gang siden juli i fjor. Liker nok Hjemmekino best, men glad for abonnementet jeg fikk så det blir nok begge på meg enda en stund fremover.
Pioneer PDP-LX5090H / Pioneer BDP-LX71 / Panasonic BDP-80 / Yamaha RX-V1800 / Tannoy Sensys DC1, DC2, DCC høyttalere / REL Quake Subwoofer /Get HD-pvr/ MonsterCable 2xM1000HD + 2x400hdmi // Hjemmekino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=93
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2008 07.41.19 #6 av 16
Postet av: petre2006
Helt klart Hjemmekino. Seriøst og mye dybde i litteraturen deres, samt lite fargede tester som jeg føler ett annet norsk HiFi blad utfører. Altså, Hjemmekino bladet er ett must for sånne som oss, som nevnt over her så f.eks 'hjemme hos' er jo alene grunn nok til å kjøpe det bladet.

Hvis jeg skulle si jeg ville endret noe i det bladet, så er det kanskje litt mye 'high end' testing. Blir litt utenfor de fleste sin pengebok uansett. Men, ikke noe jeg henger meg nevneverdig oppi :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2008 12.16.05 #7 av 16
Postet av: flotepewz
"petre2006" skrev:Helt klart Hjemmekino. Seriøst og mye dybde i litteraturen deres, samt lite fargede tester som jeg føler ett annet norsk HiFi blad utfører. Altså, Hjemmekino bladet er ett must for sånne som oss, som nevnt over her så f.eks 'hjemme hos' er jo alene grunn nok til å kjøpe det bladet.

Hvis jeg skulle si jeg ville endret noe i det bladet, så er det kanskje litt mye 'high end' testing. Blir litt utenfor de fleste sin pengebok uansett. Men, ikke noe jeg henger meg nevneverdig oppi :-)

Petter


Foretrekker Hjemmekino fremfor Lyd & Bilde selv, selv om jeg leser begge. Er helt enig i at det er for mye high-end tester, skulle vært litt mer "budsjett" testing også, er jo i de fleste tilfeller en selvfølge at det er high-end komponenter som får høy score og er "verdt og lese om" osv. Men det finnes da ganske god lyd i billigere systemer også :)
E inte bara bara laga movi, må ha rett lait, rett sound, krispy sorroundsound
onkyo 605 | dynabel dy7250 | XTZ 99 W10.16 | toshiba hd-e1 | samsung bd-p1500 | samsung le46a856 | xbox 360 | htpc
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2008 14.45.27 #8 av 16
Postet av: Skrotnisse
Man burde kanskje ha forandret tittelen på avstemmninga til "hva er ditt favoritt blad" siden man ofte leser mer enn ett bestemt blad, men når det er sagt får jeg vel komme til saken.

Tidligere kjøpte jeg hjemmekino og lyd&bilde mens jeg abonnerte på Fidelity. I og med at vi plutselig fikk Fidelity på jobben ble abonnementet sagt opp. Ikke bare for at jeg plutselig fikk det gratis på jobben, men også fordi jeg synes Fidelity til tider kan bli litt for overseriøse og entusiastiske. Språket har en lei tendens til å flyte ut i de fantastiske verbale maleriene samtidig som det pøses på med erketekniske beskrivelser man skal være litt mer enn middels interressert for å fatte alt av.

Lyd og bilde har blitt degradert fra "fast lesestoff" til "kjekt å bla igjennom mens jeg venter på burgern på shell". Det var en gang lyd&bilde var interresant i mine øyne, men jeg har desverre fint lite til overs for fokuset de har nå om dagen. Veldig kjekt for den gemene hop, men det blir litt for mye duppeditter og uinterresante artikler for min del. Og testene deres? Jeg sitter igjen med følelsen av at en høytaler som var best til kr 10k forrige måned nå er bare søppel fordi de har testet en annen og bedre enn.

Da står jeg igjen med hjemmekino. Jeg husker starten hvor Hjemmekino kom på markedet og gamle ærverdige Audio stengte dørene. En del av skribentene fra Audio gikk over til hjemmekino og bladet sleit i noen år med å finne sin riktige identitet. Men etter bladet skiftet navn til hjemmekino, Akto ble ansatt og bladet begynte å finne sin nisje har det bare gått opp og fremmover. Nå storkoser jeg med hvert eneste nummer. Eneste som mangler er at de seriøst bør vurdere å forlate bedriften som stifter bladene deres, eller koste på en smule større stifter, midtsidene har en lei tendens til å ramle ut etterhvert og i noen tilfeller har jeg opplevd at midtsida kun henger i den ene stiften når jeg tar bladet ut av plasten. Men bortsett fra det har hjemmekino blitt et seriøst bra magasin for oss lyd og bilde geekene :)
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2008 15.18.21 #9 av 16
"Skrotnisse" skrev:Man burde kanskje ha forandret tittelen på avstemmninga til "hva er ditt favoritt blad" siden man ofte leser mer enn ett bestemt blad, men når det er sagt får jeg vel komme til saken.


Det har du vell rett i, så derfor kan Admin endre tittelen på avstemmningen til noe mer passende. Takker for innspill
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2008 23.11.44 #10 av 16
Postet av: Torja
Leser og foretrekker "Hjemmekino". Abon. på "Lyd&Bilde" en stund, men syns det har blitt veldig Stuff eller Dingz lignende. Sjekker heller innom deres nettsider.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2008 00.12.10 #11 av 16
Postet av: SVS Inderoy
Abonerer både på Hjemmekino og Lyd og Bilde for jeg føler de er mest i min gate
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2008 02.42.46 #12 av 16
Postet av: Skrotnisse
"Torja" skrev:Leser og foretrekker "Hjemmekino". Abon. på "Lyd&Bilde" en stund, men syns det har blitt veldig Stuff eller Dingz lignende. Sjekker heller innom deres nettsider.


bra beskrevet. Og litt ironisk er det jo at lyd&bilde ligner mer og mer på et blad hvor redaktøren er den samme som i deres hovedkonkurrent Hjemmekino; Håvard Holmedal. Han går iallefall foran som et godt eksempel, for Stuff er i mine øyne bælartig lesning, bare synd lyd&bilde sliter så fælt med gjennomføringa av "sin hyllest". hehe
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2009 19.25.25 #13 av 16
Postet av: Steve Vice
"Skrotnisse" skrev:Eneste som mangler er at de seriøst bør vurdere å forlate bedriften som stifter bladene deres, eller koste på en smule større stifter, midtsidene har en lei tendens til å ramle ut etterhvert og i noen tilfeller har jeg opplevd at midtsida kun henger i den ene stiften når jeg tar bladet ut av plasten. Men bortsett fra det har hjemmekino blitt et seriøst bra magasin for oss lyd og bilde geekene :)


Hjemmekino er det eneste bladet jeg leser. Mye på grunn av at jeg ikke orker å reise til Narvesen og kjøpe de utenlandske til overpris.

Men jeg måtte bare støtte Skrotnisse sin observasjon. Det er faktisk noe dere seriøst bør ta en titt på.

Når jeg har lest ut bladet pleier jeg å ta det med på jobben og ha i lunsjrommet, det tar ikke mange lunsjpausene før bladet går i oppløsningen fra midtsiden og utover. Tar med andre blader som OPM, Edge, og norske Pondus og ingen av disse sliter med det samme. Edge bør vel kanskje ikke nevnes sammen med de andre fordi det rett og slett føles ut som et High-end blad fra ende til annen. Kjøp Edge om du er litt interessert i spill :P Men nok om det...kjøp dyrere stifter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2009 19.31.32 #14 av 16
Postet av: Rune
Jeg forstår det slik at det med stiftene er tatt opp med trykkeriet flere ganger. Siste nr skulle vist være ok.
Slik jeg forstår det så er det det klages mest på.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2009 20.40.31 #15 av 16
Postet av: teebee
vurderte å begynne å lese et blad. men hva er prisen i løssalg for hjemmekino. kanskje jeg hiver meg på det tilbude oppe i venstre hjørnet.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar