Logo

Hvordan koble alt sammen?

Skriv et svar
13.09.2005 07.45.00 #1 av 5
Postet av: janse
Jeg er helt ny på området og har nå gått til innkjøp av endel utstyr (ikke fått alt enda, men det kommer snart!).

Lurer derfor litt på hvordan alt skal kobles sammen og sånt. Her er liste over utstyret:


[list]
Panasonic TH42-PV500
Denon AVR-3805
Denon DVD-1920
Canal+ dekoder
HTPC
Høytalere m/sub
[/list:u]

Å koble høytalerne til receiveren regner jeg med går greit. Men hvordan skal jeg koble DVD/HTPC/C+/TV for å få lyden fra høytalerne hele tiden, og ikke fra TVen?

Burde jeg bruke komponent m/progressive scan, eller HDMI på dvd spilleren? Hvordan kobles denne til både tv og receiver?

Hva er beste måten å koble til en pc på? Skal ikke spille/jobbe på denne, denne skal kun spille av tv-serier og evt. annen video fra pcen. Blir vel også endel musikk fra den.

C+ dekoderen har kun scart-utgang såvidt jeg vet.

Har ellers antenne i veggen som går via C+ dekoderen også i tven.

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei! På forhånd takk ;) koblinger2.gif koblinger2.gif ( 8,2919921875 KB) Vist 779 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 07.59.36 #2 av 5
Postet av: Bøgge Bakken
DVD spiller kobler du med HDMI
Canal Digital kobler du med SCART til TV og bruker optisk/coaxial overføring til resiver for å få lyd på annlegget
Siden HDMI kontakten har gått til DVD spiller må du bruke komponent til HTPC.
Dette krever eget skjermkort med slik utgang. Har du ikke dette kan du i første omgang bruke DVi utgangen på skjermkortet ditt og bruke komponent på DVD spilleren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 09.02.48 #3 av 5
Postet av: Knut
Du kan også bruke en hdmi-switch for å koble dvd og htpc sammen.
Det er heller ikke sikkert paraboltuneren har optisk/coax-lyd ut...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 10.00.15 #4 av 5
Postet av: janse
Hvis jeg kobler dvd-spilleren med hdmi fra dvd->tv, hvordan går da lyden ut på høytalerne som er koblet til receiveren?

Har ikke noe paraboltuner..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 10.21.34 #5 av 5
Postet av: Bøgge Bakken
Du må ha en SPDIF kabel (coax eller optisk) fra DVD til resiver.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar