Logo

Hvordan koble sammen hjemmekinoen..

Skriv et svar
14.09.2009 20.12.46 #1 av 8
Postet av: JohnMartin
Har nettopp kjøpt meg et Sony surround anlegg, DAV-DZ860W, som jeg har tenkt å koble sammen med min Sony Bravia TV (KDL-46W4000) og Playstation 3.

Men sliter litt med hvordan jeg skal koble alt dette sammen

TV'n og anlegget er jo greit, men er usikker på hva jeg skal gjøre med PS3'n.
Har tidligere trodd at jeg skulle koble PS3'n til forsterkeren, og så videre til TV'n. Men når jeg fikk forsterkeren, så ser jeg at det ikke er noe HDMI In på forsterkeren. Bare HDMI Out.

Har lest i manualene både til anlegget og TV'n, men klarer ikke å bli så mye klokere.

Leste noe om at jeg kunne koble PS3'n rett inn i TV'n, og bruke en optisk lydkabel fra TV'n og til forsterkeren.
Anlegget er kombinert forsterker og DVD-spiller, men jeg har ikke tenkt å bruke DVD spilleren noe særlig, da jeg skal bruke PS3'n.
Er det noen som kan noe om dette?
Hvordan innstillinger må jeg evt. bruke på TV'n?

Hvordan blir lydkvaliteten når lyden går fra PS3'n via TV'n og for så og bli dekodet i forsterkeren?

Noen som kan hjelpe meg med dette, slik at jeg får best løsning og best mulig lyd?

--
JohnMartin
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2009 20.56.39 #2 av 8
Postet av: Runner
Du har to muligheter. Enten kobler du HDMI fra PS3 inn i tv'en, og optisk lydkabel fra tv'en og til forsterkeren. Eller HDMI fra PS3 til tv'en, og optisk lydkabel fra PS3 til forsterkeren. Det er de to eneste mulighetene du har. Jeg tror ikke du vil høre noen forskjell i lyden om du kobler på den ene eller andre måten.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2009 16.32.53 #3 av 8
Postet av: JohnMartin
Takk for det.

Har kjøpt en optisk kabel nå, så får vi se hvordan det blir :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2009 18.41.10 #4 av 8
Postet av: KennethPS3
Hvordan gikk det?
Jeg skal kjøpe et hjemmekino anlegg og lurer på om det er det samme hvilken type hjemmekino du kjøper?

Jeg kan vise hvilken jeg tenker på og kjøpe:
http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/ ... hjemmekino

Eller må jeg kjøpe denne typen?: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/ ... hjemmekino



~KennethPS3~
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2009 12.15.02 #5 av 8
Postet av: teebee
spørs hva du skal bruke det til. kun ps3 eller tv og bluray og htpc. viktigst er at du kjøpe et anlegg med nok innganger, jeg kan ikke se hvilke innganger det er på disse anleggene, men tror det er for lite til å bruke det på mer enn en boks.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2009 12.52.26 #6 av 8
Postet av: KennethPS3
Jeg skal kun bruke det til ps3.
Jeg har hørt at alt du trenger er en optisk kabel, men jeg vet ikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2009 19.29.29 #7 av 8
Postet av: teebee
ser ikke ut som den billigste har optisk inngang, så må nok opp i pris til den andre.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2009 20.59.06 #8 av 8
Postet av: KennethPS3
Ok, takk skal vel på elkjøp snart så får vel spørre litt der da.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar