Logo

Hvordan kobles dette utstyret?

Skriv et svar
22.01.2006 21.35.29 #1 av 7
Postet av: jg
Trenger hjelp for å få dette koblet på best mulig (optimal) måte. Bruksanvisningen til receiveren viste en 'haug' med kabler på samme bildet. Jeg kjøpte alle disse på Chlas Olson og koblet opp, men fant ut etterhvert at etter som jeg begynte å koble fra noen så hadde jeg allikevel fortsatt både lyd og bilde, så her er det tydeligvis dobbelt opp.

Det jeg er ute etter er å få vite hva jeg må ha av kabling. Setter derfor umåtelig stor pris på om noen forklare hvordan jeg BØR koble opp. Takknemlig for svar da jeg har brukt hele helgen for å få dette til.

Utstyret er:
Pioneer VSX-915 Receiver: har alle slags tenkelige innganger & utganger

TV (gammel Phillips): S-video, 2 scart, Video in & Audio(Gul, Rød, Hvit)

DVD (billig merke): Scart, Component (RGB), S-video, Video (gul), Coaxial, 5.1CH surround audio out.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2006 22.08.35 #2 av 7
Postet av: Bidd@
"jg" skrev:....Utstyret er:
Pioneer VSX-915 Receiver: har alle slags tenkelige innganger & utganger

TV (gammel Phillips): S-video, 2 scart, Video in & Audio(Gul, Rød, Hvit)

DVD (billig merke): Scart, Component (RGB), S-video, Video (gul), Coaxial, 5.1CH surround audio out.


DVD: scart til TV og Coaxial (lyd) til 915
TV: scart (ut) overgang til rca (hvit/rød) lyd til 915

Da kan du velge om du vil bruke lyd fra TV eller om du vil aktivere 915 og bruke lyd fra denne.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2006 22.28.17 #3 av 7
Postet av: jg
Takk. Hva er forskjellen med å bruke overgang scart til rca? Jeg har også en video spiller som jeg hadde tenkt å koble opp til den ene scart kontakten, men den kan kanskje koble i serie med DVD?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2006 22.29.38 #4 av 7
Postet av: jg
Jeg mente å si

Hva er forskjellen med å bruke overgang scart til rca istendefor å bare ha rød/hvit phono direkte til receiveren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2006 08.14.31 #5 av 7
Postet av: Bidd@
Hmm....Tok for gitt at dine RCA på TV'n ikke ga lyd ut bare inn. Gir de lyd ut kobler du selvsagt her. VHS kan du koble inn på scart ved å kjøpe en scart dobler eller ta DVD til VHS først. Husk at det kan være bare den ene scart utgangen på TV'n som sender signaler ut.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2006 10.42.36 #6 av 7
Postet av: jg
Takker og bukker. Jeg så etterpå at jeg ikke hadde vært spesifikk nok når jeg skrev innlegget. Har lyd ut bak på TV'n. Scartene ser like ut, de har et symbol trykket i plastikken som ialfall ser identisk ut med en pil som antagelig viser retningen på signalet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2006 11.03.06 #7 av 7
Postet av: Bidd@
Noen scart tar bare signal inn og ikke inn/ut. Husk å bruke fullkoblet scart kontakter (som har alle pinnene).
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar