Logo

Hyundai 4200HD Plasma

Skriv et svar
13.10.2004 17.06.12 #1 av 16
Postet av: Suger wankel?
Hei! Ny her i dag.
Lurer på om http://www.displaynet.no/Produkt.asp?ID=76 denne skjermen er noe? Jeg har stusset litt på prisen, de varierer jo veldig på de forskjellige skjermene, og denne skjermen ligger jo i den billige enden. Har heller aldri sett en Hyundai skjerm før. Noen som har noe kjenneskap til dette merket bortsett fra biler?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2004 18.27.20 #2 av 16
Postet av: Rune
Heisann. Velkommen til forumet.

Eneste erfaringen jeg har med Hyuandai plasma er den modellen som selges på Elkjøp til 19.995,-

Den modellen har imponerende fjernkontroll, gode menyer men svært elendig bilde. Bildet er utrolig uskarpt. Hvis bilden på denne skjermen er like dårlig så vil jeg anbefale å satse på noe annet.

Kjøp iallfall ikke denne skjermen uten at du har sett bildet på den.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2004 19.32.07 #3 av 16
Postet av: Suger wankel?
hmm... Ser at Elkjøp selger en skjerm som heter Hyundai HPT4240. Har sjekket litt på nettet og funnet ut at denne skjermen har 1200:1 i kontrast. Den skjermen jeg lurte på, men som jeg desverre ikke har mulighet til å se, har 3000:1 i kontrast. Kan det være at dette vil hjelpe på bildet? Jeg har ikke satt meg inn i denne "nye" plasmaverdenen og har ikke alt helt klart for meg enda
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2004 20.59.01 #4 av 16
Postet av: Rune
Det er sikkert en bedre skjerm, men jeg ville ikke kjøpt den usett. Kan jo godt hende den er skikkelig god, men det er dumt å bruke så mye penger hvis man blir misfornøyd.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2004 10.12.00 #5 av 16
Postet av: ameiza
Dersom du har lyst til å se bildet, er det ikke noe i veien for å kjøpe den, for å så levere den tilbake hvis du ikke er fornøyd (kjøpsloven, vet du...). Du svir av en del i frakt, det er det eneste :roll:
mvh Ameiza
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2004 11.28.46 #6 av 16
Postet av: Suger wankel?
Ja, men jeg har fått muligheten til å få denne skjermen gjennom en hjemmepcavtale, dermed blir den billigere, men jeg vet ikke om jeg har muligheten til å levere den tilbake hvis jeg ikke er fornøyd med den.
Men det hele passet så greit, hadde en helt greit 28" 16:9 Philips men den tok kvelden og Elkjøp har gitt meg en kredittnota. Derfor er jeg fristet av tilbudet.

Virkelig ingen som har noe kjenneskap til akkurat denne modellen? Jeg har scannet verdensveven, men ikke funnet noe om akkurat denne modellen, annet enn den linken jeg hat lagt ut her.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2004 13.25.26 #7 av 16
Postet av: Runel
Hvis du kjøper skjermen over "nettet" og ikke i butiikk så har du angrefrist. Hvis du kjøper og får levert skjermen ibutikk så har du ikke angrerett! Untaket er at butikken gir angrerett alikevel f.eks elkjøp sin 30 dager returrett. Man har ikke angrerett ved kjøp i butikk iflg kjøpsloven :cry: Skjermen vet jeg ingen ting om, får håpe at den er bedre enn de skjermene ellkjøp annonserer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2004 14.44.49 #8 av 16
Postet av: Suger wankel?
Har sett at den skjermen som elkjøp selger ikke er spesielt bra, men dette er en helt ny skjerm som bla. er HDTV kompatibel. Skjermen skal vistnok være så ny at den ikke er kommet i butikken enda. Det har vært visning av skjermen i dag, så jeg skal få tilbakemedling fra div. folk som har vært å tatt en titt på den. Hvis de ikke er fornøyd blir det en annen skjerm. Noen som har forslag på gode 42" opp tom. 30.000,-?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2004 15.39.07 #9 av 16
Postet av: Runel
Det må bi Panasonic TH37PA30 til ca 24500,- Synes det er lattelig billig for denne skjermen :lol: . Men denne er ikke HDTV komp så vidt jeg vet, lav oppløsning (852*480). En annen skjerm er QP sine 42" 2 utgaver begger under 30k, hvor den dyreste er HDTV komp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2004 19.05.42 #10 av 16
Postet av: Suger wankel?
852*480 er for dårlig. Hyundaiskjermen har 1024*768 (XGA) Har kikket litt på QP skjermene, de har jo fått god omtale, men jeg heller mot Hyundaiskjermen faktisk. Trodde ikke jeg skulle la meg trekke mot et merke som Hyundai noen gang, men den gang ei...hehehe
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2004 09.08.07 #11 av 16
Postet av: tbrovold
Har du fått sett på denne 4200HD skjermen, og kan si noen ord om billedkvaliteten? Importøren sier bildet og skjermen er meget bra, men selvf. ikke kan måle seg med siste generasjonene til feks. Phillips.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2004 15.16.34 #12 av 16
Postet av: Suger wankel?
Har nå hat Hyundaien i en uke. Jeg var å kikket på den før jeg kjøpte den, men det var kun denne tven som sto utstilt da jeg var å kikket på den. Jeg hadde vært innom både Elkjøp og ELNOR å tittet litt på andre merker før jeg var å kikket på Hyundaien, men noen sammenligning der og da var desverre ikke mulig. Men over til bildekvaliteten. Jeg må si at jeg synes bildet er mye bedre en jeg hadde forventet meg, selv når jeg ser på tv, har kabel fra UPC. Setter jeg på en DVD (har koblet den med en scart fra Monster) så blir bilde helt knall. Av de skjermene jeg hadde sett på i denne prisklassen (+-25.000,-) synes jeg Hyundaien hadde det klart beste bildet. Pioneer sine tver kunne jeg se at var bedre, men det var så lite at jeg ikke mener at det kan forsvare prisforskjellen på 25.000,- Å se film i stua er blitt en helt ny opplevelse! Jeg har en Pioneer DV575A så jeg har jo mulighet til å få enda bedre bildet, men jeg tok meg ikke råd til en kabel til 1.000,- akkurat da.
Ellers er jeg veldig fornøyd med designet på tv, det er ingen synlige knapper, kun et lite lys nede til høyre. Rammen rundt tven er tynn, ca 2 cm. Er integrerte høytalere men disse er lagt oppe og på baksiden så de ikke "forstyrrer" disagnet av selve skjermen. Disse høytalerene gir som dere skjønner ikke fantastisk lyd, men man kan fint se på tv uten å måtte skru på forsterkeren å kjøre lyden gjennom egne høytalere, noe jeg seff gjør når jeg skal se en film!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2004 23.18.09 #13 av 16
Postet av: Rune
Takk for flott gjennomgang av egenskapene til denne TV'n.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2004 07.22.22 #14 av 16
Postet av: Rune
DinSide.no har testet denne i dag:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=112437
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2004 09.08.10 #15 av 16
Postet av: Suger wankel?
Ser at de langt ifra er fornøyd! Kjenner meg igjen i noe av kritikken, bla. instruksjonsboka, nå kan jeg nok tysk så det var ikke noe problem for meg, men det er jo unektelig litt rart. At skjermmenyen ikke er på norsk betyr ingenting for meg. Synes det kan se ut til at denne skjermen er nesten den samme som QPV 42" HD og denne fikk jo helt andre skusmål da den ble testet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar