Logo

Ikke lyd noen steder

Skriv et svar
06.09.2010 20.11.55 #1 av 2
Postet av: kborge
Beklager hvis dette er feil forum å poste slikt i, jeg er helt fersk her. Jeg er også ganske nybegynner når det gjelder hjemmekinoutstyr, så vær tålmodig hvis jeg spør dumme spørsmål eller bruker feil terminologi.

Jeg har et oppsett hjemme bestående av:

Get HD PVR boks
Philips TV.
Samsung hjemmekino/bluray anlegg

Koblingene er HDMI kabel fra Get boks til TV, og konverter/kabler fra utgangen med Digital lyd på Get-boksen til blu-ray spilleren. Alt har fungert fint et års tid, jeg bruker vanligvis bare TV-høyttalerene til vanlig TV, men hvis jeg ser film skrur jeg på at surround-anlegget skal ta digital input fra Get-boksen.

For to uker siden forsvant lyden i TV-høyttalerne, men det kom fremdeles lyd fra digitalutgangen mot Surround-anlegget. Alle kabler ble nappet ut og inn og alt oppsett sjekket uten at jeg fant noe galt. Siden Get-boksen også oppførte seg mystisk, lamper begynte å blinke etc.tok jeg den med til Get support. Der testet de den og den ga lyd ut mot en TV. Siden jeg hadde observert merkelig blinking fikk jeg allikevel med meg en ny Get-boks, men da jeg kom hjem var det ingen bedring - fremdeles ikke lyd mot TV men ok lyd mot surroundanlegg. Dette er nå noen dager siden, men i kveld virket plutselig ikke lyd mot anlegget heller fra Get-boksen. Jeg har også kablet mot anlegget fra en PC, og lyd derfra virker (fremdeles) utmerket.

Jeg er nå ganske forvirret:

- Get-boksen er byttet, neppe den?
- Lyd mot surroundanlegget virker fra PC, så neppe anlegget?
- Selv om deler av anlegget er kaputt var det jo lyd Get -> TV som først ikke virket?
- Selv om mot formodning TV-lyden skulle gått i stykker virker plutselig ikke lyd Get -> Surround, som virket etter at Get -> TV sluttet å virke?

Jeg ganske i villrede hvordan jeg kan feilsøke videre. Noen forslag? Jeg er ikke spesielt glad i å debugge slikt, finnes det noen pålitelige kommersielle tjenester for å finne ut av slike problemer?

På forhånd takk for all hjelp!

Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2012 11.16.32 #2 av 2
Postet av: mar12y
Noen steder har tekst og ingen lyd, for de som ønsker seg en rolle. Når det gjelder manuset er jeg ferdig med første scene .



Forbrukslån
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar