Logo

Importere NTSC Plasma

Skriv et svar
18.07.2005 18.12.24 #1 av 3
Postet av: storm66
Vurderer å importere Plasma fra utlandet og ser særdeles gode tilbud på mo0deller beregnet for NTSC markedet. Nye modeller til halve prisen av hva samme koster i Norge som for eksempel Pioneer og Panasonic som valget faller på.

MEN : kan noen informere meg om ulempene, om noen, ved å ha en 110v tv som ikke har PAL inngang? Omformer for strøm er en smal sak, men vil DVD spilleren min virke uten problemer, og kan jeg bruke min gamle VHS spiller som TV tuner? Eventuellt en QAM tuner.

Er komponent utgangene avhengig av NTSC / PAL eller gjelder dette bare antenne inngangen ?

Vurderer kun HD skjerm og da har jeg fortstått at det er viktig med en spesiell scanning. Hvilken ?

Noen med erfaring på dette feltet ?

Gleder meg til kloke svar fra fok som har erfaring med dette.

Hilsen Storm.
ascor
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2005 18.50.15 #2 av 3
Postet av: storm66
Er det ingen som kan noe om dette??

Håper på tips.
ascor
21.07.2005 18.56.15 #3 av 3
Postet av: Rune
"storm66" skrev:
Omformer for strøm er en smal sak, men vil DVD spilleren min virke uten problemer, og kan jeg bruke min gamle VHS spiller som TV tuner? Eventuellt en QAM tuner.

Forutsatt at TV'n støtter 50Hz video signal med 576 linjer bør det gå veldig greit. Betegnes ofte som 576p for progressivt og 576i for interlaced

"storm66" skrev:
Er komponent utgangene avhengig av NTSC / PAL eller gjelder dette bare antenne inngangen ?

Fargekoding som NTSC / PAL spiller ikke direkte inn da fargene er separert i utgangspunktet, men den må støtte 576p /576i som er komponentsignal med "PAL oppløsning"

"storm66" skrev:
Vurderer kun HD skjerm og da har jeg fortstått at det er viktig med en spesiell scanning. Hvilken ?

Du må ha en TV som støtter 720p og 1080i i både 50 og 60Hz for å være sikret at du får sett HDTV.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Skriv et svar