Logo

Irriterende med enkelte filmer!

Skriv et svar
15.08.2007 07.23.53 #1 av 3
Postet av: Rollerhead
Jeg har av en eller annen grunn klart å irritere meg over noe så banalt som når de i filmen nesten forklarer tittelen!

F.eks. i filmen Entrapment med Catherine Zeta Jones og Sean Connery sier hun plutselig "This is entrapment". Og hvis jeg ikke husker helt feil så er det en lignende i 2'ern av Basic instinct hvor Sharon Stone sier noe med at hun skriver om, ja nettopp Basic instincts.

Skjønner ikke helt hvorfor dette irriterer meg, men det finnes filmer der tittelen sies på en så naturlig måte at men ikke legger merke til det, men det gjelder altså de filmene der de sier tittelen på en forklarende måte.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2007 17.55.32 #2 av 3
Postet av: bava
"Rollerhead" skrev:Jeg har av en eller annen grunn klart å irritere meg over noe så banalt som når de i filmen nesten forklarer tittelen!

F.eks. i filmen Entrapment med Catherine Zeta Jones og Sean Connery sier hun plutselig "This is entrapment". Og hvis jeg ikke husker helt feil så er det en lignende i 2'ern av Basic instinct hvor Sharon Stone sier noe med at hun skriver om, ja nettopp Basic instincts.

Skjønner ikke helt hvorfor dette irriterer meg, men det finnes filmer der tittelen sies på en så naturlig måte at men ikke legger merke til det, men det gjelder altså de filmene der de sier tittelen på en forklarende måte.


Nå er det jo slik at tittelen skal speile filmens handling eller tema på en eller annen måte. Dette har jo en del med markedsføring å gjøre...
Hvis du biter deg merke i det så vil du finne flere av disse linkene i langt flere filmer enn du ville ønske;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2007 20.36.55 #3 av 3
Postet av: petre2006
Da bør du ikke se den meget heftige serien 'The wire', der alle serietittlene blir sagt i en bisetning i hver episode. Noe jeg faktisk finner litt morsomt :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar