Logo

Jamo S606 HCS 3, hvilken forsterker/receiver?

Skriv et svar
23.04.2011 02.45.44 #1 av 5
Postet av: toxicatr
hei!

er helt ny her på forumet, men kommer nok til og delta aktivt fremover, og dette er da
mitt aller første innlegg, i form av et lite spørsmål om hjelp.

jeg har en Samsung PS50B551 plasma-tv, og har hatt det i litt under et år nå.
har nylig forlatt "redet", og derfor bestemte jeg meg for å kvitte meg med mine gamle eltax høyttalere
samt min gamle eltax receiver. tenkte jeg skulle prøve meg på noe nytt, og derfor ble altså
dette gamle anlegget ikke med på flyttelasset.

ser derfor nå etter en rimelig høyttalerpakke, og har funnet ut at
Jamo S606 HCS 3 virker som det rette valget, både når det kommer til ytelse
så godt som prisen.

jeg er på et budsjett, og sub er noe som står nederst på lista.. derfor går jeg for HCS 3, så får jeg
heller gå til innkjøp av en sub i ettertid.

dette anlegget blir på en måte en "allrounder" løsning. skal koble en boxee box til tv'en for mediastreaming, og da kommer jeg til og spille av både
filmer og mye musikk, samt at jeg spiller til tider Xbox 360.

MEN, jeg behøver en ålreit forsterker/receiver.
er det noen her som kan anbefale noe fra Onkyo, i budsjettklassen?

jeg vil gjerne få mest mulig ut av anlegget jeg skal kjøpe, og derfor er det jo selvfølgelig viktig
å ha en forsterker som yter det som kreves.

har kikka litt på TX-SR508B fra Onkyo, samt TX-SR608B, men er usikker.. noen som kan komme med innspill? tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2011 08.46.55 #2 av 5
Postet av: Jorn.Finnerud
årets Onkyomodeller er meget spennende. De kommer blandt annet med Spotify innebygget, og man har mulighet for å kjøpte et AirPlay adapter til dem. Årets modeller i økonomisegmentetet akkurat kommet, 509 og 609.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2011 18.59.07 #3 av 5
Postet av: toxicatr
begge virker lovende. kan vel si at jeg kommer til og ha et nokså stramt budsjett, så derfor
så jeg naturlig nok mest på 509. på "papiret" ser jo denne ganske bra ut. :)

men er såpass grønn på det med å kunne klare matching av forsterker/receiver og høyttalersett..
vil 509 være en god match med Jamo S606 HCS 3? jeg kjøper HCS 3 først, og sub i etterkant..
så etterhvert vil jeg nok sitte igjen med HCS 6 på en måte. er jo greit å ha en forsterker/receiver som
driver anlegget godt.. kommer 509 til og slite med dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.07.2011 20.46.35 #4 av 5
Postet av: tceteam
yamaha 667 er ein god reciver som jeg kan anbefale, det driver jamo s606 hcs 3 lett eller yamaha rx-v767 som jeg har selv, og jamo er anbefalt og drive med 6 ohm, og det er noe du kan skifte på disse reciverene + yamaha rx-v767 ble kåret til best i test av bladet lyd og bilde,og ein liten stund etter det så ble den kåret til årets beste reciver :mrgreen: så gå for yamaha
samsung ue46b7070wwxxe- yamaha rx-v767- klipsch syngery f20-xtz w99 12.16-ps3 slim-samsung bærbar ns150-grundig dtr 8740 mhp-htc incredible s
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2011 00.32.55 #5 av 5
Postet av: toxicatr
beklager for supersent svar.. :)

ser at rx-v767 akkurat nå ligger på rundt 4000, samtidig så er onkyo tx-sr609 helt nede i 3000.
har ofte fått høre at onkyo og jamo (s606 hcs3) har en god tone sammen og utfyller hverandre både fint og greit.
jeg er ute etter et anlegg som gir mye trykk når det kommer til musikk, samtidig som det også er pliktoppfyllende
i forhold til gaming, filmer o.l.

siden jeg er en flittig bruker av spotify så er det jo bare positivt at onkyo tx-sr609 har innebygget støtte for dette også.

har bestemt meg for at jeg skal kjøpe jamo s606 hcs3 og tx-sr609. dette kan da umulig være en dårlig kombo?
prislappen for begge er jo ikke så ille nå for tiden heller.. men hva tror folket om bass på dette anlegget/oppsettet
uten sub? blir det greit nok? jeg er ikke ute etter noe voldsomt basskick, men nok til at det drundrer litt. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar