Logo

Jeg har gjort noe dumt..

Skriv et svar
22.02.2005 12.36.40 #16 av 41
Postet av: pnerbye
Si at det er greit med hvite høyttalere hvis du får velge nye gardiner til stua! :lol:
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 13.04.44 #17 av 41
Postet av: Spike
Akkurat de hvite av disse syns jeg sier 80-tallet og homofile tendenser langt vekk. No offense..

erikrod, mine T55 fronts er i lys lønn. Jeg ville ha svarte der, men hun overtalte meg der til å velge lønn istedet. Og akkurat der hadde hun rett - de passet faktisk veldig bra i stua og var veldig stilige. Men her tror jeg at jeg setter grensen. Tror ikke hvit passer så bra til lønn etter min mening heller. Bra argument med opppussing forresten :D Så snart jeg har mannet meg opp skal jeg ta tema opp hjemme. Kanskje kjøpe litt smøring a la blomster el. lign. Smøring er jo så pop i disse tider.
Skal ta opp flere av de gode argumentene som er kommet frem her om nødvendig. Støvtørking er også bra argument Berit, thx :wink:

En annen ting som irriterer meg med PSB sine fargevalg er hvorfor ikke Image senteren C60 finns i lys lønn?? Lillebroren C40 gjør jo det? Jeg tror jeg skal skrive til Paul Barton og be de å slutte lage hvite surrounds og begynne å lage C60 i lønn! :)
Software Piracy is illegal but so is mugging old ladies.
Supporting piracy saves you money and prevents the mugging of old ladies.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 15.30.12 #18 av 41
Postet av: Alas
Så ut som noe som kunne passet i en båt eller lignende. Hvis det er hvite vegger er det lettere til å få en svart høyttaler til å passe inn. Med mindre hvitfargene er 110% identiske, noe som jeg tviler på. Da vil det bli bedre å bryte helt opp enn å forsøke å gjemme dem, alle vil jo se dem allikevel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 15.59.53 #19 av 41
Postet av: FallenA
Støvet syns best på sorte høytalere :D
Syns ikke de hvite var så ille jeg !
Godt kompromiss. Du får bra lyd, hun får den fargen hun vil ha !
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 19.17.13 #20 av 41
Postet av: magne
"Berit" skrev:Hvite høyttalere gjør jo at støvet sees godt. Veldig godt. (tror jeg) :? Og høyttalere samler støv. I know... Si til henne at hun får tørke støvet hver dag da.

Ikke morro.


Ganskje ikke så bra argument dette? Min erfaringe er at det er vel ikke mange farger hvor støv vises mindre enn på hvitt, mens derimot alt av støv vises på sort :?
Derimot fingeravtrykk og andre "lort"-merker vises veeeeldig godt på hvitt :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 19.25.01 #21 av 41
Postet av: Rune
"magne" skrev:
"Berit" skrev:Hvite høyttalere gjør jo at støvet sees godt. Veldig godt. (tror jeg) :? Og høyttalere samler støv. I know... Si til henne at hun får tørke støvet hver dag da.

Ikke morro.


Ganskje ikke så bra argument dette? Min erfaringe er at det er vel ikke mange farger hvor støv vises mindre enn på hvitt, mens derimot alt av støv vises på sort :?
Derimot fingeravtrykk og andre "lort"-merker vises veeeeldig godt på hvitt :)


Jeg kommenterte dette for henne etter at hun skrev det. Hun påstod jeg tok feil. (men nå tørker ikke jeg støv så jeg har ikke den store erfaringen ;-) )
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 19.29.56 #22 av 41
Postet av: Berit
"magne" skrev:
"Berit" skrev:Hvite høyttalere gjør jo at støvet sees godt. Veldig godt. (tror jeg) :? Og høyttalere samler støv. I know... Si til henne at hun får tørke støvet hver dag da.

Ikke morro.


Ganskje ikke så bra argument dette? Min erfaringe er at det er vel ikke mange farger hvor støv vises mindre enn på hvitt, mens derimot alt av støv vises på sort :?
Derimot fingeravtrykk og andre "lort"-merker vises veeeeldig godt på hvitt :)


Ikke sjelden er det gutter som sier dette. :wink: Dersom du bor i byen og har hørt om svevestøv (eksos, skitt) så skjønner du at argumentet mitt ikke er så dumt. Ser i vinduskarmene på hybelen at det ikke er lite skitt som siver igjennom "tette" vinduer. Vinduene er også " sorte" av eksos eller hva den nå enn er som legger seg. :?
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 19.30.20 #23 av 41
Postet av: Berit
"Rune" skrev:
"magne" skrev:
"Berit" skrev:Hvite høyttalere gjør jo at støvet sees godt. Veldig godt. (tror jeg) :? Og høyttalere samler støv. I know... Si til henne at hun får tørke støvet hver dag da.

Ikke morro.


Ganskje ikke så bra argument dette? Min erfaringe er at det er vel ikke mange farger hvor støv vises mindre enn på hvitt, mens derimot alt av støv vises på sort :?
Derimot fingeravtrykk og andre "lort"-merker vises veeeeldig godt på hvitt :)


Jeg kommenterte dette for henne etter at hun skrev det. Hun påstod jeg tok feil. (men nå tørker ikke jeg støv så jeg har ikke den store erfaringen ;-) )


Nemlig Rune :lol:
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 20.06.15 #24 av 41
Postet av: magne
"Berit" skrev:
"magne" skrev:
"Berit" skrev:Hvite høyttalere gjør jo at støvet sees godt. Veldig godt. (tror jeg) :? Og høyttalere samler støv. I know... Si til henne at hun får tørke støvet hver dag da.

Ikke morro.


Ganskje ikke så bra argument dette? Min erfaringe er at det er vel ikke mange farger hvor støv vises mindre enn på hvitt, mens derimot alt av støv vises på sort :?
Derimot fingeravtrykk og andre "lort"-merker vises veeeeldig godt på hvitt :)


Ikke sjelden er det gutter som sier dette. :wink: Dersom du bor i byen og har hørt om svevestøv (eksos, skitt) så skjønner du at argumentet mitt ikke er så dumt. Ser i vinduskarmene på hybelen at det ikke er lite skitt som siver igjennom "tette" vinduer. Vinduene er også " sorte" av eksos eller hva den nå enn er som legger seg. :?


Den som er så heldig å bo på landet har ikke problemer med svevestøv vet du :D Her har vi bare "vanlig" støv, som ikke er svart men lysegrått og dette vises bedre på sort enn hvitt :wink:

Moralen er at i bynære områder er sorte høytalere å anbefale.(Hvite høytalere er foresten aldri å anbefale :) )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 06.51.43 #25 av 41
Postet av: Jonia
Jeg hadde valget mellom sort eller sølv (metallic...), jeg fant fort ut at støv ville bli et problem med sort finish... så jeg valgte sølv metallic.... da står de bra til tv'n også...

Poenget er iallfall at høyttalerfargen må passe inn i fargene i stua. Dersom du har mye mørke farger, vil jeg si at hvite høyttalere godt kan være tøft som bare det.... ved å bryte litt.. 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 11.28.15 #26 av 41
Postet av: 9kki
KJØP DE SVARTE!!!!
DET ER ALLTID LETTERE Å FÅ TILGIVELSE ENN TILLATELSE :lol: :lol: :lol:

Trust me I know :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 12.15.19 #27 av 41
Postet av: Toughloose
Sett hard mot hardt: "Enten så skaffer jeg svart høytaler eller så skaffer jeg meg svart dame. Du bestemmer!" :twisted:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 16.31.42 #28 av 41
Postet av: Knut
Hva med å si at de hvite er gått ut av produksjon, eller at de må spesialbestilles og derfor er dyrere? Importøren i Norge tar ikke inn hvite høyttalere fordi INGEN kjøper de ... ? De hvite er forbeholdt det amerikanske markedet ... hun så på produsentens internasjonale nettside, og at de hvite høyttalerene ikke føres i Skandinavia ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 20.10.16 #29 av 41
Postet av: Spike
Hehe - mange bra forslag her. De tre siste begynte kanskje å bli litt vel ekstreme ;)

Men woo-hoo! Crisis avoided, problem solved. Jeg mannet meg opp og sa det som det var. Jeg kan ikke ha de hvite rett og slett, sa jeg. Og jeg skal innrømme at jeg slang på at par av de argumenter som er dukket opp her :) Bl.a. at man aldri vil få en nuanse i hvit som passer helt til den vi har nå. Og de vil jo syns uansett og jeg tror en farge i kontrast som svart vil være bedre uansett. M.fl. Thank you all!

Hun var veldig grei - det må jeg si. Hun tenkte litt og fant ut at tjah, svart er jo for så vidt best til hvit vegg - og andre farger. Nice :D
Så da er det bare å spare videre. Neste kval er om det først skal investeres i Pioneer VSX-1014 eller de nå famøse surrounds. Nå svarte i fargen! 8)
Software Piracy is illegal but so is mugging old ladies.
Supporting piracy saves you money and prevents the mugging of old ladies.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.02.2005 12.15.13 #30 av 41
Postet av: Tercius
I min grønne ungdom bodde jeg hjemme hos min mor og hadde stereoanlegget mitt i stua hennes.
Jeg hadde spart pengre i lang tid og kjøpt stereoanlegg for alle penga og var veldig stolt, husker ikke hva det var slags høyttalere men de var på 250 w husker jeg.
Jeg dro på ferie en sommer og da jeg kom hjem hadde modern MALT høyttalerne HVIT......
Hun skulle pusse opp da jeg dro på ferie og jeg var vel borte bare ett par uker.
For å gjøre historien så kort som mulig, jeg kjøpte nye høyttalere og hun har faktisk fortsatt de samme HVITE høyttalerne, dette er vel 12 år siden eller noe sånt.

Dette var så pinlig at jeg kunne jo ikke ta med noen hjem og vise dem de her utyskene, som hun i tilegg hadde plasert duk og blomster på!!??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar