Logo

Kentis hjemmekino

Skriv et svar
22.01.2009 22.51.53 #76 av 117
Postet av: Atle Torp
Det er det :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 15.41.54 #77 av 117
Postet av: kenti
I dag dukket en ny 3900 opp, ferdig oppdatert med FW 1.05. Samtidig ramlet også "How The West Was Won" på Blu-Ray, og Hellboy 2 med DTS-HD MSTR 7.1 ned i postkassen. Førstnevnte gleder jeg meg virkelig til å se!
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 18.42.54 #78 av 117
Postet av: Typhoon7
Da kan vi vel gratulere igjen. :-) Regner med den nye Yamahaen fungerer slik den skal.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2009 19.02.29 #79 av 117
Postet av: DevilEj
Har du noen erfaringer å dele rundt 3900 vs. Z7???
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2009 21.08.34 #80 av 117
Postet av: kenti
Har vært litt travel den siste tiden i forbindelse med prosjektbytte på jobben, slik at jeg ikke har fått hevet meg på sammenlikningen enda. Det har betydd at Z7 har stått oppkoblet, og 3900 uåpnet frem til helgen som var. På lørdagen pakket jeg opp, koblet til 3900 og var godt fornøyd med endelig å ha fått en ny forsterker som skulle fungere. Men gleden ble kort, da denne ser ut til å være rammet av problemet med beskyttelseskretsene også, bare enda hardere. Den vil nemlig ikke starte i det hele tatt. Visa går som tidligere med at "booter", og like før den går over i normal driftmodus slår den seg av. Det ironiske er at denne ble oppdatert til FW 1.05 før jeg fikk den, for å bla. rette dette problemet. Så jeg må ha hatt ekstra uflaks her... Skal ringe Yamaha i morgen og gi de gladnyheten .
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2009 21.30.13 #81 av 117
Postet av: Typhoon7
Maks uflaks. Alle gode ting er 3?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2009 23.14.31 #82 av 117
Postet av: Labbetuss
Det er jo helt tragisk, at det er mulig. Snakke meg om uflaks!

Håper de ordner opp i dette raskt kenti!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 17.33.49 #83 av 117
Postet av: kenti
Snakket med Yamaha, og de var naturlignok like forbauset som meg. Heldigvis er de svært service-innstilte, og har allerede lagt inn en bestilling på ny forsterker. Satser på at alle gode ting er tre ja :)

Da får jeg fortsette å "slite" med Z7 her 8)
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 18.26.09 #84 av 117
Postet av: DevilEj
Hmmmm. Jeg har hatt et par tilfeller på min Z7, og når jeg var innom Kriller på fredag så jeg at hans var helt håpløs. Ikke bra for Yamahas rykte dette...... De burde gjøre noe med det fort
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 19.10.56 #85 av 117
Postet av: kenti
Har deres forsterkere FW 1.05? Denne skal jo fikse dette, selv om jeg jo undrer litt mtp hva som skjedde med min siste 3900. Nå er sannsynligvis ikke dette det samme, selv om symptomene er svært like. Jeg antar at du vet at FW kan sjekkes i advanced menyen.

Jeg har også sjekket ut oppdateringen, og denne er enkel å gjennomføre selv (den er som du også sikkert er klar over lagt ut for nedlasting).
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 20.12.45 #86 av 117
Postet av: Rune
Kanskje jeg skal slå av min for å se om jeg har feil på min. (jeg har ikke slått den av siden jeg fikk den). :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 21.23.39 #87 av 117
Postet av: DevilEj
Joda, jeg vet at nedlastningen skal fikse problemet, men når Yamaha sender ut mange forsterkere på markedet med denne feilen er det en god del mannesker som returnerer den for å få det fikset. Mye retur er uheldig for en leverandør selv om dt er en fillefeil. Jeg har vært såpass mye ute å reist etter at Z7 kom i hus at jeg ikke har rukket å gjøre noe med problemet enda. Får se om jeg rekker å ta en titt på det til helgen. Kriller hadde oppdatert sin, men den var fortsatt helt håpløs
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 23.57.19 #88 av 117
Postet av: kenti
Rune: Det er en sporadisk feil, så det kan hende det ikke skjer noe. Prøv noen ganger (les: slå den av hver kveld i en uke f.eks) for å finne ut av det.

Devilej: Ja, da tyder det på at 1.05 kanskje ikke fikser dette da.. Ikke bra nei. Jeg skal nevne det for importøren.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2009 11.51.39 #89 av 117
Postet av: kenti
Flaksen min fortsetter.. I går, som jo selvfølgelig er måtte være fredag 13 når jeg tenker meg om, gikk Blu-Ray-spilleren min opp i røyk!! :surprised:

Jeg hadde sett litt på den fantastiske Black Symphony-konserten, og slått av BD-spilleren m.m. Noen minutter senere hører jeg fra badet et smell fra kinoen, akkurat som om noen klakker i bordet ned en knoke. Går inn i kinoen, og ser at det siver tykk hvit røyk ut av spilleren. I øyeklikkets hete tenkte jeg sannsynligvis "Holy shit" :shock: før jeg nappet ut stikkontakten og utviste spilleren fra rommet.

Akkurat nå er det litt kjedelig å ha kjøpt spilleren (LG BH200) fra USA :roll:
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2009 12.18.05 #90 av 117
Postet av: Labbetuss
Fader og for en uflaks da, makan!

Hørtes jo skikkelig snodig ut i tillegg.... Du er vel på jakt etter ny da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar