Logo

Koble flere kilder til samme surroundsystem

Skriv et svar
13.10.2009 17.18.46 #1 av 4
Postet av: stray
Hei,
Jeg har følgende oppsett og trenger deres kloke råd:

42" HD LCD
Get HD PVR (Coax lydutgang)
DVD spiller (Optisk lydutgang)
StuePC (3.5 mm jack)

Jeg trenger et surroundanlegg (enten 5.1 eller 2.1) som jeg kan koble alt dette til. Jeg har foreløpig kun funnet to alternativer som kan dekke mine krav:
-Logitech Z-5500 eller
-LG HB354BS

LG'en er et komblett BlueRay surroundsystem, så da vil det bli å skifte ut DVDspilleren jeg allerede har. Eneste dumme med denne løsningen er at det ikke går ann å gjøre spilleren sonefri. Jeg har bodd en stund i USA og har derfor en del DVDer i sone 1.

Z-5500 dekker også kravene mine fint, men jeg synes sub'en er i overkant stor og vil bli veldig dominerende i stuen.

Finnes det noen andre alternativer jeg har oversett? Alle tips tas gladelig imot da jeg begynner å bli veldig lei av den dårlige lyden på TVen og stadige omkoblinger...

Petter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2009 17.31.57 #2 av 4
Postet av: Jorn.Finnerud
Hva med den nye slimlinereceiveren NR1501? Den har fire HDMI inn, komplett med HD-lyd og den tar minimalt med plass i forhold til en stor receiver.

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fu ... od_id=3827
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 09.17.56 #3 av 4
Postet av: stray
Hei igjen,
Takk for svar, men hadde egentlig tenkt meg noe mindre enn dette. Det er begrenset med plass der anlegget skal stå, så det jeg ser etter er enten en "koblingsboks" som jeg kan koble alle enhetene inn i og videre til et mindre lydanledd, eller et komplett hjemmekinoanlegg som kan gjøre det samme...

-Petter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 09.20.21 #4 av 4
Postet av: Jorn.Finnerud
Hva med Arcam Solo Movie? leveres både i 2.1 og 5.1.

Litt dyrt kanskje;)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar