Logo

Koble opp surround-anlegg til DVD-spiller og kabel-TV

Skriv et svar
22.12.2007 15.16.24 #1 av 7
Postet av: lullizen
Hei.

Jeg holder på å koble opp et surround-anlegg og får det bare ikke til. Vi har en flatskjerm-tv, en dvd,spiller, et surround-anlegg og kabeltv med kabel som går ut av veggen.
Jeg får koblet til sånn at jeg får lyd når jeg spiller av CD og DVD, men får ikke koblet sånn at jeg får lyd i surround-anlegget når jeg ser på TV.
Kan noen fortelle meg nøyaktig hvordan dette skal kobles, så jeg kan se hva jeg har gjort feil?

Det er hdmi-tilkobling på dvd-spilleren og tven, men ikke på surround-anlegget.
Håper noen skjønner den dårlige forklaringen min, og si fra hvis det er noen opplysninger jeg skulle tatt med for at dere skal skjønne hva jeg mener.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 15.21.10 #2 av 7
Postet av: Rune
Er dette surroundanlegget et slikt kompaktanlegg med innebygd DVD spiller?

Hvis det er det trenger du en lydkabel fra TV-apparatet (rød/hvit) og inn på en ledig inngang.

Har du modellbetegnelsen på surruond anlegget?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 16.40.11 #3 av 7
Postet av: lullizen
Det står yamaha rx-v361 på brukermanualen i hvert fall. Jeg vet ikke om det sier deg noe.
DVD-spilleren er ikke innebygget nei, så den må også kobles inn på et ellet annet vis.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 18.36.06 #4 av 7
På DVD spilleren kobler du til slik:
HDMI til TV fra DVD-spiller og en Coax/optisk eller RCA kabel fra DVD-spiller til Reciver.

Vet ikke hvilken dekoder du har?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 18.50.06 #5 av 7
Postet av: Torja
Må koble lydkabel fra tv til receiver hvis det er slik at antenne inngangen går direkte inn i tv. Hva har du av inn/ut ganger på tv?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2007 14.23.58 #6 av 7
Postet av: lullizen
DVD-spilleren er Yamaha DVD-S661
AV recieveren er Yamaha RX- V361
Tven er Philips 37pf5321
Recieveren har alt mulig av inn-og utganger bortsett fra HDMI. Tven har ingen Audio UT men to forskjellige audio inn. Jeg har prøvd å koble audio inn og audio ut på recieveren, men det funket ikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2007 22.24.02 #7 av 7
Postet av: Torja
Uten en dedikert lyd utgang så blir det vanskelig å få lyd fra tv til receiveren. Du kan prøve den ene scart utgangen på tv og koble med en scart overgang til til rca utganger. Som denne:
http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=14818609
Da kobler du kun lyden til reciveren.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar