Logo

Kobling av PC til TV

Skriv et svar
18.05.2005 19.30.11 #1 av 9
Postet av: stianbye
Jeg har en relativt ålreit pc, og likedan med mitt hjemmekinoanlegg og TV. Problemet er bare - hvordan får jeg pc-bildet mitt på tv-skjermen? Jeg tror jeg trenger et skjermkort/tv-kort med video-utgang og deretter noen kabler? Isåfall - hvordan kort og hvordan kabel(kabler) og hvor får jeg tak i det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2005 19.35.59 #2 av 9
Postet av: Rune
Vi har en egen guide på dette:
http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_pc_tv.asp

Hvilke type TV er det snakk om? (flatskjerm, vanlig)

Du trenger et skjermkort med S-video for vanlig TV eventueltt vga, komponent, dvi til flatskjerm TV for best mulig bilde.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2005 20.03.37 #3 av 9
Postet av: stianbye
Det er snakk om en Samsung 32" - en helt vanlig widescreen tv med to scart innganger. Hvor får jeg tak i dette "skjermkortet med s-video for vanlig tv"?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2005 20.26.32 #4 av 9
Postet av: arntos
For eksempel dette skjermkortet. Bra kort med både s-video og DVI utgang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2005 20.26.45 #5 av 9
Postet av: Rune
Stort sett alle nye skjermkort har s-video utgang. Hvilken type grafikkort spor har du? (AGP`?)

Hva skal du bruke PC'n Hvis du bare skal bruke den til avspilling av film trenger du ikke noe kraftig grafikkort.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2005 20.57.17 #6 av 9
Postet av: stianbye
NVIDIA GeForce FX 5600. Jeg har også et tv-kort (Pinnacle PCTV Pro) men det har bare video-in kontakt såvidt jeg forsto... Jeg bruker pcn til mye annet enn å spille film - men ikke kraftige spill osv. Blir bare mye internett, musikk, film og diverse tekstbehandlingsprogram. Noen anbefalinger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2005 21.20.17 #7 av 9
Postet av: stianbye
jeg har foresten både scart og s-video og gul phono inngang på tv-en.. noen forslag på et enkel billig og brukbart opplegg? Jeg har også en kabel med scart i den ene enden og s-video og 1,5mm monojack i den andre enden.. kan denne brukes? :? jeg bare spør.....

Takk for all hjelp foresten :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2005 06.55.19 #8 av 9
Postet av: arntos
"stianbye" skrev:Jeg har også en kabel med scart i den ene enden og s-video og 1,5mm monojack i den andre enden.. kan denne brukes?


Den kan brukes såfremt den sender signalet i riktig retning dvs fra s-video til scart og det regner jeg med den kabelen gjør!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2005 14.28.40 #9 av 9
Postet av: stianbye
er det noen måte jeg kan finne ut av om hvilken vei den kabelen sender signaler? ...annet enn å prøve den :p
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar