Logo

Kobling av Pioneer vsa-e03 og Jamo a210pdd og dvd spiller.

Skriv et svar
27.11.2005 12.55.51 #1 av 7
Postet av: stiandaya
hei! håper noen kan hjelpe meg med et problem jeg har.
jeg kjøpte en hjemmekino pakke uten forsterer, og jeg bruker den jeg har. problemet mitt er at det står at jeg må ha dvd spiller for å få 5.1 lyd, men bak på dvd spilleren min er det bare to lyd utganger, og på forsterkeren min er det 5.1 innganger....dette her skjønner jeg meg ikke helt på. noen som kan hjelpe meg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 13.32.08 #2 av 7
Postet av: arntos
Bruk en coax digital kabel så skulle du få surround lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 13.53.40 #3 av 7
Postet av: kWern
Fint om du også nevner hva slags utstyr du faktisk har. :)

Mulig du må bruke en optisk digitalkabel istedet for coax, hvis du bare har en slik firkantet TOS-link utgang. Begge gir digital overføring av 5.1 lyd i én kabel. Det du "mangler" er analog 5.1 utgang fra DVD-spilleren. I så fall måtte du hatt 6 RCA-kabler (eller 3 vanlige doble) mellom forsterkeren og DVD-spilleren..

Les mer om signaloverføringer og kabeltyper i guiden her på hjemmekini.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 14.31.42 #4 av 7
Postet av: stiandaya
forsterkeren er da Pioneer VSA-E03, hjemmekino anlegget er Jamo A210PDD og en dritta dvd spiller United 3151.går det an å bruke optiske kabler også eller? pleier det å være 5.1 innganger på de bedre dvd spillerne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 14.44.27 #5 av 7
Postet av: stiandaya
hvis du tenker på ledninger har jeg ikke stort.... vanlig audio kabler... høyre venstre...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 15.01.27 #6 av 7
Postet av: kWern
"stiandaya" skrev:forsterkeren er da Pioneer VSA-E03, hjemmekino anlegget er Jamo A210PDD og en dritta dvd spiller United 3151.går det an å bruke optiske kabler også eller? pleier det å være 5.1 innganger på de bedre dvd spillerne?


Er vel 5.1 utganger fra DVD-spillere du mener. Trodde virkelig ikke at det fantes DVD-spillere som kun har et par stereo analoge RCA utgang lenger, selv blant de aller billigste spillerne (som jo UNITED er). Selv min første DVD-spiller hadde optisk utgang. Til gjengjeld hadde den kun S-video ut, ikke en gang RGB-scart...
Ved å bruke coax eller optisk utgang, lar du forsterkeren din ta seg av all lydbehandlingen, som vel er det beste i ditt tilfelle. Du kan få grei lyd med en dårlig DVD-spiller og en god forsterker hvis du bruker ovennevnte kobling. Bildet fra en dårlig DVD-spiller er det lite du kan gjøre med... (litt usikker på hvordan det er med digitalt bilde, som DVI og HDMI)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 15.48.49 #7 av 7
Postet av: stiandaya
jeg har optisk ut, coax og sånn høyre venstre på dvd spilleren.

takker for god respons her!!!
godt at dere hjelper en uvitende ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar