Logo

Koblinger hd-opptaker og tv

Skriv et svar
04.09.2009 19.40.30 #1 av 2
Postet av: Sida
Hei!

Jeg er veldig veldig ny i koblinger og oppsett og slikt med alt det nye som har kommet de siste årene - gi meg en gammel tv og en vhs så skal jeg koble sammen hva det skal være, men må innse at slaget mitt er tapt... Her er iallefall mitt problem... Håper jeg klarer å gjøre meg forstått

Vi har en relativt gammel hd-opptaker, Pioneer dvr 530-h, vi har et relativt nytt tv, Sony w4500 med innebygd dekoder (kortet er satt i cad i tv). Vi har Rikstv og dermed digitalt bakkenett.

Jeg har koblet tv og opptaker sammen via scart-kabel.

Uansett hvordan jeg søker og kobler og styrer å klarer jeg KUN å få fram de 4 analoge tvkanalene (nrk 1 og 2, tv 2 og tvN - bor i nordnorge så vi har enda analoge kanaler i et par måneder) på opptakeren. Er det noen der ute som har noen tips til hvordan jeg skal få fram de digitale kanalene via opptakeren, sånn at jeg kan ta opp derfra? Eventuelt om jeg trenger nytt utstyr, kabler eller uansett. Føler meg litt tapt når jeg skal diskutere med forhandlere av slikt utstyr

Siri
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2009 19.58.06 #2 av 2
Postet av: Runner
Du må koble en scart kabel fra scart utgang 2 på sony'en din. Dette fordi denne både mottar og sender signal. Så kobler du den på inngang 2 på HDD opptakeren din. Husk at du må forandre inngang på opptakeren. Så skal det fungere.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar