Logo

Koblinger.....XBOX 360 og BenQ 7800

Skriv et svar
16.01.2006 09.26.46 #1 av 10
Postet av: Puckern
Har omsider kvitta meg med litt begynner-frustrasjon og fått forsket litt på XBOX 360 sine muligheter og er ganske fornøyd. Har i dag en BenQ 700projektor som er koblet med DVI til min Denon DVD spiller, ergo er den kontakten "opptatt". Imidlertid er det jo "ledig" VGA og component (den m/3 eller 5 ledninger) inngang. Har også en Denon receiver m/optisk inngang. Har prøvd å koble vanlig composite plugger til og det blir jo ikke akkurat noe å roppe hurra for. Vil jeg kunne få kjørt 702p/1080m andre kabler enn DVI? Og finnes det en (billig) kabel som inneholder det jeg trenger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 10.47.25 #2 av 10
Postet av: Bidd@
7800 tar bare progresive komponent inn på BNC pluggene, overganger fra BNC til RCA finnes i eska.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 10.57.51 #3 av 10
Postet av: Puckern
Du mener eska til BenQ'n tipper jeg? Kan jeg bruke feks. denne kabelen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315081&cks=PRL

Ser forøvrig at denne kabelen får litt "pepper" hos avforum.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 11.00.32 #4 av 10
Postet av: Ken
Du MÅ kjører HD oppløsning ut av XBOX 360, det er bare så UFATTELIG MYE bedre, men husk at det er en liten bryter nede på skjermkabelen som er komponent for å sette den til HD. Jeg gjorde dette feil i farten da jeg skulle sette den opp under en time etter at den var i butikken :)

Da fikk jeg ikke 720p, så jeg måtte sette på bryteren og samtidig gå inn i oppsettet (SYSTEM) for å si at jeg hadde en skjerm som takler 720p. Bildet blir bare helt rått i forhold!!!

Har du premium eller core? Hvis du ikke har Premium så må du skaffe kabelen, da jeg TROR at core kun har vanlig kompositt, du må ha KOMPONENT.

Nå er det bare å nyte 720p og et fantastisk bilde :) Husk at når du benytter Xbox 360 som DVD spiller så får du kun ut 576p og det gir et mye mørkere og dårligere bilde. Derfor er det mye bedre å bruke din Denon spiller og DVI for film.

Skal du koble til receiver så må du koble komponent fra Xbox 360 til receiver og komponent såklart fra receiver til projektor. Du vet at du også trenger en optisk kabel fra pluggen som kommer ut av Xbox'en og til receiver?

Når det gjelder billig komponent kabel så har jeg ikke testet, da jeg har Premium selv, men et raskt søk på f.eks komplett.no gir, men legg merke til at denne gir BETYDELIG lavere kvalitet sammenlignet med MS sin som følger med i Premium. Derfor, kjøp en bedre:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315081&cks=PRL

Denne er nok bedre:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316041&cks=PRL

Eller vurder å kjøpe den orginale, men den har jeg ikke noe pris på.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 11.35.10 #5 av 10
Postet av: Puckern
Har desverre bare Core, eneste jeg klarte å få tak i. Selv om Joytech kabelen kanskje ikke er det beste valget, ut fra anmeldeser, tror jeg at jeg går for den. Ikke pga. pris, men fordi den er den eneste jeg får tak i rakt nok. Er helt sjuk etter å få sett noe i bra oppløsning....! Kommer fortsatt til å kjøre DVD fra Denon, men ønsker ikke kødde med å koble inn og ut kabler (vanskelig å få til pga. plassering!) og da kan jeg bruke denne kabelen, ikke sant? Receiver har både optisk/coaxial digital inngang, så jeg skulle vel være dekka på lydfronten også. Correct me if I'm wrong... :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 11.42.02 #6 av 10
Postet av: Bidd@
"Puckern" skrev:Du mener eska til BenQ'n tipper jeg? .....


Stemmer, husk også at 7800 er 576p og derfor må nedskalere bilde fra 720 til dette.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2006 07.33.39 #7 av 10
Postet av: Puckern
Fikk inn Joytech kabel i i går og det gikk greit. Bildet ble flott og jeg har ingen forstyrrelser/streker/striper av noe slag. Så min konklusjon er at JEG ikke trenger noen dyrere (bedre?) kabel enn denne! Ellers er jeg lite fornøyd m/Xbox 360 som Extender. At man ikke kan vise hva som helst av video filer, er en gåte. En "modda" Xbox kunne jo det! I tillegg "detter" Mediacenter delen (på360!) av og til ut, så jeg må inst. prog. på PC på nytt og legge inn 4 +4 sifret kode. Og da må all musikk osv legges inn i biblioteket på nytt., noe som tar en halv evighet. Nei, dette er ikke godt nok. Hadde vært bedre og hatt en PC ekstra i stedet for dette køddet her!!
Spille gjør jeg såpass lite at det hadde nok vært beste løsning i mitt tilfelle!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2006 07.40.21 #8 av 10
Postet av: Bidd@
Sikkert ikke noe problem å få solgt 360'n ;-)
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2006 10.13.05 #9 av 10
Postet av: Puckern
Sikkert ikke problem å få solgt'n, men fa.., kan'ke gi opp så lett! Hadde vært OK å visst om andres erfaring med 360 som ekstender!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2006 23.06.04 #10 av 10
Postet av: Ken
Har testa en del og for å si det slik: min HTPC står trygt på plass, men det kan jo bli grisegøy å se om Sony klarer å gjøre noe med dette til PS3?!! :)
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar