Logo

koblingsproblem med 42pa50

Skriv et svar
20.02.2006 19.53.48 #1 av 4
Postet av: hp_se
fikk i dag min panasonic 42pa50.. alt fungerte helt greit.. (utenom at eg fant ut at den ikke kan henges på veggen (foreløpig..).. ikke stendere i veggen..)

men problemet er :

har en canal digital tuner, viasat tuner og dvd opptaker med harddisk som skal kobles til dette..

men når eg f.ex skal gå inn og ta opp via dvd opptakeren så kan eg kun ta opp det som er på tv.. dvs skal eg ta opp på tv2 så må eg trykke på "av" for å komme tilbake i tv bildet.. velge tv2 og trykke "av" igjen.. då kan eg ta opp på tv2.. samme med nrk, tv3, tvnorge og nrk 2. (har de 5 via kabel)

Canal digital er det ikke noe problem å ta opp..

har kobla det sånn no..


canal digital/viasat (en om gangen). til dvd opptaker.. Dvd opptaker til tv (AV1)

antenne ledningen er plugga rett i tven.. mulig det er her problemet ligger? men får det ikke til når antenneledningen er plugga rett i dvd opptakeren heller..

på min gamle tv/dvd opptaker (skifta begge deler og har no en panasonic dmr60.. med 200gb hd. ) så fungerte dette fint.. eg kobla parabolen til dvd og dvd til tv. og antenneledning til dvd opptakeren..

er mulig dette går an på en eller annen måte å få til hvis eg kobler antenneledning via dvd opptaker, men synst det ble bedre bilde når antenneledning er kobla via tv.

har også prøvd å ta en setup på dvd opptakeren.. då søker den etter "stations".. men finner ingen..

har alt dette noe med q-link funksjonen å gjøre? den står på av2.. mens scarten står på av1..


noen tips??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 21.59.16 #2 av 4
Postet av: hp_se
fikk det til.. men synst fremdeles tv signalene (via kabeltv/borettslag) ble dårligere etter at de går gjennom dvd opptakeren.. vil det hjelpe å kjøpe en god scart kabel? eller har ikke det noe å si utenom på parabol som går gjennom dvd opptakeren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 22.16.01 #3 av 4
Postet av: Rune
En god scart kabel vil ikke hjelpe for antennesignalet via kabel. Svekkelsen skyldes nok at tuneren i dvd opptakeren er av litt dårlig kvalitet som svekker signalet. Du kan prøve med en antennesplitter. (fås kjøpt i stort sett alle elforetninger)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2006 17.47.50 #4 av 4
Postet av: oyoy71
Vær obs på at en splitter vil svekke signalet. Husk også at dvdopptakereren komprimerer opptaket. Da blir fort et dårlig bilde dårligere. Hvorfor tar du tv2, nrk, tv3, tvnorge og nrk 2 gjennom de crappy signalene til boretslaget? Kan skjønne det om det bare er når du skal se noe annet samtidig, men ellers ville jeg brukt signalene fra parabolen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar