Logo

Kombi BD/HD opptaker

Skriv et svar
31.12.2009 15.42.14 #1 av 7
Postet av: terjejh
Finnes kombi HD/BD-opptakere på det norske markedet eller kommer noen snart?
Jeg ønsker forslag til kombi BD/HD-opptaker/avspiller med opptak og redigeringsmuligheter av HD-video
- for avspilling på Sony Bravia HDTV
- for HDTV opptak fra HD-tuner
- for opptak/avspilling fra Internett
- redigering/innspilling av egne HDV video-opptak fra videokamera/PC
- HD foto slideshow fra digitalkamera/PC

Denne kan gjerne inngå i oppbygging av et "hjemmekinoanlegg".
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2010 15.23.08 #2 av 7
Det er dyrt og foreløpig ingen opptakere på det norske marked ennå som jeg har sett. Panasonic DMR-BD60 vil muligens komme senere i år, men spørsmålet er om det er noe poeng da det er lagt kopisperre for å ta opp via HDMI kabelen. Ergo du må koble med scart-kabelen og da er jo hele poenget borte...
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2010 17.21.36 #3 av 7
Postet av: terjejh
Ja, helt enig. Skal man ta opp HDTV må man vel ta opp via HDMI ut, eks. fra HD tuner levert av Canal digital, når de er leverandør. Min Sony Bravia TV har også innebeygget kortleser, der jeg kan se gratiskanalene fra RiksTV, men denne Bravia TVen har ikke HDMI ut. Mitt Sony HDV videkamera har Firewire ut for DV/HDV, samt HDMI ut for ukomprimert 4:3:2 video fra kameradelen.

Jeg har et håp om at Sony's BDZ-A950 / BDZ-A750 Blu-ray opptakere blir tilgjengelig, uten at jeg har sett ordentlig spesifikasjoner på disse eller om disse vil kunne ta opp via HDMI(?)
En annen, LG HR-400 synes noe uklart om det er en Blu-Ray opptaker, eller bare DVD opptaker og Blu-Ray spiller.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2010 19.17.22 #4 av 7
Postet av: terjejh
Det synes som om modellbetegnelsene er Panasonic VIERA DMR-BS750-K (DMRBS750) og DMR-BS850 (DMRBS850), som finnes for salg i Storbritania
http://www.digitaldirect.co.uk/dvd/blu- ... 4wodU1z6Hw
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2010 11.32.05 #5 av 7
Postet av: roarbakken
Er det altså mulig at det ikke skal gå å videreføre HD signalet fra f.eks en Get-dekoder og til denne nye typen BD/HDD opptaker for å kunne ta opp i HD-kvalitet? Ja, da er det som Tommy skriver nesten meningsløst å bruke så mye penger på en ny opptaker. Videreføre signalet via Scart blir ikke det samme. Da jeg fikk meg Get boks for snart to år siden tok jeg min Pioneer DVR-930H ut av systemet fordi jeg ved å koble TV-signalet gjennom denne og ut til TV igjen ikke ville fått digitale signaler. Men den spilleren var fra 2006 og hadde ikke hdmi inngang (kun utgang). De som har kommet etterpå har slik jeg forstår det digitale signaler og hdmi inngang slik at det ville stilt seg annerledes.

Er det ikke slik at om man kobler en HDD til systemet så skal man sende signalene fra digitaldekoder via HDD og så til TV?
Eller kan man også koble rett fra digitaldekoderen til TV, og praktisere begge variantene? Mye styr...

Ikke helt enkelt det der slik jeg ser det(!)

Min hjemmekino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=93
Pioneer PDP-LX5090H / Pioneer BDP-LX71 / Panasonic BDP-80 / Yamaha RX-V1800 / Tannoy Sensys DC1, DC2, DCC høyttalere / REL Quake Subwoofer /Get HD-pvr/ MonsterCable 2xM1000HD + 2x400hdmi // Hjemmekino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=93
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2010 15.09.34 #6 av 7
Postet av: classic46
Det er nok sånn at de som formidler disse signalene ikke vil at du skal kunne lagre dem slik du vil....pga av rettigheter osv...
Med en PVR så kan du se på dem så mye du vil og beholde dem på harddisken i PVR'en, men that's about it....
Sånn er det bare :-)
Panasonic TH-42PX800 plasma-HK AVR 460-Canton Movie 80 i 7.1-Viasat HD PVR-CD HD PVR X 2-Pioneer DV 600AV-Panasonic BD DMP 60
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2010 15.22.17 #7 av 7
Postet av: roarbakken
Det er i allefall slik i dag, og ja siden jeg kan lagre alt i Get-boksen gjør jeg det, men noe hadde vært fint å kunne brenne ut på dvd!
Pioneer PDP-LX5090H / Pioneer BDP-LX71 / Panasonic BDP-80 / Yamaha RX-V1800 / Tannoy Sensys DC1, DC2, DCC høyttalere / REL Quake Subwoofer /Get HD-pvr/ MonsterCable 2xM1000HD + 2x400hdmi // Hjemmekino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=93
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar