Logo

Kriller`s WAF Stue: Da ble det en Yamaha dsp-z7

Skriv et svar
05.12.2008 17.21.42 #1 av 44
Postet av: kriller
Hei.
Tenkte å legge ut min stue på dette forumet også.
Er 38 år. og har ikke holt på med dette i så mange år.

Når jeg kjøpte anlegget så var det med tanke på kun film, men i det siste halvåret har det også blitt brukt mye til musikk.
Klipsch er jo ikke akkurat noen referanse til musikk, så det blir vel en endring her i tiden som kommer.

Byttet ut mine RF 63 til 83 for et par uker siden, og da sa min tålmodige samboer at dette ble for drøyt.
Vurderer nå et par gode stativht. eller noen mindre gulvstående.
Er godt fornøyd med min Hegel H200 forsterker, så tips på ht. som matcher disse setter jeg pris på.

http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=144


center.jpg center.jpg ( 58,521484375 KB) Vist 1467 ganger stue3.jpg stue3.jpg ( 73,98046875 KB) Vist 1467 ganger stue6.jpg stue6.jpg ( 61,9345703125 KB) Vist 1465 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 18.31.00 #2 av 44
Postet av: 900sl
Ikke så Waf-vennlig nei, men sikkert godt trykk når det er film i spilleren. Vår egen kino brukes mye av ungene til filmog spill, men meg selv blir det egentlig mest brukt som et lytterom. Trodde vel at jeg skulle se mere film, men musikk i to gode kanaler er gøy det også 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 19.21.24 #3 av 44
Postet av: Anfield
Strålende oppsett. Har enda ikke lest reportasjen din i Hjemmekino (da bladet ikke har kommet hit enda), men gleder meg til det. Stå på...
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 19.25.58 #4 av 44
Postet av: kriller
Takker for det.
Det blir nok en tur til Arendal på meg om ikke for lenge.
Har snakket med Einar som har anbefalt noe snacks som du selger. :twisted:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 19.26.58 #5 av 44
Postet av: roffe
"900sl" skrev:Ikke så Waf-vennlig nei, men sikkert godt trykk når det er film i spilleren. Vår egen kino brukes mye av ungene til filmog spill, men meg selv blir det egentlig mest brukt som et lytterom. Trodde vel at jeg skulle se mere film, men musikk i to gode kanaler er gøy det også 8)

Er ikke DEN kinoen waf-vennlig?! Synes den er flott, jeg. Det er ikke bare størrelsen på høyttaleren som teller for om noe er Waf-vennlig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 19.45.23 #6 av 44
Postet av: 900sl
"roffe" skrev:
"900sl" skrev:Ikke så Waf-vennlig nei, men sikkert godt trykk når det er film i spilleren. Vår egen kino brukes mye av ungene til filmog spill, men meg selv blir det egentlig mest brukt som et lytterom. Trodde vel at jeg skulle se mere film, men musikk i to gode kanaler er gøy det også 8)

Er ikke DEN kinoen waf-vennlig?! Synes den er flott, jeg. Det er ikke bare størrelsen på høyttaleren som teller for om noe er Waf-vennlig.


He he, er ikke uenig med deg i at den er flott, men så er jeg ikke noe w heller :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 20.41.30 #7 av 44
Postet av: Anfield
"kriller" skrev:Takker for det.
Det blir nok en tur til Arendal på meg om ikke for lenge.
Har snakket med Einar som har anbefalt noe snacks som du selger. :twisted:

Spennende! Men ta gjerne kontakt på forhånd slik at du er sikker på at det du er på jakt etter er inne hos meg....
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 20.54.47 #8 av 44
Postet av: kriller
Tror denne kan føre meg til Nirvana. ayon.jpg ayon.jpg ( 33,234375 KB) Vist 1362 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 21.22.17 #9 av 44
Postet av: Anfield
Bryter kanskje noen bransjeregler med å svare her, men jeg tar sjansen. Dette er Triton, og den er enda ikke landet i Norge. Litt leveringstid på denne. Jeg har lillebror klar for test, ihvertfall. Ta kontakt med meg på mail, så kan vi eventuelt snakke mer uten å ødelegge forumet helt her... :wink:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2008 19.13.21 #10 av 44
Postet av: kriller
Var nede på Soundgarden i dag, og der er det som dere sikkert vet ryddesalg. Vurderer Dynaudio Contour S3.4, men de hadde den ikke inne.
Kunne bestille opp fra en annen butikk, men da må jeg kjøpe den.

Noen her som har hørt disse med en Hegel H200?

De skal levere både på film og musikk. Spiller lite rock, men mest 80 talls musikk av de fleste sjangere.

Ettersom de har et meget godt tilbud på dem, er spørsmålet om en kan gamble på å bestille dem uten å høre først.

http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm ... 178&id=312
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2008 19.50.53 #11 av 44
Postet av: Rune
Kjempeflott Hjemmekino.

Har akkurat lest Hjemme hos artikkelen i siste nr. Eneste jeg savnet var noe bilder av den svenske blondinen som omtales i artikkelen ;-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2008 20.52.41 #12 av 44
Postet av: kriller
Hmmmm. Du sier noe.
Virket som Akto likte hun bedre enn anlegget mitt :lol:
Hun fikk iallefall bedre omtale enn det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2008 11.03.28 #13 av 44
Postet av: roffe
"kriller" skrev:Hmmmm. Du sier noe.
Virket som Akto likte hun bedre enn anlegget mitt :lol:
Hun fikk iallefall bedre omtale enn det.

Synes anlegget ditt fikk god omtale, jeg. Et godt eksempel på hva man kan få til med stue og WAF som utgangspunkt.
Vi er da menn, og det er klart at vi faller ganske lett for svenske blondiner med bollebakekunnskaper. :-)
Mulig også at Atle kan ha vært litt ute av lage, siden han tydeligvis av merkelige grunner har begynt å holde litt tilbake ved matbordet. Man kan få rare humørsvingninger av slikt. ;-)

(Jeg håper imidlertid at Atle + Adam er så sant at han i lykkerusen takler helt fint at jeg spøker på hans bekostning. ;-) )

Spøk til side: Jeg synes løsningen din med parkett på veggen er en utrolig lekker løsning. Det gir en interiørmessig helhet i rommet. Spenstig!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2008 11.55.56 #14 av 44
Postet av: Atle Torp
He he, jeg er svært lite hårsår. Når jeg tenker meg om er det bare en ting som virkelig går inn på meg, og det er urettferdighet ...

Anlegget til Kriller er veldig bra. Husk at man må se det i lys av at det er en stuekino, med de "ulempene" dette medfører.

Det blir nå veldig OT, men jeg har snart tatt av 10kg siden jeg var hos Kriller :mrgreen:. Da gjenstår det bare 15kg til så skal jeg være fornøyd ;)
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2008 12.22.18 #15 av 44
Postet av: roffe
"Atle Torp" skrev:
Det blir nå veldig OT, men jeg har snart tatt av 10kg siden jeg var hos Kriller :mrgreen:. Da gjenstår det bare 15kg til så skal jeg være fornøyd ;)

Det er jo råbra, Atle! For å fortsette OT, så kan man jo si at spøken er like mye på min side, for jeg er i samme prosess og forsøker å styre pølsefingrene unna pizza, ribbefett, kakefat og sjokoladeskåler om dagen. På seg selv kjenner man andre. Mer om det kan vi evt. ta et annet sted enn i denne tråden. ;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar