Logo

Lassesen's kino

Skriv et svar
28.10.2004 20.02.18 #1 av 35
Postet av: Lassesen
Hei alle. Jeg vil legge ut min hjemmekino her på hjemmekino.no. Vil først legge ut den ferdige kinoen med utstyrsliste og en romforklaring med bilder.

Så legger jeg ut bilder og kommentarer av byggeprosessen.

Håper noe kan komme til nytte :)

NB! Jeg er forhandler i Arendal, og leverer Klipsch og Rotel som hovedprodukter. Dere kan også gå inn på http://www.audioconcept.no for mer info.
Er det andre produkter det ikke forhandles fra før av, er det bare å ta kontakt så skal jeg hjelpe til med å skaffe det :)
Jeg lager gode priser og kundeservice er første prioritert.
Alle gamle og nye kunder er velkomne :)

http://min.hjemmekino.no/lassesen/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2004 20.18.34 #2 av 35
Postet av: Lassesen
Utstyr:
Klipsch RF-7 front høyttalere
Klipsch RC-7 center høyttaler
Klipsch RS-35 dipol surround høyttaler
Klipsch RS-35 center bak
4 stk. Tactile TST-239 ristere

Rotel RSP-1068 prosessor
Rotel RMB-1075 effektforsterker
Rotel RDV-1050 DVD spiller
2stk Vincent SP-996 monoblokker til Tactilene

Optoma H57 projector
Adeo 84" 16:9 rammelerret

Sound Organisation rack og DVD/CD stativ.
Xbox med 120Gb HD i nettverk med PC i 1. etg og trådløse kontrollere
Kabler så er alt fra Monster Cable.

Valg av sofa ble fra norske Hjelmeland, 2-seter kombo med bord i midten. Dette bordet har en luke som kan lagres diverse saker, den har fjernkontroll holder i fronten, og har lomme på baksiden. Bakerste 2-seter er hevet 6" som er laget av en 2"6" ramme og trekt med samme teppe som gulvet.

Rom konstruksjon:
Gulvet er belagt med fliser, som er brukt i hele kjelleren, men grunnet resonans demping har jeg valgt vegg til vegg teppe over flisene. Dette pga jeg kan ta vekk dette i senere tid hvis jeg ikke skal fortsette å ha hjemmekino i dette rommet videre. Det er varmekabler i alle rom.
Veggene er godt isolert med Glava og gikk vekk fra Rockwool grunnet praktiske grunner. Brukte et lag 13mm gips på vegg og tak, fikk endel tips ang to lag ville produsere mer resonasner enn et lag. Dette er det vel flere meninger om...
Av belysning har jeg brukt 5 vegglamper pluss 2 skinner med spotter som styres via fjernkontroll. Rommet har to vifter og en ventil i motsatt ende av rommet.
Rommet har ingen vinduer, disse ble tettet igjen med svart papp og 30cm Glava isolasjon. Dette rommet er optimalt mørkt.

Teknisk løsning:
Det er brukt 170 meter med rør i hjemmekinoen. Alt er skjult, ikke en eneste synlig kabel, eneste er kablene ut fra SpeakerCraft terminalene til høyttalerene selvfølgelig. Det er lagt opp to kurser opp til anlegg og en til belysning og diverse stikkontakter.
Ved inndeling av kanaler på fjerkontrollen er det 3 kanaler til lampene og en til viftene. Jeg har gruppert de to fremste på en, spottene over inngang og anlegg på en og en kanal på de to bakerste lampene. Jeg har satt opp den fjerde kanalen på fjernkontrollen til viftene bak lerretet. Dette fungerer meget bra, og med en vanlig ventil bak i rommet, suger disse to viftene ut den gamle lufta iløpet av noen få minutter. Valgte de mest stillegående viftene om var på markedet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2004 20.34.57 #3 av 35
Postet av: Lassesen
Flere bilder, de siste bilder av den ferdige kinoen. Det vil bli lagt ut mer bilder når det blir gjort endringer. En av dagene blir det lagt dempemateriale i taket.

Bilder vil komme... :)

Bilder finner du her: http://min.hjemmekino.no/lassesen/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2004 20.56.37 #4 av 35
Postet av: Tiger
Kanonbra kino :D

(men det visste jeg jo fra før :wink: )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2004 21.06.05 #5 av 35
Postet av: Lassesen
"Tiger" skrev:Kanonbra kino :D

(men det visste jeg jo fra før :wink: )


Takk for det, ja du vet det jo ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2004 21.22.30 #6 av 35
Postet av: Bjarte
Gud, nå ble jeg missunnelig.

Dette var fantastisk bra lagd!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2004 22.54.03 #7 av 35
Postet av: nutts
Veldig, veldig stilig må jeg si !!
Har du noe pris overslag på matrial kostnader for rommet ?
( uten kino utstyret )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 06.55.57 #8 av 35
Postet av: Lassesen
Takk skal dere ha :)
Kostnader har jeg enda ikke turt å regne på, men siden jeg nå er ferdig skal jeg regne sammen, kommer tilbake med det magiske tallet litt senere ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 07.39.02 #9 av 35
Postet av: Jolly
Ja dette er ein nydelig heimekino :)

Alt det arbeide du har lagt ned (ref. bilder visst i annet forum), var nok godt å få begynne å nyte filmene etterpå :)

Eit lite spm., kor har du kjøpt stolene dine og kva merke er det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 08.00.48 #10 av 35
Postet av: Rune
Fantastisk hjemmekino.

Jolly: Hvis du leser teksten så står det at det er hjelmeland stoler.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 08.18.48 #11 av 35
Postet av: Lassesen
Ja det stemmer Rune, Hjelmeland. Får dere ikke tak i sofaen selv noen steder så kan jeg ordne grie tilbud på disse...

Det var som å komme til himmelen da jeg snurret min første film :)
Takk for gode ord 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 19.38.27 #12 av 35
Postet av: bajsmaster
Hvor kan man få tak i DTS ES og Dolby Digital plaq`ene som du har ? De var meget stilfull.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 19.57.00 #13 av 35
Postet av: dvdjan
"bajsmaster" skrev:Hvor kan man få tak i DTS ES og Dolby Digital plaq`ene som du har ? De var meget stilfull.


De kan kjøpes her :

http://www.designbybond.se/
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2004 06.23.50 #14 av 35
Postet av: Lassesen
"bajsmaster" skrev:Hvor kan man få tak i DTS ES og Dolby Digital plaq`ene som du har ? De var meget stilfull.


Takk for det, og det er riktig som dvdjan skriver så kjøpte jeg de på http://www.designbybond.se. Han er 100% til å stole på, jeg forhåndsbetalte og vips var de i posten ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 13.33.20 #15 av 35
Postet av: Lassesen
Nå legger jeg byggeprosessen ut.... Slik var det før jeg begynte med selve kinoen, ganske freshe farger ;)

8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar