Newbee
Aktiv
E-post
Jeg skal skaffe meg tv til å henge på veggen. Har lest og lest forskjellige tester, men klarer ikke å bestemme meg. Siden i mai har jeg sterkt vurdert PV500, men nylig kom jeg over 37PF9830 som virket veldig interessant. Jeg skal bruke panelet til mest tv-titting (Lyse Bredbånd), men også en del filmer (DVD). Er det noen som har noen meninger om hva som er best? Leste en artikkel på dinside.no der Rune antydet at nå var det kanskje best å kjøpe LCD!?
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Vet ikke om jeg antydet at LCD var best, men LCD er iallfall blitt en del bedre enn hva det var tidligere, men jeg syns fremdeles at LCD er en del å gå før de slår bildet på de beste plasma apparatene.
Mitt største ankepunkt mot LCD er sortnivået hvis man ser på mørke bilder i et mørkt rom:
Den største fordelen med LCD er oppløsningen og at de som regel er lite følsom for lys i rommet grunnet en matt skjermflate.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
har selv valgt plasma.panasonic pv500 .eneste jeg angrer på er at jeg kjøpte 42" og ikke 50"
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
LCD egner seg fantastisk godt til PC, men plasma er mye bedre på film og TV titting. Plasmaen er mye mer behagelig å se på, LCD skjermer gir etter min mening et kunstig bilde. Personlig er jeg ikke i tvil, plasma er overlegen LCD når det gjelder film og TV bilder. Hadde jeg kjøpt LCD ville det ha vært fordi jeg skulle bruke den mye til PC, spillkonsoll og se animasjons filmer.
PV500 er en fantastisk god skjerm.
Newbee
Aktiv
E-post
Da ble det en 42" PV500 på meg. Kjøpte den på Eprice til 28400,-. Levering på torsdag!!!!
ragnar.o
Aktiv
E-post
Har sett på anbefalinger på plasma vs LCD og det anbefales plasma over 40" og til hovedsakelig tv titting.
Hvor stor er faren for innbrenning ?
Tenker da på kanallogo,den står jo på bildet hele tiden.
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
"ragnar.o" skrev:Har sett på anbefalinger på plasma vs LCD og det anbefales plasma over 40" og til hovedsakelig tv titting.
Hvor stor er faren for innbrenning ?
Tenker da på kanallogo,den står jo på bildet hele tiden.
Problemet er veldig lite, sjelden man hører om innbrenninger som er permanente. Logoen er aldri tilstede lenger enn lengden på TV programmet.
Ingeniør`n
Aktiv
E-post
Degradering eller redusert lysutbytte er vel et større problem en innbrenning på plasma.
ragnar.o
Aktiv
E-post
På enkelte kanaler står jo logoen en del til på.
Men spørsmålet er jo hvor mye skal til før innbrenning forekommer.
Fins det en konklusjon på hva som anbefales, Plasma eller LCD