Logo

Lerret, Hvilke merker har god kvalitet

Skriv et svar
21.02.2005 22.57.03 #1 av 8
Postet av: YamaLab
Hei,

Ser meg om etter et 16:9 lerret, men har oppdaget at "kvalitetsfølelsen" varierer. Noen lerret er tynne og helt glatte, mens andre virker tykkere og har en mer "kornete" overflate. (har et 35 år gammelt lerret som har en meget kornete overflate. Det gir et meget godt bilde, men er dessverre for lite).

Så, betyr dette noe? Jeg mener, hvis flaten er hvit (eller grå) og slett med riktig gain, så betyr ikke materiale og tykkelse noe?

Noen som har noe her. Evnt anbefalinger av gode lerret (Draper, Aview, IKEA,...)

mvh,
YamaLab
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 09.46.10 #2 av 8
Postet av: Thomas
Jeg har ikke så mye å sammenligne med, men rullegardinen jeg kjøpte på IKEA (2 meter) til 259 kroner funker bra det synes jeg...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 10.41.05 #3 av 8
Postet av: Rune
ADEO har fått mye skryt. Jolly på forumet har blant annet ADEO i sin hjemmekino.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 19.53.57 #4 av 8
Postet av: Tiger
Så et Adeo i forrige uke og det ga et godt bilde på en Sanyo Z3. Utrolig lite struktur i lerretet. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 01.22.52 #5 av 8
Postet av: nutts
Ville iværtfall valgt ett Tynnt og glatt lerret, fremfor ett tykt og kornete ett.
Ved panoreringer i filmen, så kan ett kornete\grovt lerret gi deg ett urolig bilde. ( skjønner du hva jeg mener ? )
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 15.42.52 #6 av 8
Postet av: Tiger
Riktig det du sier. Må allikevel huske at dersom man tolker "glatt" som "helt glatt" kan man få problemer med hotspots. Dette er dog avhengig av projektorens %-sats for "unimormity" (evne til å spre lyset jevnt på lerretflaten).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 19.42.25 #7 av 8
Postet av: YamaLab
Takkk for innspill. ADEO passet dessverre ikke for meg. (pris og formfaktor)

Da ble det tilslutt Euroscreen Diplomat fra AvShop.no. Vurderte lenge (og vel) Greyline, og er ikke helt sikker på at jeg gjorde det riktige valget med hvit. Har en PT-AE700 og har sett at flere anbefaler grått lerret, men har også lest "advarsel" om at lysstyrken reduseres over tid, så jeg ble litt skeptisk til grått.

Noen som har erfaring med denne prosjektoren og Grayline (kontra Diplomat)?

YamaLab
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 02.06.04 #8 av 8
Postet av: www.raaudio.no
"YamaLab" skrev:Hei,

Ser meg om etter et 16:9 lerret, men har oppdaget at "kvalitetsfølelsen" varierer. Noen lerret er tynne og helt glatte, mens andre virker tykkere og har en mer "kornete" overflate. (har et 35 år gammelt lerret som har en meget kornete overflate. Det gir et meget godt bilde, men er dessverre for lite).

Så, betyr dette noe? Jeg mener, hvis flaten er hvit (eller grå) og slett med riktig gain, så betyr ikke materiale og tykkelse noe?

Noen som har noe her. Evnt anbefalinger av gode lerret (Draper, Aview, IKEA,...)

mvh,
YamaLab


Da-Lite er noe av det bedre du kan kjøpe.

selges blant annet av Sound Pressure Distribution AS og RA Audio.

Da-Lite har en kvalitet ikke mange andre kan skryte av.

Roy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar