Logo

lerret "opp ned"

Skriv et svar
01.08.2006 16.11.33 #1 av 4
Postet av: Karsten
Jeg skal kjøpe et nedtrekbart, manuelt lerret til min LG an110.
prosjektoren sitter 4,2 m fra vegggen (jeg ca 4m:), så jeg tenkte meg et grått 16:9 lerret ca 200 cm bredt

I steden for å montere lerret-kasseten høyt oppe på veggen og trekke lerretet ned mot gulvet, skal jeg gjøre det motsatte... alstå montere lerret-kasseten nærme gulvet og trekke lerret opp mot taket (og feste den i en krok i vegggen). Dette må gjøres så for å få "godkjent" lerretet av dama.. vi kan da skjule det bak en lang ikea-hylle når det ikke er i bruk

hylla er ca 40 høy, så jeg kan montere lerret-kassetten fra 0 cm til 40 cm opp på veggen fra gulvet...

Jeg er usikker på hvor høyt opp fra veggen det er
anbefalt at bilde starter når man sitter på en vanlig soffa 4 m unna, men jeg kan tenke meg ca 100cm)

jeg trenger da et lerret med ca 60 cm maskering (60 cm + 40 cm = 100 cm)


1. hva er anbfalt høyde over gulvet for bilde ?

2. avshop har både GreyLine og DreamScreen, men er dette det billigste stedet ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2006 17.05.48 #2 av 4
Postet av: Torja
Størrelsen kan du jo sjekke ut her på projection calculator;
http://www.projectorcentral.com/LG_Elec ... or-pro.htm
Dette lerrete er vel noe av det du ser etter og pris er vel helt grei.
http://www.avshop.no/catalog/product_in ... ts_id=1111
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2006 17.51.10 #3 av 4
Postet av: Karsten
takk for infoen

Skal sette det opp i stua.. skal kjøpe rullgardin, så det blir vell rimelig mørkt, men siden jeg har hvite vegger, og noe lys slipper inn gjennom et stort vindu+ terrassedør, burde jeg kanskje ha grått istedenfor hvit lerret ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2006 18.34.51 #4 av 4
Postet av: Torja
Det kan være nyttig med grått lærret for å øke sortnivået, men om det er best med grått eller hvitt lerret i et delvis opplyst rom er jeg usikker på. Derimot kan det være nyttig med en lyssterk PJ.
Har selv hvitt lerret, og når det er litt lyst i rommet så hjelper det å sette lampemodus i "normal" på LG AN110, i stedet for "silent mode" som jeg bruker når mørket faller på. "Normal" er vel 1100 ansi lumens mens "silent" er ca 600 ansi, syns jeg i farta å huske.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar