c.e
Aktiv
E-post
Hei, vurderer å kjøpe denne skjermen, men har problemer med å finne steder som selger den til fornuftig pris.. har hørt at den går for rundt 21k i stavanger (42PX5R) ? neo som har linker eller tips?
Ziggy
Aktiv
E-post
"c.e" skrev:Hei, vurderer å kjøpe denne skjermen, men har problemer med å finne steder som selger den til fornuftig pris.. har hørt at den går for rundt 21k i stavanger (42PX5R) ? neo som har linker eller tips?
I Haugesund:
42PX5R hos Hi-Fi Centeret ca.30K
42PX4R hos Elkjøp ca. 28K. Tror Elkjøp har butikkeneretten på denne i Norge, det ble hvertfall jeg fortalt av en ekspiditør. Så da må du eventuelt lete på nettet etter en annen pris.
4-6 uker leveringstid på skjermene når jeg undersøkte.
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
Hans Erik
Aktiv
E-post
Noen som vet om det er noen forkjeller i design på disse, eller er det kun at 5R har "memorycard-slots"?
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
Hans Erik
Aktiv
E-post
Har lest der, og som du ser sier linken din ingenting om dette......
Ziggy
Aktiv
E-post
"Hans Erik" skrev:Noen som vet om det er noen forkjeller i design på disse, eller er det kun at 5R har "memorycard-slots"?
PX4R har ikke memorycard-slot. det var det ihvertfall ikke på den skjermen jeg så hos Elkjøp.
Ellers så tror jeg det var noe annet basselement i PX5R, som skal gi bedre lyd fra TV høytalerne. I tillegg så er PX5R helsvart, mens høytalerne for PX4R er i grått/metal.
Hans Erik
Aktiv
E-post
Takk for det. Det med bassen visste jeg ikke. Vet du om designet er likt bortsett fra fargen?
zaphyr
Aktiv
E-post
Designet er likt. Kun fargeforskjell.
c.e
Aktiv
E-post
regner med at de fantasi prisene på 21 og 23k er for sd moddeln. så da ligger vel prisen på rundt 27-28 da. eller 20-22 i sverige.
Kan denne skjermen måle seg med pana 500? noen som har litt innsikt?
Alle stedene jeg har sett på LG modellene så har de ikke blitt kjørt med annet en analoge signaler, som den viser greit nok. er den kansje dårlig på dvd/hd kvalitet? skulle gjerne vist hvordan svart-nivået var på denne.
Hans Erik
Aktiv
E-post
Den eneste forkjellen på de to modellene (4R og 5R) er fargen og minnekortleser på 5R.
Jeg har sett på disse tv'ene, og lest tester og forumtråder her og der. Jeg vil utfra dette si at den kan sammenlignes med PV500.
c.e
Aktiv
E-post
vel, siden jeg ikke har fått sett dem på hd signal, å butikkene jeg har vært ikke gidder å sette den opp på annet en analoge signaler , gikk jeg for pana 500.
Dyrere men er sikker på at jeg får en knallskjerm. har ikke råd å gamble med så mye $ heller.
Så da er det bare å vente 1 uke eller flere.. men men ..
Ziggy
Aktiv
E-post
Lyd&bilde nr.11 nevnte noe om High-end duell mellom Pioneer og LG i des nummeret. Men jeg ser at den testen ikke kom i desember utgaven alikevel. Så her er min korte vurdering på LG PX5R.
Har hatt denne skjermen i hus i 2 uker nå. Må si jeg er meget fornøyd med bilde, etter litt instillinger med kontrast og farge. Har TV-signaler gjennom Haugaland Kraft (samme som Lyse) og bilde er krystall klart. Måtte bare skru ned rødfargene litt. Spesielt TV2 var veldig rød i fargen. Siden jeg har sammenlignet med Pioneer sin 43", så kan jeg si at svartnivået er bedre på den TV-en, men det gidder ikke jeg å tenke på. Dette TV viser svart godt nok for meg.
Eneste minus er at når jeg har TV-signal gjennom scart og DVD signal gjennom scart, så må jeg bla gjennom alle koplinger for å komme mellom de de "kanalene". På min gamle Sony-tv så kunne jeg sette kanal 1 til Scart1 og kanal 2 til Scart2 og kanal 3 til vanlig antenne ledning. Savner dette veldig akkurat nå, pga av alle trykkingen med å veklse fra DVD til TV. Pga at jeg har gammel videospiller, så hadde jeg også ønsket å sende kabel-tv signaler gjennom tv til videospiller. Tror ikke dette er mulig. Har hvertfall ikke funnet ut at det er mulig å ta signal inn på en scart på TV og sende ut på en annen scart på TV. Alle anbefaler Videospilleren, men den funksjonen finnes ikke der. Min gamle vhs-spiller avslører at TV er litt kresen på så dårlige signaler. Bildene fra VHS spillerene til 29" Sony CRT TV-en var bedre.
Høytalerne på tv-en er overraskende bra, spesielt bassen er noen av det beste jeg har hørt fra TV-høytalere. Så jeg kjører lyd fra kabel tv gjennom tv og DVD gjennom mitt surround anlegg.
Kortleseren i tv er en liten fiks ting. Egentlig bar etil show-off, men veldig enkel å bruke. Har funnet ut at jeg bør ta bilder på litt høyere oppløsning siden skjermen blir litt kornete på bildene tatt med lavest kvalitet.
På grunn av de gode og klare bildene så er jeg fornøyd. Nå blir neste step å kjøpe DVD opptaker med HDMI.
Ruudster
Aktiv
E-post
Noen som hvet hvor man kan se LG RZ-42PX5R i Oslo/akershus?
Pioneeren
Aktiv
E-post
Elnor I.S.I as
Sørkedalsveien 6 . På Majorstua i Oslo har PX 5 til kr 26.995.-