Logo

LG rz-42px12x

Skriv et svar
24.01.2005 18.49.10 #1 av 18
Postet av: kjelle
har noen sett eller prøvd denne? kansje du eiger en osv...vennligst fortell meg hvordan den var i bruk.hifi klubben selger denne nå for 25k.(dritbillig) og jeg er klar for å bestille.problemet er at de ikke har den utstillt.å jeg har ingen mulighet til å teste den ut før kjøp... skal bruke den ilag med denon 2910.synspunkt,erfaringer?

1024*768. 5000:1 i kontrast hdtv.synest statsen er veldig bra på denne.

http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... m?id=6075#
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2005 21.21.50 #2 av 18
Postet av: arntos
Har i dag fått en liten demo på PY10 hos en kompis, iflg tekniske speks på http://nordic.lge.com så er disse skjermene like. Er det forskjeller hadde det vært greit med en oppklaring :!:

Bildet kom gjennom en ditital dekoder på kabel TV fra CD. Bildet var BRA, men ble liksom ikke helt overbevist. Syntes det manglet litt skarphet i bildet, men det kan jo komme av at dekoderen som CD utleverer på kabel TV ikke er av de beste. Som PC skjerm var TVèn glimrende.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2005 21.23.58 #3 av 18
Postet av: Rune
Tror det er kun design forskjeller mellom denne og PY10.

Ifølge Bigscreen.se så mente de at PY10 er markedets besta plasma.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2005 22.32.43 #4 av 18
Postet av: kjelle
synst ikke designen kan forsvare en prisforskjell på 10k.menmen.tror jeg bestiller den på onsdag.ett stort minus med tven er at den tar stor plass...skulla vert avtagbare høyttalere... :(.men litt må jo man ofre .å så lenge qpv ikke setter ned prisen på sin hd tv så er valget rimelig enkelt.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2005 22.35.46 #5 av 18
Postet av: Rune
Tror ikke prisforskjellen er 10k. Tipper at hvis HiFi klubben har solgt den så ville prisforskjellen bare vært rundt 5k eller mindre. Man får PY10 fra sverige for 30k.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2005 22.58.44 #6 av 18
Postet av: kjelle
de hadde den på hifi klubben ålesund.skulle ha 35 k for den...synst det var vel drøyt.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2005 18.44.07 #7 av 18
Postet av: kjelle
har nå bestillt lg tven.gleder meg til å få koble den opp mot min denon 2910 :) rapport blir lagt ut når jeg har fått finjustert systemet :)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2005 19.01.24 #8 av 18
Postet av: Rune
Dette blir sikkert knall. Spent på rapport når du får den.

Kan ikke skjønne annet en at det er et fantastisk godt kjøp. Selv QPVISion sin skjerm er jo betraktelig dyrere (og dårligere)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2005 19.03.54 #9 av 18
Postet av: Typhoon7
"kjelle" skrev:har nå bestillt lg tven.gleder meg til å få koble den opp mot min denon 2910 :) rapport blir lagt ut når jeg har fått finjustert systemet :)


Blir nok en meget bra kombo dette her.

Slenger meg på ønske om rapport på denne. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2005 19.31.29 #10 av 18
Postet av: kjelle
beste filmtimen jeg noen gang har hatt.dama på gone in 60 seconds har aldri sett SÅÅ bra ut :) var utrolig mye å justere på.de på hifiklubben jidde meg faktisk frie tøyler til "lek" med tven.kjekk butikk å handle med.det får koste hva det koste vil.men god service setter jeg pris på.må bare skaffe meg dvi kabel...noen som har tips om en bra en? monster sin er kansje i dyreste laget....
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2005 12.44.38 #11 av 18
Postet av: kjelle
nå håper jeg virkelig at desse to lg tvene har samme specs.å har lik bildekvalitet.får py10 fikk nemlig 10 av 10 i nyeste lyd og bilde.så viss min px12x blir like bra som den så må jo det bli årets kjøp
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2005 16.26.26 #12 av 18
Postet av: hethod
jeg har nettop fått min PY10, og jeg er ingen kløpper på innstillinger... hadde satt stor pris på om du kunne si litt om dine innstillinger. Er klar over at dette er litt individuelt, men hadde vært interessant å høre :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2005 17.42.38 #13 av 18
Postet av: ameiza
Vil denne skjermen oppfylle kravene for HD Ready-stempelet?
mvh Ameiza
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2005 18.08.56 #14 av 18
Postet av: hethod
LG RZ-42PY10 er en imponerende plasma skjerm. Med 5000:1 i kontrast, XGA oppløsning og full HDTV støtte er dette en av de mest spennende nyhetene på TV markedet i høst.

LG RZ-42PX12x er en ny plasma TV med imponerende spesifikasjoner. 5000:1 i kontrastforhold sammens med 1024 x 768 i oppløsning har denne egenskaper som bør gi meget god bildekvalitet. HDTV-klar (HD-ready) Ja

Dette er presentasjonen på siden her...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2005 18.40.05 #15 av 18
Postet av: kjelle
DVD-bilden via interlace komponent (YCbCr)
Bilden här har som sagt ett litet grönstick som lätt tas bort enligt ovan, så därför ser vi det inte som ett problem. Skärpan är av toppklass med endast en lätt konturskugga som syns om man sitter inom 1,2 meter från skärmen (vilket är alldeles för nära). Bilddynamiken med den skyhöga kontrasten förtrollar oss med total kontroll över högdagrar och allt ser mer eller mindre underbart ut inom de analoga ramar vi är vana vid från en DVD-spelare med komponent. De värden vi fann optimala var: Contrast 100, Brightness 55, Color 45 och Sharpness 50. Bildbetyg: 4+

DVD-bilden via progressiv komponent (YPbPr)
Här får bilden ytterligare en knuff jämfört med interlace-komponent. Via progressiv signal får man ännu lite mer tryck i dynamiken, färgerna blir tätare och mustigare och skärpan ökar med mindre brus och konturskuggor. Bilden är helt enkelt som innan fast med lite mer snärt och sting som för den närmare den helt digitala DVI-bilden samt den perfekta analoga bilden via RGB från en dator. De värden vi fann optimala här blev: Contrast 100, Brightness 60, Color 45 och Sharpness 60. Bildbetyg: 5-

DVD-bilden via SCART (RGB)
Här har bilden ett lite tydligare stick av grönt, som dock tas bort lika enkelt som jag nyss nämnde. Bilden via SCART (RGB) är mjukare med mindre detaljupplösning och sämre skärpa men också med mindre konturskuggor. Komponentbilden ger överlag en bild med mer tryck och dynamik, men det är säkert en smaksak om huruvida man föredrar komponent eller SCART eftersom denna bild också kan ses som mjukare med mindre brus. Värden här blev hur som helst: Contrast 100, Brightness 63, Color 45 och Sharpness 60. Bildbetyg: 4

DVD-bilden via DVI
Byter vi DVD-signal till DVI så kommer vi in på ett tristare kapitel. LG bytte denna skärm tre gånger utan att vi fick ordning på DVI-bilden som tappar kontakten med DVD-spelaren. Tre olika skärmar testades; skärm 1 klarade DVI under korta stunder innan signalen dog. Skärm 2 fick ingen kontakt alls och skärm 3 kunde hålla en DVI-signal i flera minuter, men tappade kontakten den med efter en stund. En annan observation var också att bilden låg för långt till höger i rutan när den väl syntes? En teori är att DVI via PC fungerar då det i manualen är porträtterat så, men ingen av oss förstår varför man inte skulle kunna ta in DVD-spelar-DVI här. LG håller med och kämpar febrilt för att lösa problemet. Fabriken i Korea jobbar dygnet runt och ingen kunde egentligen förstå hur det kunde vara så här knasigt. MEN… det är faktiskt inte hela världen då det finns ett alternativ som ger lika bra bild med analog överföring. Det är RGB via VGA från en PC. Vi saknade möjlighet att testa DVI från PC under testet, men vi kan förhoppningsvis återkomma till detta senare. DVI-bilden, under de korta stunder vi såg den, var i alla fall underbar. Skärpan här är ÖVERLÄGSEN och alla tendenser till konturskuggor är som bortblåsta. Skärmen tar emot 480/576p, 720p och 1080i, med bästa bild på 480/576p och 1080i. Bilden är rätt inställd full av rejäl dynamik, tryck och brusfri skärpa! Om LG bara kan få den att stanna kvar i rutan så vore det topp! Men som sagt, en lösning kommer inom kort – det är givet! Värden för bästa DVI-bild blev: Contrast 85 (mer överslagskänslig här än vid analoga bilder), Brightness 51, Color 45 och Sharpness 58. Bildbetyg: 5

DVD-bilden från PC (RGB)
Din PC visar vägen till Nirvana! Det är nämligen här den bästa bilden (ihop med DVI) finns! Och här funkar allt klockrent förutsatt att du har en snabb dator med bra grafikkort. Själv sitter jag på en medioker AMD AthlonXP 2,0 GHz med 512 MB DDR-RAM och ett Creative GeForce 4 Ti4800. Det räcker för maximal bildkvalitet, men dessvärre orkar inte min dator driva filmen helt utan ryckighet emellanåt, men detta är alltså inget problem om man har en nyare snabbare dator. Med denna bildöverföring kan du också ändra bildens position på skärmen (uppåt, sidorna och nedåt) vilket ger en extra kontroll som de andra ingångarna inte har. I övrigt är bilden här faktiskt exakt lika bra som via DVI, trots att det är ett analogt format. Det finns helt enkelt inte ord att förklara hur bra bild det är, så lita bara på oss när vi säger att denna skärm, rätt använd, kommer att kunna konkurrera ut det mesta på marknaden! Bildbetyg: 5+
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar