Logo

LG RZ-42PX21

Skriv et svar
26.01.2005 20.28.42 #1 av 17
Postet av: Trond Erik
Har vært på Elkjøp og handlet meg en ny plasma. Fujitsidriten er satt på lager :evil:

Kommer ikke som noen overaskelse på noen at dette var en ny opplevelse. Er kjempefornøyd hittil. Har ikke fått sett så mye på den enda men graderingene er borte i forhold til til den gamle jeg hadde. Kan si hva man vil om Elkjøp, men servicen jeg fikk idag var helt konge (Elkjøp Hadeland), og den 30 dagers returetten, er supert for oss som vil prøve litt før man bestemmer seg 8)
A good friend will come bail you out of jail.... but a true friend will be sitting next to you saying: "damn.. we fucked up"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2005 20.31.53 #2 av 17
Postet av: Rune
Gratulerer med en fin TV. Syns den TV'n er godt utstyrt. Har testet den med HD materiale og da ga den meget godt bilde.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2005 20.43.41 #3 av 17
Postet av: telill
Lurer litt på en slik selv.. Hvordan er den på vanlige antennesignaler? Har bare sett den i bruk med DVD..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2005 20.54.40 #4 av 17
Postet av: Trond Erik
@Rune
Tusen takk for det. Tror jeg har noen fine "tittepåtv" timer foran meg.

@telill
Bruker kun digital parabolmottaker og dvd, så det kan jeg dessverre ikke si noe om.
A good friend will come bail you out of jail.... but a true friend will be sitting next to you saying: "damn.. we fucked up"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2005 08.26.07 #5 av 17
Postet av: hethod
du sier du benytter digital parabolmottaker - har du Canal Digital ? Lurer på hvilken forbindelse/kabel du har mellom plasma og "tuner" ? Jeg har foreløpig kun benyttet scart og er ikke fornøyd med resultatet. Skal oppgradere, men usikker på kabelvalg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2005 08.32.18 #6 av 17
Postet av: Trond Erik
Når det gjelder kabler, er ikke jeg sjef på det området, for å si det sånn. Jeg bruker s-video. Jeg har en Force D-Master 1155s som jeg tar ned Thor (CanalDigital), Sirius (Viasat), Astra 1 og Hotbird. Bildekvaliteten er helt topp, så langt :D
A good friend will come bail you out of jail.... but a true friend will be sitting next to you saying: "damn.. we fucked up"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2005 09.41.31 #7 av 17
Postet av: hethod
ok, et spm til valg av parabolabb: har du da tegnet abb hos både Via og CD ? For å få tilgang til begge abb ? Kan jeg også spørre hvilken type skål og antall LNB`er du har`?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2005 12.02.41 #8 av 17
Postet av: tengis
Har vurdert den LG-skjermen selv. Var på Elkjøp i går (Drammen) og der hadde de tilbud på den til 22995,-.
Jeg bare lurer på om noen kan anbefale en/flere DVD-spillere som fungerer godt mot denne skjermen. :?:
-tengis-

"...få opp farta..."
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2005 12.23.58 #9 av 17
Postet av: tengis
Har vurdert den LG-skjermen selv. Var på Elkjøp i går (Drammen) og der hadde de tilbud på den til 22995,-.
Jeg bare lurer på om noen kan anbefale en/flere DVD-spillere som fungerer godt mot denne skjermen. :?:
-tengis-

"...få opp farta..."
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2005 13.48.01 #10 av 17
Postet av: Trond Erik
"hethod" skrev:ok, et spm til valg av parabolabb: har du da tegnet abb hos både Via og CD ? For å få tilgang til begge abb ? Kan jeg også spørre hvilken type skål og antall LNB`er du har`?


Viasat har jo byttet kodesystem, så der er det lite og hente. Bruker et funcard som jeg kun får tv3 og ztv på. På CanalDigital abbonerer jeg på lokalpakken. Om du vil ha både CD og Via så må du ha to mottakere så vidt jeg vet. Mulig det er kommet noe nytt i det siste jeg har gått glipp av, men så vidt jeg vet er det slik. Jeg har fire LNB'er, men åssen skål jeg har, aner jeg ikke. Kjøpte den jeg fikk anbefalt, og ferdig med det.
A good friend will come bail you out of jail.... but a true friend will be sitting next to you saying: "damn.. we fucked up"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2005 18.23.01 #11 av 17
Postet av: kjelle
vil ikke anbefale å gå under 5000kr når du skal ha så stor skjerm.anbefaler denon 2910.utrolig rå spiller.god på allt
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2005 21.26.45 #12 av 17
Postet av: Stig Bøyle
Har hatt både LG - 21 og 11 hjemme "på test" fra Elkjøp. Så plagsomt mye graderinger både fra dreambox(digital tuner) dvd og RF antenne. Med både komponent og dvi. Har nå byttet til PANASONIC TH37PA30P , og det er en helt annen verden. Alt er bedre - til og med sortnivå som ettter nye spec på LG skal ligge på 5000:1 :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2005 22.14.30 #13 av 17
Postet av: respl
"Stig Bøyle" skrev:Har hatt både LG - 21 og 11 hjemme "på test" fra Elkjøp. Så plagsomt mye graderinger både fra dreambox(digital tuner) dvd og RF antenne. Med både komponent og dvi. Har nå byttet til PANASONIC TH37PA30P , og det er en helt annen verden. Alt er bedre - til og med sortnivå som ettter nye spec på LG skal ligge på 5000:1 :lol:


Er helt enig i graderingene. Helt forferdelig. Fikk du ikke fjernet dem med instillingene heller? Håpet på at den jeg så bare var stillt for skarpt i menyen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.01.2005 08.42.56 #14 av 17
Postet av: Trond Erik
Har fått sett endel på denne skjermen nå og synes det er litt mye graderinger til tider. Har ikke sett noe tegn til graderinger på DVD enda. Fra parabolen er det veldig store forskjeller fra program til program. Håndballkampen igår var meget bra, mens Nanny 911 på TVNorge var mindre bra. Har nå bestilt DVE fra http://www.mono.no så vi får se hvordan det blir når jeg får stilt inn skjermen ordentlig.

TH37PA30P synes jeg er for liten. Og det blir ikke bedre av at det er så voldsomt mye TV i forhold til skjerm. Da blir bilde veldig lite. Synsbedrag selvfølgelig, men dog. Ikke har jeg sansen for designet heller.
A good friend will come bail you out of jail.... but a true friend will be sitting next to you saying: "damn.. we fucked up"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2005 19.14.36 #15 av 17
Postet av: antonj
Jeg kjøte den og måtte retunere fordi den vat veldig buet innover. Du kan merke den når teksten beveger seg nedest fra høyre til venstre. Se på fks. CNN dakan du merke den
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar