Logo

Lord of the rings....

Skriv et svar
17.04.2006 19.21.25 #1 av 12
Postet av: Jimmern
Jeg har aldri vært stor fan av LOTR-filmene, men etter at hjemmekinoen nå er 100% ferdig har jeg litt lyst å se disse filmene. Enkelte hevder de er det beste som er laget, mens andre mener dette blir langdryge, "kjedelige" greier.... Ikke vet jeg. Men, hvilke filmer / versjoner er de beste på lyd og bilde? Dersom jeg kjøper hele "pakken" med alle filmene - hvilken kjøper jeg da? Finnes det en samlepakke som er et must? Har sett at det finner flere typer samlebokser av LOTR, men hvilken er best?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2006 20.01.54 #2 av 12
Postet av: orso
Kjøp extended versjonene, de er klart best både som film og ikke minst lydformatene. På eneren er sone 1 klart bedre en sone 2. På toeren er forskjellen mindre, men sone 1 er hakket bedre. Vet ikke om det forskjeller på trerne. Forskjellen merker du i lydkvalitet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2006 20.20.34 #3 av 12
Postet av: Jimmern
"bomholt" skrev:Kjøp extended versjonene, de er klart best både som film og ikke minst lydformatene. På eneren er sone 1 klart bedre en sone 2. På toeren er forskjellen mindre, men sone 1 er hakket bedre. Vet ikke om det forskjeller på trerne. Forskjellen merker du i lydkvalitet.


Takker. Mener å ha vært borti en samleboks med alle filmene i extended-versjoner... Er jeg på jordet, eller finnes dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2006 21.17.54 #4 av 12
Postet av: orso
Har ikke sett det selv, men det finnes sikkert.
Bruk denne linken for å finne billigste, spesielt hvis du vil kjøpe sone 1(Elkjøp selger vel boksene her til 100 kr).
Søk på Fellowship of the ring, Two towers og Return of the king. Extended versjonene heter Platinum Series Special Extended Edition.
http://www.dvdpricecheck.co.uk/index.html
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2006 23.33.26 #5 av 12
Postet av: Demiglace
Den amerikanske boxen har dts-es 6.1 lyd. se etter logoen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2006 08.09.20 #6 av 12
Postet av: Jimmern
Takk for svar alle sammen. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2006 11.47.16 #7 av 12
Postet av: Jimmern
LOTR er slik jeg har skjønt det en "serie" hvor man må se nr 1 først osv, stemmer dette? I hvilken rekkefølge er disse 3 filmene laget? Ser for meg en liten "maraton" her hvor jeg pløyer gjennom hele eventyret i løpet av noen dager, så da kan det vel være greit å starte med starten :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2006 12.26.13 #8 av 12
Postet av: orso
"Jimmern" skrev:LOTR er slik jeg har skjønt det en "serie" hvor man må se nr 1 først osv, stemmer dette? I hvilken rekkefølge er disse 3 filmene laget? Ser for meg en liten "maraton" her hvor jeg pløyer gjennom hele eventyret i løpet av noen dager, så da kan det vel være greit å starte med starten :D

Filmene går i denne rekkefølgen: Fellowship of the ring, Two towers og Return of the king.
Fantastiske filmer, kjøpe de utvidede versjonene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2006 15.40.24 #9 av 12
Postet av: Jimmern
"bomholt" skrev:
"Jimmern" skrev:LOTR er slik jeg har skjønt det en "serie" hvor man må se nr 1 først osv, stemmer dette? I hvilken rekkefølge er disse 3 filmene laget? Ser for meg en liten "maraton" her hvor jeg pløyer gjennom hele eventyret i løpet av noen dager, så da kan det vel være greit å starte med starten :D

Filmene går i denne rekkefølgen: Fellowship of the ring, Two towers og Return of the king.
Fantastiske filmer, kjøpe de utvidede versjonene.


Thanks mate :wink: 3 stk extended versions ligger nå klar i hylla. Har noen timer foran lerrete nå ja. Det gjelder bare å få dette til å klaffe med fotball-VM :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2006 20.40.09 #10 av 12
Postet av: Anarion
Ringenes Herre er definitivt mine favorittfilmer, men om det er første gangen du skal se filmene, vil jeg anbefale de originale versjonene.

For folk som ikke er veldig interessert i Ringenes Herre universet tror jeg i hvert fall den forlengede versjonen av Atter en Konge kan inneholde mye som virker unødvendig og lite givende for filmopplevelsen. Den varer jo vel i over 4 timer!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2006 07.31.51 #11 av 12
Postet av: orso
"Anarion" skrev:Ringenes Herre er definitivt mine favorittfilmer, men om det er første gangen du skal se filmene, vil jeg anbefale de originale versjonene.

For folk som ikke er veldig interessert i Ringenes Herre universet tror jeg i hvert fall den forlengede versjonen av Atter en Konge kan inneholde mye som virker unødvendig og lite givende for filmopplevelsen. Den varer jo vel i over 4 timer!

Helt uenig. De utvidede versjonene er vesentlig bedre som filmer. I kinoversjonene hadde de kuttet vekk viktige scener. Kjenner b.l.a. en som var skuffet etter å ha sett kinoversjonen av Fellowship of the Ring og skiftet helt mening etter å ha sett extended. Gå rett på godbitene!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2006 07.41.49 #12 av 12
Postet av: Jimmern
Det blir nok rett på extended-versjonene siden de allerede er innkjøpt. "Fordelen" min er at jeg ikke vet en pøkk om disse filmene fra før annet enn at flere skryter veldig av de. Jeg går inn med "åpent sinn" og lar det stå til de 3,5 timene ca dette tar pr film. Ser for meg at jeg må legge inn en "hente-varmt-popcorn"-pause eller to :D Takk for alle innspill.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar