Logo

LP/MC til CD

Skriv et svar
17.07.2005 21.00.48 #1 av 6
Postet av: jobi
Noen som har erfaringer med å overføre LP eller MC til CD? Hvilken programvare anbefales?

Det finnes mange ulike applikasjoner som gjør dette ganske så automatisk.
Hva er verdt å anskaffe?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 16.52.10 #2 av 6
Postet av: øystein-k
Når jeg skulle kopiere fra vinyl til cd så tok jeg opp vinylen på Minidisc først også spilte jeg inn Minidiscen på dataen med Musicmatch i mp3 format. Så er det bare å svi ut ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 18.38.04 #3 av 6
Postet av: jobi
Da sender du musikken gjennom to analoge overganger, mellomlagringrer på to komprimerte formater...

Er du fornøyd med Musicmatch? Gir det muligher for eq og støyreduksjon?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2006 20.31.41 #4 av 6
Postet av: 801live
Har overført vinyl til pc via NAD PP2 RIAA forforsterker og NAD T 751 forsterker i wav format med programmet Cool Edit Pro (kjøpt opp av Adobe i 2003, innlemmet i Adobe Audition). Masser av innstillingsmuligheter og mulighet for komprimering til mp3.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2006 12.27.31 #5 av 6
Postet av: VG
Hei, litt gamelt tema ser jeg, men jeg er ny her, så her er hva jeg har pleid å gjøre. Spiller av platene til min forsterker med line-out, bruker overgangskabel Stereo phono til mini jack som passer inn på lydkortet i pc'en min, der bruker jeg programmet audiograbber som automatisk deler opp ei plateside til flere spor, du kan velge om du vil lagre som mp3 eller fullformat, gode muligheter for automatisk støyreduksjon etc.
VG
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2007 20.34.12 #6 av 6
Postet av: niklasthedolphin
CDex er et godt program til opgaven.
Hvis du ønsker koprimering i digitale filformater skal du tilføje kodning i programmet.

"dolph"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar