Logo

Lyd fra HD DVD

Skriv et svar
24.12.2007 12.30.02 #1 av 5
Postet av: aos2
hei
Bare lurte om dette var riktig. Jeg har en Thosiba ep-10 HD dvd og en Onkyo 605 forsterker. Når jeg kjører HD dvd får jeg bare opp Multich. som gir lyd til alle høytalere. Trodde jeg skulle få opp D. digital 5-1 plus. Hadde Transformers på HD Dvd, ble litt skuffet over lyden, selv om det var ganske bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.12.2007 15.44.34 #2 av 5
Postet av: Rune
Denne spilleren kan ikke gi ut Dolby TrueHD via HDMI. Den vil konvertere det selv til PCM. Derfor får du det slik i displayet. I teorien burde det gi samme lydkvalitet.

Det som du derimot må sjekke er at i lydmenyen på HD DVD spilleren at du har fått slått av "Dynamic Range Controll". Den må stå på off. Standard er at den står på auto og da vil du oppleve betraktelig dårligere bass på Transformers. Prøv f.eks å sammenlig angrepscenen i begynnelsen med den satt i auto og når den står off. Jeg opplever en veldig stor forskjell.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 08.40.55 #3 av 5
Postet av: aos2
Takk for tipset, får prøve det etter fam.seskapet i dag.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 10.41.02 #4 av 5
Postet av: aos2
Fikk prøvet det, som natt og dag. Blir nok en omgang til med den filmen. Igjen, takk for tipset.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 12.51.13 #5 av 5
Postet av: Rune
"aos2" skrev:Fikk prøvet det, som natt og dag. Blir nok en omgang til med den filmen. Igjen, takk for tipset.


Er nok desverre mange som eier denne spilleren og andre toshiba spillere som ikke får best mulig lyd. Veldig dumt av Toshiba å sette denne på auto som standard. Betegnelsen er jo rimelig kryptisk også.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar