Logo

Manglende max lyd..

Skriv et svar
27.09.2010 19.04.49 #1 av 7
Postet av: kamo
God kveld.
Som en stor amatør på hjemmekino og lydkilder håper jeg at noen har litt tid til å veilede meg.
Har kjøpt Samsung HT-BD 7255, 5.1 ch Blue- ray hjemmekinosystem og Samsung LED Tv, UE 40B6050VW.
Dette er koblet opp iht bruksanvisningen, i tilegg er det også koblet til en digital dekoder fra viasat, Samsung sat receiver DSB H67ON.
Her kommer utfordringen:
Når volumet økes, økes lyden. Når volumet når styrke 36 på displayet, så vil ikke volumet øke mere,men tallet på displayet fortsatt øker til max.
Mao, Jeg får ikke max lyd ut av anlegget. Har jeg oversett noe?
Håper at noen kan hjelpe meg med lydproblemene!
Hilsen
Kamo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2010 10.36.27 #2 av 7
Postet av: kamo
Hei igjen.
Ingen gidder å svare, flott!
Hadde håpet at noen ville ta seg tid til litt veiledning, spørsmålet var vel litt for amatørmessig.
Det vil ikke komme flere spørsmål fra meg i fremtiden.
Fortsett slik!

MVH
kamo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2010 14.19.11 #3 av 7
Postet av: MindWaste
Det er nå engang slik at folk som regel svarer hvis de har noe vettugt å komme med...
I dette tilfelle er det vel ingen som har hatt noe forslag til løsning da, siden du ikke har fått noe svar i tråden...?

Man kan jo ikke ta for gitt at det alltid er noen som vet alt om akkurat ditt problem
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2010 11.12.22 #4 av 7
Postet av: teebee
kan også være at de fleste her inne som sitter med mye kunnskap om hjemmekino anlegg ikke kjøper eller leser seg opp på disse alt-i-ett anleggene. jeg kan veldig lite om hjemmekino anlegg og har aldri hørt eller lekt med en samsung pakke. du får kontakte samsung eller google eller kanskje prøve lyd og bilde forumet. virker som de tester disse anleggene titt og ofte.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2010 01.48.36 #5 av 7
Postet av: Zleepyme
Det er nok fordi Samsung som mange andre på slike ferdiganlegg mest sannsynlig har "tunet" anlegget slik at man skal kunne kjøre full styrke uten at høyttalerne etc skal ta skade av det... Personlig så synes jeg det var lite futt i et lignende type anlegg på volum max, men da var det i en stor butikk med masse støy fra andre kilder, så jeg tenkte et det var derfor...
Man skal selvfølgelig ikke være sikker på at det kan være feil på anlegget, så mitt råd er å prate med butikken anlegget ble handlet i...
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2010 12.29.35 #6 av 7
Postet av: Jorn.Finnerud
Noen anlegg har mulighet for å sette maks volum i menyen. dette for at ungene ikke skal ødelegge eller spille for høyt. Ta en titt i menyen til anlegget og se om det finnes en slik innstilling.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2010 13.55.12 #7 av 7
Postet av: larsen1337
Jeg ville tatt en tur innom menyen, så går du på Audio , speakers / så level, Der kan du skru opp og ned dB. Jo mere opp du går jo høyere vil lyden bli når du øker volumet. Prøv dette :), er ikke sikker på om det funker , men er mulig!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar