Logo

Mangler bass/Dali concept 6

Skriv et svar
22.10.2004 14.21.03 #1 av 4
Postet av: niko
Har et par Dali consept 6 høyttalere som jeg er veldig fornøyd med. Bruker en Denon avr 2105 som receiver.

Har problemer med bassen på rommet de står i. Merker at dypbassen forsvinner i lytteposisjon. Går jeg ut til enten høyre eller venstre side så merker/kjenner jeg den med en gang. Har flyttet på høyttalerne uttallige ganger uten så veldig stor forskjell. Hvordan kan jeg få mest mulig bass i lytteposisjon? Noen tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2004 12.15.36 #2 av 4
Postet av: niko
Ingen forslag?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2004 17.12.23 #3 av 4
Postet av: kakehode
Subwoofer...
H/K AVR5500,H/K DVD25,H/K PA2000, Proson R69SA,Proson R63SA,Proson R52SAMKII,Audiovector C-sub, Proson Hifi Super Cable,Nordost Flatline Gold,Nordost Optix,Nordost Solar Wind RCA,Nordost Pulsar Points,AudioMagic Xenta4,XBOX,Projektor og HTPC på vei
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2004 23.54.17 #4 av 4
Postet av: Jan A M
Hvordan står ting plasert i rommet ditt da? Da tenker jeg på om lytteposisjonen er i midten av rommet eller nære bakveggen osv. Og hvor nære/langt ifra veggen står høytalerene? etc. etc....

Jeg opplever i allefall at det er lettest å oppnå bass ved den motsatte veggen av der høytalerene står. Og hvis jeg står midt i rommet, er det nesten ikke bass i det i det heletatt. Da hjelper det lite med sub også.

Uansett, poenget mitt er at du kanskje rett og slett må flytte litt om og bytte lytteposisjon for å få ønsket bass.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar