Logo

Mer trykk ved avspilling av musikk

Skriv et svar
12.01.2006 14.45.24 #1 av 3
Postet av: Bombadil
Hvis jeg ønsker mer trykk når jeg spiller av vanlige cd-er på anlegget mitt hva vil være det beste å gjøre noe med?

Jeg har hørt at Yamaha sine forsterkere ikke er de beste på musikk.
Vil det ha mye å si om jeg skaffer meg en dedikert cd spiller?

Når jeg hører på musikk, så skjenner jeg at det ikke er så bra trykk i lyden, det fører til at jeg skrur høyere og høyrere. Noe som ikke alltid er så godt for ørene.

Har noen innspill på dette`?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2006 19.58.26 #2 av 3
Postet av: Stone-
Det må vel finnes en loudness funksjon på forsterkeren din, som vil gi mer bass og diskant når du ikke har så mye volum, som vil gjøre at du får mer trykk i lyden.... Du får lese den fine bibelen som blir levert med alt av elektronisk utstyr, det står sikkert der om forsterkeren har en slik funksjon...
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2006 21.41.39 #3 av 3
Postet av: orso
Vet ikke helt hva du mener med "trykk". Yamaha gir mer punch enn f.eks Pioneer og Denon. Selv mener jeg at du har en del å hente på CD spiller, men det største løftet får ved å bruke en stereoforsterker. Receivere i den prisklassen (rx-v650) spiller ikke all verden på musikk. Du kan jo låne med deg hjem er CD spiller og se om du blir fornøyd. Hvis ikke, kan løsningen være å kjøpe en stereoforsterker som du kobler til Yamahaen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar