Logo

Min "hjemmekino"

Skriv et svar
16.11.2004 21.09.40 #1 av 10
Postet av: Jon H
Har ikke fått på plass det store fete bildet enda men lyden begynner å komme på plass :

Counterpoint SA-2000 rør preamp
2x Counterpoint NPS 200 poweramp, en til hver fronthøyttaler. (Hybrid, 2x100w 8ohm)
Rotel RSX 1056 surroundreceiver, brukes til å drive senter og bakhøytt. samt som dekoder.
Rotel RDV 1060 DVD-spiller
dynaBel S-33 fronthøyttalere, C-22 senter og C-22 bakhøytt.
dynabel Brontes sub
Kimber 4VS høytt. kabel, div XLO og Supra signalkabler.
Urgammel JVC VHS spiller som funker helt ok, urgammel ERA platespiller med SME arm. God gammel Kenwood nostalgibåndspiller (Kassett) med flotte VU metre og hi-tech Dolby B noise reduction (Altfor sjelden brukt!)
Force tuner
Löewe Aventos 32"

Rommet er en kjellerstue på totalt ca 25kvm.

Har ikke handlet projektor enda men sikler fælt på PD Zerofive Mk II, noen som kan anbefale denne eller andre projektorer rundt 20-30k ?


Mvh
Jon H
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2004 10.59.55 #2 av 10
Postet av: Stian Konstad
Hei hei,

Når du kjøpte S33 og C22, testet du S23 og C11 samtidig?

Hvis ja, hva opplevde du som den største forskjellen mellom disse?

Jeg har selv et oppsett med Rotel og 2*S23 + 3*C11, men er litt sugen på å ta en tur til Oslo for å høre på S33 og C22:-)

Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2004 14.30.18 #3 av 10
Postet av: Alas
Lurte litt på Counterpoint'ene dine jeg. Effektene, altså. Er de bra? Har hørt litte grann om dem, men aldri hørt dem. Lurte litt på hvordan de spiller? Hvis det blir aktuelt for min del blir det nok bare en da, men men. Hvordan er to i forhold til en? Utenom det åpenlyse at det er mer krefter? Og vet du hvor man kan få kjøpt dem? Vet om en i Bergen som selger, eller solgte. Men andre?

Masse spørsmål dette her. For øvrig veldig kult anlegg du hadde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2004 14.37.43 #4 av 10
Postet av: Jon H
Jeg hørte først på Euforia pluss SuperExact. Hadde egentlig bestemt meg for Euforia men Eltek mente at om jeg skulle bruke denne til hjemmekino måtte jeg enten vokte volumkontrollen nøye eller kjøpe et aktivt delefilter pluss en sub for å spare Euforiaene for de dypeste frekvensene. Det det endte opp med var at jeg kjøpte S33 og C22 uhørt da jeg hadde bestemt meg for å handle på Eltek. Vet at jeg får kvalitet derfra. Angrer ikke ett sekund, S33 duger godt som hifi høyttaler og tåler mye effekt. Har hatt og hørt endel høyttalere før (Mordaunt Short, Spendor, Martin Logan, Elipson, Legacy, B&W, Definitive Technology osv. men gidder ikke å betale overpris for halvgode elementer og delefiltre, (setter det litt på spissen) . Har ikke hørt S23 og C11 men tviler ikke på at dette også er gode høyttalere. Jeg ville imildertid ha noen som hadde litt mer påkostet innmat og design, men mtp prisforskjellen tror jeg S23og C11 er et priskupp om du ikke absolutt skal ha kjente merkevarer og flott design.

Mvh
Jon Håvard
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2004 14.57.32 #5 av 10
Postet av: Jon H
Ang. Counterpoint så kan jeg skaffe deg dette, eller henvise deg til han i Bergen, (tror jeg vet hvem du tenker på, han har solgt endel Counterpoint for faren min og har service på disse komponentene pluss at han kjenner Counterpoint tvers igjennom) Jeg har selv solgt Counterpoint og har hatt hele de siste seriene hjemme selv. Pluss med CP er at de låter bra og at jeg liker måten de bygger forsterkerene sine på, bortsett fra enkelte kjappe løsninger pga pengeproblemer på 90 tallet. Jeg liker også designet. Minus er at de kan slite med brumm enkelte plasser og at mange fortrinn har "skjevt" potmeter, (dvs lyden kommer først i en kanal) , utover dette har mine forsterkere fungert meget bra.
De NPS 200ene har som sagt 2x100w 8ohm og 2x200w 4ohm. Strømstyrken er oppgitt til maks 100A spisstrøm, en slik driver S33 ganske bra men den tåler da også mye effekt. (Du har sikkert sett testen i Fidelity der de spiller på full effekt med en kjent 2x250 watter uten problem) Om du skal spille virkelig høytt bør du ha en CP Solid 2 (2x200W) eller NPS 400 (2x200w hybrid) evt. NPM monoblokkene (2x150w 250A spisstrøm). Min løsning funker også bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2004 15.37.56 #6 av 10
Postet av: Alas
Det stemmer nok at vi tenker på samme kar.

Jeg har ingen umiddelbare planer, men en gang i løpet av neste år håper jeg på å få noe solid forsterkeri i hus. Du har vel ikke prisen på dem? Kan eventuelt sende meg en pm, hvis du ikke vil oppgi det her. Monoblokkene er nok ikke aktuelle, de andre kommer vel an på hva de koster, men man kan jo ta ting trinnvis. Først en NPS 200, også en til ved en seinere anledning.

Men dette er jo bare tanker jeg surrer med. Håper på å få hørt dem i Bergen i julen. Kunne kanskje la seg gjøre, og da på samme høyttalere som jeg har selv. ( Dali Helicon 400 )

Uansett takker jeg for svar på mine noe keitete spørsmål.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2004 20.05.15 #7 av 10
Postet av: Anders
hva med bilder?
mvh. Anders
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2004 17.30.05 #8 av 10
Postet av: Jon H
Har ingen bilder for øyeblikket, men kan jo prøve å få lagt inn noen etterhvert. Har snekret møbler til hjemmekinoen selv (Utstyrbenk, hyller osv.) etter en ide om å skreddersy min egen benkløsning i ukantet 22mm furu og 2x3"så det hadde jo vært litt artig å høre hva andre mener om de.

Mvh
Jon H
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2005 17.05.19 #9 av 10
Postet av: Berit
Vi vil ha bilder!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2005 12.20.27 #10 av 10
Postet av: Jon H
Er ikke hjemme så ofte pga jobb så det går litt smått med å bli ferdig, men skal fikse bilder så fort jeg har fått opp lerret og projektor.
Har kjøpt lerret på rull og skal lage ramme selv, samt kabel til projektor. Må også bygge ferdig suben.
Når det gjelder projektor har jeg begynt å sirkle meg inn på PT-AE 700, høres ut som mange er fornøyde med den (?)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar