Logo

Min hjemmkino

Skriv et svar
10.02.2005 22.30.51 #1 av 10
Postet av: larsgøran
Tenkte jeg skulel legge ut hjemmekinoen min her jeg også. Er grønn misunnelig på noen av kinoene på denne siden, men har endelig fått jsutert mitt eget anlegg slik at jeg i grunn helelr ikke har noe å klage over... tror jeg...

Kinoen består av følgende komponenter:

Høyttalere:
Front: B&W CDM 7NT
Senter: B&W CDM CNT
Bak: B&W DM 603S3
Subwoofer: B&W ASW 2500

Elektronikk:
DVD-Spiller: Pioneer DV-737K (Vil med litt tid bli byttet ut mot en SACD kompatibel spiller. Antageligvis Denon 3910)
Denon AVC-A10SE

Fremvisning
Prosjektor: Infocus 4805
Lerret: Hitachi "noe" 16:9 matt hvitt lerret, 180cm bredt. (Pga begrenset kastelengde blir bilde på ca 70")

Kabler
Front Høyttalere: MIT Terminator 4 (Singel Wiring, Van den Hul mellom Bi-wiring terminalene)
Bakhøyttalere: Tara Labs Omni
Senter: Dali Python
Signalkabler: Monster Optisk Digital kabel (husker ikke navn, ca. 600kr/m)
Proson P- 650 Komponentkabel

Om anlegget:
Har endelig etter ca et år klart å kvitte meg med det forrige surround anlegget med Cerwin-Vega! (Ung og dum;). ANlegget spilelr nå etter mine ører veldig bra på nesten all slags musikk. Eneste å utsette på er rock som ikke er fullt så engasjerende som på de gamle E-715. Subben er endelig innstilt skikkelig, og integreres fint sammen med mine 7NT. Forsterkeren er vel noe spinkel for disse høyttalerne, men lommeboka er garantert for spinkel for at oppgradering er mulig. Likevel synes jeg at den greier å presse utrolig mye godlyd ut av høyttalerne, og den kommer virkelig til sin rett i hjemmekino. Lyden starter ikke lenger i en høyttaler og plutselig er den bak deg, men den går så og si flytende gjennom rommet.
Projektoren overbeviser stadig, og jeg finner veldig mange flere styrker enn svakheter, selv om sortnivået er så som så. Men man tenker ikke så veldig over dette før man ser på den svarte kanten rundt lerretet :D
Har i det siste koblet på en trådløs overfører av parabolsignaler så jeg kan se TV på projektoren også. Som fan av fotball var det gøy :D


Jeg er for øyeblikket utrolig fornøyd med anlegget. Låter konge på hjemmekino og veldig bra på stereo også. Spesielt etter at projektoren kom i hus har det blitt mye mer kino enn surroundanlegg.

Bildene finner du på: http://min.hjemmekino.no/larsgoran/
"We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off."
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2005 22.35.24 #2 av 10
Postet av: Rune
FLOTT hjemmekino!!

Mye bra utstyr. Du kan være stolt over denne.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2005 23.55.53 #3 av 10
Postet av: Alas
Tror ikke jeg hadde klaget over å hatt den kinoen der altså.

Men det er jo slik at mye vil ha mer og fanden vil ha fler....

Finfin kino!

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 02.01.12 #4 av 10
Postet av: nutts
Bra kino !!!!

Ja, man vil jo altid ha mer, men det hadde jo ikke vært så gøy, hvis det vare var å kjøpe inn utstyret, å sitte der passiv å se film resten av livet heller.
Altid masse nye ting å prøve, så lenge lommeboka tillater det.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 15.36.32 #5 av 10
Postet av: Bombadil
Nice hjemmekino. Fine komponenter du har. Høytallerne er også strøkne.
Hvor stort er rommet ??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 16.05.21 #6 av 10
Postet av: Knut
Hei,
dette var jo en solid kino! B&Wene leverer vell de?

Du skrev dette:

"Har i det siste koblet på en trådløs overfører av parabolsignaler så jeg kan se TV på projektoren også. Som fan av fotball var det gøy :-)"

Hvordan gjør du dette? Har du en digital dekoder fra f.eks Canal Digital? Er litt interessert i å ha denne muligheten jeg og - samboeren min har sagt hun ønsker seg en flatskjerm på soverommet (YES :-)) - men så var det dette udugelige parabolsystemet som gjør det vanskelig da ...

Litt info om oppsettet mitt, hvis det hjelper: Har en kjip Nokia dekoder som fulgte med Canal Digital-pakke. Scart fra denne til TV. Den andre scarten går til HDD/DVD-opptakeren. Må jeg kanskje ta signal til trådløs overfører fra DVD-opptakeren da, hvis det er mulig?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 16.33.27 #7 av 10
Postet av: Berit
Den er nå lagt ut på presentasjonssiden. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 17.59.55 #8 av 10
Postet av: Granberg
Dette så jo veldig bra ut!
Veldig mye bra utstyr.
Vil ikke klaget hvis jeg hadde hatt en sånn kino :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 19.51.47 #9 av 10
Postet av: Bøgge Bakken
[quote="knut@extend.as"]Hei,
dette var jo en solid kino! B&Wene leverer vell de?

Du skrev dette:

"Har i det siste koblet på en trådløs overfører av parabolsignaler så jeg kan se TV på projektoren også. Som fan av fotball var det gøy :-)"

quote]

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124483&cks=PLC

Har en slik og den fungereer helt greit. Bilde blir bedre vis du bruker kabler, men helt greit. På denne saken følgre det en scartkontakt som du kobler mellom tuner og ekisterende TV. På denne "scartdingsen" så er det utak til den tråløse senderen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2005 18.20.29 #10 av 10
Postet av: larsgøran
Rommet er lite, dvs ca 15-20kvm. Men det gjør at subben blir stor nok. Men blir redusert bidle da.

Den trådløse overføringen gjør jeg med et sett Thomson trådløs sender og mottaker. Bilde og lyd blir så som så, men har ikek ork eller råd, eller noe til å legge kabel. Blir for langt. Eneste aber med det er at jeg må se det samme som foreldra mine gjør oppe på parabolen. Men fungerer med fjernkontroll gjennom også. Egentlig ganske genialt.

Senderen er utstyrt med en sånn scart som kobles til paraboledekoderen, og så kan du sette scart til f.eks tv eller dvd opptaker utenpå denne igjen. Går gjennom på en måte. Hvis du ser på bildet med elektronikken og senteren ser du en liten grå boks på siden. Dette er mottakeren.
"We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off."
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar