Logo

Min Kjellerstue.

Skriv et svar
03.10.2004 21.23.42 #1 av 11
Postet av: tommyan
Her er en liten presentasjon av hva jeg har i min kjeller.

Selve anlegget:

Toshiba DVD-spiller sølv SD-220
YAMAHA A/V-Receivere RX-V440RDS
Standar NOKIA Tuner

Bildefremviser:

EPSON EMP-TW10-projektor
Lerret Wiktorscreen 180x180cm

Høytalere:

Pioneer S-W80S 8" aktiv sub.
Front høyttalere MindTech F1-817
Bak høyttalere MindTech F1-800S
Senter høyttaler MindTech F1-800C
Senter høyttaler bak Sony (en jeg hadde liggenes)

Kabler og Koblinger:

Kun av det beste av det beste nemlig Biltema kvalitet.

Prisen på dette ligger på ca 24000 (det er ikke gali hehe)

Høyttalene er fra Ljudia og er noe av det råeste en kan få for 6000 spenn. for alle 5.
De kan blåse håret av hode din. hehe. :D

Prosjektoren er helt kurant og er veldig fleksibel med bra bilde. Og støyer minimalt kan ikke engang høre att den er på, så sant ikke jeg pauser filmen da :D :o .

Romet er ca 16M2 og er i mine øyne helt ok.
Romet er bygd opp av betongulv og 4 betong vegger(digg ingen vibrasjon)
Som dere sikkert ser ligger alt av kabler sjult bak veggen. Har bare montert opp vanlige høyttalerterminaler der jeg ville ha høyttalene. Og bak forsterkeren står det 3 x kobling med bi-wiring, hvor jeg har fjernet forbindelsen og bruker 1 til front 1 til bak og 1 til senter foran og bak. Detter er med på å minske veldig på kabeltrekk som er vanlig å trekke fra fremme og så bak til prosjektor, blant anna. Jeg trenger kun 50cm så rekker jeg å koble til alt til prosjektoren(genialt hehe :D)
PS har ikke fått rå til lister enda hehe, men det vil komme og de skal være malt svarte.

Romet er malt i en dyp lillafarge som er helt genial, taket i offwhite og lister og dører i sort. Har en 7seter soffa(med subben bak i bua og det gir samme effekt som rumperister tro meg) der og en Stressless skinstol. Her sitter vi å koser oss på mørke høstkvelder hvor reinet pøser ned på utsiden.

Hilsen Tommyan

Bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/tommyan/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2004 23.14.10 #2 av 11
Postet av: nutts
Smart med høytaler terminalene !

Hvor høyt er det fra gulv til tak ?

Jeg driver meg ett lite prosjekt nede i min egen kjeller, det er kjempe gøy å se hva andre har gjort med sitt utstyr.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2004 08.04.04 #3 av 11
Postet av: Rune
Flott hjemmekino. Jeg har selvfølgelig oppgradert deg til "kinosjef" på forumet som de andre som presenterer sitt anlegg her.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2004 09.11.00 #4 av 11
Postet av: tommyan
Hei sann, takhøyden er ca 205cm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2005 13.30.04 #5 av 11
Postet av: Granberg
fin kino!
fornøyd med projektoren :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2005 15.22.35 #6 av 11
Postet av: dvdjan
Så jo bra ut det der, men du har ikke mulighet til og henge projen litt anderledes da ? F.eks opp ned under hylla ?

Ser ut til at du bruker "litt" mye bildejustering for og få bildet rett :?
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2005 13.36.03 #7 av 11
Postet av: FallenA
Hva er dine erfaringer med de høytalerne som du kjøpte hos Ljudia ?
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2005 13.55.07 #8 av 11
Postet av: tommyan
Jeg har handlet med Ljudia i over 11år nå :D . Alt i bilden er derfra og hjemme omtrent. Høytalene er noe av det råeste jeg har vært utefor til den prisen. Ljudia har aldri sviktet meg.
Hadde en del kompiser som bare lo når jeg sa att jeg syntes de spilte utrolig rått, men det var bare til de fikk høre de. En av kompisene gikk hjem og bestilte det samme med en gang og han har aldri angrett 1 sec.

Høytalene etter min mening leverer alt en hjemmekino trenger, av lyd. I begynnelsen hadde jeg ikke suben tilkoblet da det er nokk trykk og fylde i høytalene fra før. Lyden er utrolig ren og pen, og ikke skjærende ved høyt volum. Og så er de lettdrevne veldig viktig da hehe :P .

Så jeg må vel si att angåene det jeg har fått fra ljudia oppgjennom tidene har vært utrolig rått i henhold til prisen jeg har betalt.

Mvh Tommyan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2005 16.18.18 #9 av 11
Postet av: Berit
Hei

Presentasjonen din er lagt ut på: http://min.hjemmekino.no/tommyan/

I og med at du har byggebilder, regner jeg med (?) at du ikke er ferdig??

Evt. send gjerne bilder av rommet som ferdig.
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2005 18.06.03 #10 av 11
Postet av: Knut
Den hyllen du har projektoren og det andre utstyret på har stort ansvar - får håpe noen av skruene har truffet reisverket, ellers kan det bli dyrt :-)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2005 00.49.47 #11 av 11
Postet av: tommyan
Hehe ingen problem(har ikke 12 tomeltotter men 1 og 3/4 etter en ukykke med Øks hehe),,, Har i tilegg til kraftige skruer, waier i hjørnet av hylla festet til taket(pappa er snekker så jeg har vokst opp med hammer i hanna).

Jeg er nå nesten ferdig med romet mangler bare lista ved hylla og legge en ny krets ned til bakken med en stikkontakt eller 2 til.
Så er alt ferdig endelig,,, Har tatt litt tid men penger gror ikke på trær(hadde de bare gjort det da)

Mvh Tommyan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar