torjens
Aktiv
E-post
God kveld Folkens..
sitter her å depper litt nå...tenkte bare å dele min lille historie..
for noen måneder siden gikk jeg ENDELIG til steget å kjøpe meg en plasma tv..etter litt leting falt jeg for denne modellen
http://prisguide.hardware.no/product.ph ... ctId=48429
etter Nøyaktig en uke etter mottak så merket en kompis av meg at det var striper på den...
la da inn på dette forumet.
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... highlight=
det tok da 3,5 uker før de på strax serviceverksted i trondheim hadde reparert den (skiftet hovedkort og Tuner)
gikk en uke etter at jeg fikk den tilbake så skulle jeg koble til via Komponent inngangen fra min harddiskvideo....Voila..akkurat samma striper som før på samma plass.. begynte da å tro at det var feil på mitt utstyr/kabler, fikk testet med en annen Harddiskvideo og akkurat det samma på den..
ny runde, leverte den inn på strax..etter 2 uker hadde de endelig fått tid til å se på den..."finner ikke feilen", dro nedover med min video, der kom feilen, de testet med andre kabler og en annen DVD spiller og feilen var der ennå...
de skulle da bestille deler.... dette er snart 2 uker siden (på Torsdag)
etter lyste status på skjerm i går.. fikk følgende svar:
Del ble bestilt 22.09, men er dessverre i rest hos LG. Har ikke fått noen leveringsdato.
da sitter jeg her da...venter lengselsfult på TV`en min..vakkert veggveste da...men akk så kjedelig å se på..
kanskje noen andre her inne har noen gode forslag til meg?
Tor Inge
Max_Power
Aktiv
E-post
Det skal mye til. Det har skjedd flere ganger at jeg har kjøpt ting som har gått rett til verksted i steden for å få nytt. Ette kjøpsloven har de 3 forsøk på seg. Etter det er det oxo litt uklart om man får nytt produkt. Men du har i det minste krav på å få låne en tv.
torjens
Aktiv
E-post
joneh
Aktiv
E-post
dette må du evt ta med de du kjøpte tv'en fra, er vel fra dem du kan kreve heving/omlevering av kjøpet.. de har uansett ikke lengre enn 3 uker på seg å gjøre noe med saken står det i forskriftene til forbrukerkjøpsloven, og låne produkt har du krav på hvis de vet at servicen vil ta lengre tid enn 1 uke
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
"joneh" skrev:dette må du evt ta med de du kjøpte tv'en fra, er vel fra dem du kan kreve heving/omlevering av kjøpet.. de har uansett ikke lengre enn 3 uker på seg å gjøre noe med saken står det i forskriftene til forbrukerkjøpsloven, og låne produkt har du krav på hvis de vet at servicen vil ta lengre tid enn 1 uke
Dette er riktig, 2 forsøk på å rette samme feil. Nytt produkt ved 3 gangs feil. 3 uker på å rette feilen, tar rep mer enn 1 uke, noe den alltid gjør har du krav på låne TV.
Høres ut som det fort går over 3 uker før du får din i retur gitt. Beklageligvis...
torjens
Aktiv
E-post
hva kan jeg forlange/kreve når det passerer 3 uker siden de tok den inn på verksted?
3 uker er vel i morra om jeg ikke tar helt feil...
T.
xuax
Kunnskapsrik
E-post
"arntos" skrev:"joneh" skrev:dette må du evt ta med de du kjøpte tv'en fra, er vel fra dem du kan kreve heving/omlevering av kjøpet.. de har uansett ikke lengre enn 3 uker på seg å gjøre noe med saken står det i forskriftene til forbrukerkjøpsloven, og låne produkt har du krav på hvis de vet at servicen vil ta lengre tid enn 1 uke
Dette er riktig, 2 forsøk på å rette samme feil. Nytt produkt ved 3 gangs feil. 3 uker på å rette feilen, tar rep mer enn 1 uke, noe den alltid gjør har du krav på låne TV.
Høres ut som det fort går over 3 uker før du får din i retur gitt. Beklageligvis...
Har du referanse til de forskriftene som sier at verkstedet ikke har mer enn 3 uker på seg?
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!
"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
har vert borti at det kommer striper på plasmaskjermer pga feil i det elektriske systemet på huset.kan vere noe med feilspenning og magnetisering i huset ditt...jordingsfeiler osv...
torjens
Aktiv
E-post
har vært innpå den tanken.. men i og med at verstedet også ser den samma feilen på skjermen så utelukkes den feilen da.
T.
torjens
Aktiv
E-post
har nå sendt mail til strax service i trondheim og delene står fremdeles som rest ordre (for andre uke nå)
har også sendt mail til LG Norge og spurt om hvor lang tid det tar med deler og de sier de vil ta tak i saken.
her er svaret fra LG:
Hei
Jeg må beklage at det har gått såpass med tid. Strax må kontakte sin kontakt person i LG får og høre hva som skjer i den saken her.
Hvis du sender meg saks nummeret hos Strax og serie nummeret på TV. Kan jeg få fortgang i saken.
har også sendt mail til Stretto.no i morrest og spurt om mine rettigheter, ennå ikke fått noe svar...
Tor Inge
torjens
Aktiv
E-post
har pånytt sendt mail til stretto.no i dag og bedt om svar på forrige mail siden de ikke har svart meg ennå. (snart en uke siden)
har også sendt mail til serviceverkstedet og LG Norge og bedt om at det blir fortgang i saken da det er nærmere 5 uker siden de fikk den inn for andre gang.
får vel vente å se hva som skjer...
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Føler med deg, det du opplever nå må være skikkelig surt..
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
torjens
Aktiv
E-post
hei igjen
da var dagen kommet da jeg endelig fikk min sårt savnet TV igjen..
kjøpte meg nye komponentkabler for å være på sikre siden, koblet den opp og hoppet inn i menyen på min pioneer harddisk video...
NEDTUR....stripene var der fremdeles, faktisk litt mere om jeg ikke tar feil... er relativt deppa akkurat nå..mest lyst te å grine.
skal sende en mail til både stretto.no, LG Norge og Strax service i løpet av de nærmeste dagene når jeg orker...
husker jeg sendte
http://www.stretto.no en mail for 1,5 uke siden og spurte om mine rettigheter?? fikk svar :
Vi holder på å sjekke opp rundt denne. Kommer tilbake til deg med info i løpet av morgendagen.
Med Vennlig hilsen
Stretto AS
spent på morradagen jeg da....
noen her inne som har vært borti lignende???
Tor Inge
xuax
Kunnskapsrik
E-post
Slik jeg kan se dette så har verkstedet allerede brukt 2 ganger. Butikken kan kreve å sende skjermen inn en tredje gang for å konstatere at det er samme feil, men du har nå krav på å heve kjøpet.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!
"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"