Logo

MindTech fra Ljudia!?

Skriv et svar
16.11.2004 21.02.42 #1 av 17
Postet av: grindvik
http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/ ... 0&cart_id=

Vet noen hvordan disse spiller?

Vil denne:
http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/ ... 0&cart_id=
klare og drive de bra?

noen som har noen erfaringer om MindTech høtalere fra Ljudia?

På forhånd takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2004 22.03.50 #2 av 17
Postet av: mariusm
har ikke hørt høyttalerene så jeg skal være forsiktig med å mene noe om hvordan de høres ut, men kjempekvalitet på linje med Dali, B&W, Klipsch og så videre er det nok ikke.

Når det gjelder forsterkeren så stiller jeg meg i den tvilende rekken. forsterkeren, er ikke mer enn 60-70 watt DIN i 8ohm. så noen kjempetrøkk blir det nok ikke. så jeg ville nok ikke satset på disse uten aktiv sub i tilegg.

Mitt råd er å satse på kvalitet fremfor kvantitet. kjøp heller kvalitetshøyttalere hos hifiklubben eller hifi center kjeden. men ikke kjøp de for store, ha heller en [u]aktiv[/u] subwoofer i tilegg. Det koster en del mer, men desto bedre resultat. her får du det du betaler for!

Forsterkeren tror jeg er ok, har yamaha selv, og kan ikke si meg ufornøyd.

Jeg ble kanskje litt kritisk her, men jeg vil ikke du skal gjøre ett bomkjøp!
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2004 17.34.54 #3 av 17
Postet av: grindvik
sjønner, men tror du ikke MindTech høtalerne vil spille bedre enn den biligste pakken til Yamaha til 3.000,-

dere kan se om det går ann å få til en ganske rimelig pakke av disse:
http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/ ... 0&cart_id=
som passer til denne:
http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/ ... 0&cart_id=

har ikke så veldig mye peiling på akkurat dette.. så takker for all den hjelp jeg kan få!! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2004 21.31.23 #4 av 17
Postet av: mariusm
har du allerede forsterkeren?

viss nei, bør du ta en titt på Yamaha HTIB 1000. litt mindre forsterker, kjempebra DVDspiller. og grei høyttalerpakke. bra på film. har en del å gå på på musikk.

jeg har det, og har oppgradert frontene til B&W DM602 S3


dette anlegget gir MYE for pengene

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=AwUAX0OLSHsAXAIQwffDvkGvjmh0DPeX40o=?ProductID=YevD4QjolxgAAAD9iRkHJDgT&CatalogCategoryID=CL8KBymfKVYAAADrf2sOa9Ac&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text


og trøkk mangler det ikke på
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2004 22.51.58 #5 av 17
Postet av: tommyan
Hei jeg kan på det varmeste anbefale MindTech fra Ljudia. Jeg har selv hatt både Dali, Cerwin Vega og en del andre oppgjennom tiden. Jeg har Selv toppmodellen til MindTech F1 serien http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... jellerstue .
Jeg har også Yamaha Rxv 440rds(rxv450rds er nyere mod en min da, ellers lik) og den drive de høtalene så det jomer etter, ingen problem. De spiller fletta av mange andre høytalere det skal jeg love deg. Ihvertfall til den prisen, jeg har selv ikke hørt de høytalerne du refererer til men de er sikkert ikke dårlige, men hvis du har rå, KJØP F1 serien der er RÅÅÅÅÅ. Får vont i magen når jeg spiller for høyt de flytter mellomgulve mitt opp i halsen.

Mvh Tommyan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2004 12.41.58 #6 av 17
Postet av: mariusm
Jeg har over hodet ikke sagt at Cerwin Vega er bra, det er amerikansk harry-lyd.

Mindtech har jeg ikke hørt så mye, men noen har jeg hørt. kvalitetshøyttalere finner nyansene i musikken og spiller mer detaljert. alt her i verden er ikke bass og trøkk.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2004 16.19.07 #7 av 17
Postet av: grindvik
"tommyan" skrev:Hei jeg kan på det varmeste anbefale MindTech fra Ljudia. Jeg har selv hatt både Dali, Cerwin Vega og en del andre oppgjennom tiden. Jeg har Selv toppmodellen til MindTech F1 serien http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... jellerstue .
Jeg har også Yamaha Rxv 440rds(rxv450rds er nyere mod en min da, ellers lik) og den drive de høtalene så det jomer etter, ingen problem. De spiller fletta av mange andre høytalere det skal jeg love deg. Ihvertfall til den prisen, jeg har selv ikke hørt de høytalerne du refererer til men de er sikkert ikke dårlige, men hvis du har rå, KJØP F1 serien der er RÅÅÅÅÅ. Får vont i magen når jeg spiller for høyt de flytter mellomgulve mitt opp i halsen.

Mvh Tommyan


Men klarer du å drive de svære front høytalerne med Rxv 440rds???
Hvilken sub har du?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2004 17.42.16 #8 av 17
Postet av: mariusm
"grindvik" skrev:
"tommyan" skrev:Hei jeg kan på det varmeste anbefale MindTech fra Ljudia. Jeg har selv hatt både Dali, Cerwin Vega og en del andre oppgjennom tiden. Jeg har Selv toppmodellen til MindTech F1 serien http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... jellerstue .
Jeg har også Yamaha Rxv 440rds(rxv450rds er nyere mod en min da, ellers lik) og den drive de høtalene så det jomer etter, ingen problem. De spiller fletta av mange andre høytalere det skal jeg love deg. Ihvertfall til den prisen, jeg har selv ikke hørt de høytalerne du refererer til men de er sikkert ikke dårlige, men hvis du har rå, KJØP F1 serien der er RÅÅÅÅÅ. Får vont i magen når jeg spiller for høyt de flytter mellomgulve mitt opp i halsen.

Mvh Tommyan


Men klarer du å drive de svære front høytalerne med Rxv 440rds???
Hvilken sub har du?



enig. den forsterkeren greier ikke drive det høyttalerene skikkelig, ikke uten sub i tilegg
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2004 00.00.23 #9 av 17
Postet av: tommyan
Hei det er ingen problem å dra de høytalerne sjikkelig, jeg har sub i tilegg men bruker den skjeldent, Kun hvis jeg vil bruke noen extra watt når jeg ser film :D
Skal love deg att det er riv over de høytalene de har jo tross alt 2x8" i vær det flytter like mye luft som en 18"ca. Jeg spiller ned til ca 20 på forsterkeren da tør jeg ikke mere da begynner jeg å få vont, jeg kan jo gå til null men da ryker høytalene. Det har jeg ikke rå til nå hehe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2004 00.09.57 #10 av 17
Postet av: tommyan
Glemte å si att de er svært vellbalanserte, takler alt fra Klassisk til den værste sort av sort rock. Det er en fryd å se film og føle att de kommer ut av lerette og står i romet.

Jeg har en Pioneer 8" sub i tilegg.

Mvh Tommyan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2004 07.05.27 #11 av 17
Postet av: mariusm
mener du dE?

men de høyttalerene du har er ikke de samme som de han snakker om da
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2004 11.04.47 #12 av 17
Postet av: tommyan
Hei det er jeg klar over, og det skreiv jeg også.
Men vil jo regne med att de vil være svært bra i forhold til pris siden jeg føler jeg har fått så mye for den prisen jeg gav for mine.

Mvh Tommyan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2004 13.33.20 #13 av 17
Postet av: mariusm
ok


men de er SVÆRT lettdrevne viss 450 greier å drive dem helt skikkelig uten støtte av en aktiv sub
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2004 14.14.00 #14 av 17
Postet av: grindvik
"tommyan" skrev:Hei det er ingen problem å dra de høytalerne sjikkelig, jeg har sub i tilegg men bruker den skjeldent, Kun hvis jeg vil bruke noen extra watt når jeg ser film :D
Skal love deg att det er riv over de høytalene de har jo tross alt 2x8" i vær det flytter like mye luft som en 18"ca. Jeg spiller ned til ca 20 på forsterkeren da tør jeg ikke mere da begynner jeg å få vont, jeg kan jo gå til null men da ryker høytalene. Det har jeg ikke rå til nå hehe.


Er det egen terminal på basselementene slik at du får koblet de på sub utgangen på forsterkeren?

Er det 3000;- for hver høytaler? elr for to?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2004 16.30.07 #15 av 17
Postet av: tommyan
Det er bi-wiring koblinger på Høytalene ja hvis det er det du merer. Skal du koble de på sub utgangen trenger du en monoblokk i tilegg. Det er ikke noe effekt i Sub utgangen på forsterkeren det er bare en line ut, til en aktiv sub.
Men det trenger du ikke skal love deg att du blir fornøyd med effekten ved bare vanlig tilkobling.

SER DE ER PÅ TILBUD PÅ LJUDIA NÅ 3000 FÅR BEGGE, jeg har bare to ord LØP Å KJØP.
DET ER SVINEBILLIG. OG BAKPAKKEN MED SENTER OG 2 BAKHØYTALERE FOR 1299, HER ER DET BARE Å BESTILLE.

Mvh Tommyan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar