Logo

Moddet Xbox - Component kabel -NTSC-spill

Skriv et svar
25.01.2006 14.37.09 #1 av 5
Postet av: erikrod
Hvis man skaffer seg komponentkabel og svitsjer til NTSC-format på xboxen så skal, slik jeg skjønner, eventuelle NTSC-spill man måtte ha kunne spilles med merkbart bedre kvalitet.

Ang dette har jeg noen spm:

Hvordan blir spillene påvirket? Vil jeg kunne spille NTSC-spill når boxen står i PAL og omvendt (PAL-spill når boxen står i NTSC)? (Jeg tror jeg har spilt NTSC-spill på min box uten å ha endret på noe som helst. Tar jeg feil da?)

La oss si at jeg svitsjer over til NTSC og bruker komponentkabelen på TVen min og alt er fryd og gammen. Hva skjer da når jeg kobler xboxen til med scart hos en kammerat som har et vanlig europeisk TV uten komponent? Vil jeg i det hele tatt få opp bilde da, eller må jeg bytte til PAL før jeg går hjemmefra?

Og når det gjelder kvaliteten på det som spilles av fra XBMC, vil den være endret? Jeg har skjønt det slik at man ikke kan spille DVDer fra boxen i HD-format, men hva med filmklipp?

mvh erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 14.59.55 #2 av 5
Postet av: Tor Rasmussen
Etter at du har switchet til NTSC, må du starte boxen opp i originalt modus for så å velge settings og video.
Der må du velge at den støtter 720p og 1080i.

Først da vil du få HD-bildet.
Setter du et PAL-spill i boxen når den er i NTSC-modus, går det helt fint.
Det er ikke så veldig mange spill som støtter HD, men av de jeg har sett er det definitivt forskjell.
For eksempel nyeste FIFA-spillet var det stor forskjell på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2006 08.06.06 #3 av 5
Postet av: erikrod
men om jeg skal over på et eldre TV uten komponent/ikke-hdklar så må jeg først endre tilbake til PAL?


Her forresten link med spill som støtter HD
http://www.hdtvpub.com/games/xbox/microsoft-xbox.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2006 16.32.00 #4 av 5
Postet av: Rikky
Men min Sony 32" CRT får jeg bilde med NTSC, men det er sort-hvitt (tror jeg), og det flimrer. Det er imidlertid godt nok i massevis til at du kommer inn i menyen for å switche over til PAL.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2006 09.42.36 #5 av 5
Postet av: Carr
Hvis dere bruker avalaunch finnes det enkle snarveier for å skifte mellom videomodes, slik at man kan gjøre det i "blinde". Her er knappekombinasjonene:

Begge triggere + Blå X = PAL-I 60hz
Begge triggere + Gul Y = PAL-I 50hz
Begge triggere + Rød B = NTSC-J 60hz
Begge triggere + Grønn A = NTSC-M 60hz

(Triggere = skulderknapper)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar