Logo

Monster power Home Theatre PowerCenter HT800, problemer!

Skriv et svar
05.06.2005 18.59.12 #1 av 11
Postet av: Torja
Har hatt problemer med min PowerCenter HT800 strøm renser og spenningsvern. På mitt gamle bosted fungerte denne helt greit. Der jeg bor nå så går strømmen etter kort tid, når denne er oppkoblet.
:idea:
Det virker som at jordfeil bryteren slår inn og slår av automat sikringen for hele leiligheten. hva kommer dette av :?:

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2005 19.08.25 #2 av 11
Postet av: Rune
Hadde du den tilkoblet jordet kontakt tidligere?

Kan jo virke som det må være noe feil med den, men det er jo ikke sikkert at den feilen kan påvises andre steder.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2005 14.29.15 #3 av 11
Postet av: Torja
Jo, den var koblet jordet kontakt tidligere og nå. Har vært nødt til å droppe denne, da strømmen bare går. Har det noe å si hvor mange amper kursen er på, er usikker på dette, får ta en kikk i sikringskapet.
:roll:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2005 15.58.28 #4 av 11
Postet av: Headbanger Man
"Torja" skrev:Har hatt problemer med min PowerCenter HT800 strøm renser og spenningsvern. På mitt gamle bosted fungerte denne helt greit. Der jeg bor nå så går strømmen etter kort tid, når denne er oppkoblet.
:idea:
Det virker som at jordfeil bryteren slår inn og slår av automat sikringen for hele leiligheten. hva kommer dette av :?:


Hvis det er jordfeilbryteren din som slår ut, er det nok utstyret ditt det er noe i veien med. Det kan være at PowerCenter'en din har fått seg en smell når du flyttet den? Eventuelt kan det være feil på utstyret som er koblet til den. Er ikke helt sikker på hvordan den fungerer, men i prinsippet skal den vel rense strømmen, og dermed kvitter den seg med støyen via jordingen. Det kan være det som lager problem. Ellers kan det jo være noe annet på kursen som lager jordfeil? Fungerer alt fint uten Monster PowerCenter'en?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2005 06.55.04 #5 av 11
Postet av: Torja
"Headbanger Man" skrev:
"Torja" skrev:Har hatt problemer med min PowerCenter HT800 strøm renser og spenningsvern. På mitt gamle bosted fungerte denne helt greit. Der jeg bor nå så går strømmen etter kort tid, når denne er oppkoblet.
:idea:
Det virker som at jordfeil bryteren slår inn og slår av automat sikringen for hele leiligheten. hva kommer dette av :?:


Hvis det er jordfeilbryteren din som slår ut, er det nok utstyret ditt det er noe i veien med. Det kan være at PowerCenter'en din har fått seg en smell når du flyttet den? Eventuelt kan det være feil på utstyret som er koblet til den. Er ikke helt sikker på hvordan den fungerer, men i prinsippet skal den vel rense strømmen, og dermed kvitter den seg med støyen via jordingen. Det kan være det som lager problem. Ellers kan det jo være noe annet på kursen som lager jordfeil? Fungerer alt fint uten Monster PowerCenter'en?


Alt fungerer helt fint uten PowerCenter, merkelig det der. Får ta den med til butikken og spørre om det er noe feil med den. :roll:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 07.19.17 #6 av 11
Postet av: Torja
Har hatt den med i butikken, og de sier at det ikke er rapportert lignende feil på denne typen, etter forhandleren av monster cabel. Har HT1000 til utprøving hjemme nå. De har lånt min i butikken og kjørt den over natten uten noe feil. Produsenten sier at på en annen type av disse strøm/spenningsvern (husker ikke nå hvilken) har det vært rapportert liknende feil, men altså aldri på HT 800. De mener det kan være en jordfeil i selve boligblokken.

Kommer tilbake senere med dette hvis jeg finner ut noe mer.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 19.31.31 #7 av 11
Postet av: Quentin
Vurderer en slik selv, men jeg har ingen strømuttak m/jord tilgjengelig. Vil ikke Ht800 virke, eller virker den, men vil ikke ha noen funksjon?
TV: Phillips 32" 50hz
Forsterker: Pioneer VSX-1015-S (7.1 THX)
Høyttalere: Pioneer S-VLF3 (på vegg)
Opptaker: Pioneer DVR-530H S
DVD-spiller:Gammel Sony
Spill: X-box (mod. m/160GB HD)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2005 14.13.25 #8 av 11
Postet av: Torja
Tror ikke den vil virke som den er tenkt uten jording, nei. Produsenten anbefaler det heller ikke. Det er vel noe med at overskudd strøm blir sent ut via jord eller noe slikt. Har ikke satt meg inn i hvordan dette fungerer. Men selve kontakten kommer jordet i alle fall. Er usikker på om du kan koble jordingen via noe vannrør eller lignende? Er muligens ikke å annbefale. :roll:

Noen som vet noe mer om dette? :?:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2005 16.35.33 #9 av 11
Postet av: Torja
Da ble det innkjøp av HTS 1000, fikk en hyggelig pris i innbytte mot den gamle HT800. HTS 1000 skal ha et bedre filter. Foreløpig ser det ut til at sikringen holder. Fikk beskjed fra butikken (Sterofil på grensen, Oslo) at man hadde hatt sikring problemer med HTS 800, også. :cry:

:) Men nå satser jeg på at alt er i orden. Kommer med tilbaemelding hvis dette ikke funker heller.

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 20.09.13 #10 av 11
Postet av: Mithrandir
Det som skjer er er at alle spenningstransistentene blir ledet til jord. Det betyr at det vil gå en liten strøm i jord lederen.
Kravet til en jordfeilbryter er at den skal løse ut på 30mA. Jordfeilbrytere av den litt billigere typen løser ut lenge før 30mA.
Ved mye støy og dårlig jordfeilbryter kan støyen som ledes til jord være nok til å løse ut jordfeilbryteren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2005 20.56.39 #11 av 11
Postet av: kjelle
HAR FÅTT SAMME PROBLEM MED MIN MONSTER HT800!!! ARGH!! leverer den tilbake imrg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar