Logo

Mors laken, rullgarding eller ordentlig lerret?

Skriv et svar
09.07.2006 22.45.55 #1 av 7
Postet av: Plecto
Spm er kanskje dumt :P Det jeg lurer på er om hvis man har en eldre eller dårligere prosjektor (har selv en eldre ASK C95) om det duger med en rullgardin istede for et ordentlig lerret til over tusenlappen? Har nå tatt ibruk mors laken til hennes store frustrasjon, stiftet det opp (det er helt rett, ingen rynker). Jeg ser at bildet er litt matt og hvis jeg tar et hvitt papir foran vil jeg se forskjell (papiret vil være litt skarpere).

Jeg vet at en del av dere kresne gutta vil anbefale et ordentlig lerret, men tjener jeg på det? Vil jeg bli frelst hvis jeg kjøper meg et lerret framfor en rullgardin fra Jysk?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2006 07.29.13 #2 av 7
Postet av: nutts
Uansett om du har en gammel eller ny projector vil det bli bedre med ett skikkelig lerett. Du vil få mer smell i bildet, og når du eventuelt bytter ut din gammle projector så kan du jo bruke lerettet på den nye også.
Jeg brukte selv en helt glatt flate som jeg malte med den matteste farge jeg kunne finne, jeg var VELDIG fornøyd med resultatet, bildet var flott syntes jeg, helt til jeg en dag kjøpte meg ett skikkelig lerett. Bildet ble totalt forandret, det var nesten som å få ny projector.
Så har du råd til ett lerett så hadde jeg kjøpt det istedet for å bruke ett laken.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2006 09.19.49 #3 av 7
Postet av: Plecto
Skuffende svar :( hadde håpet jeg kunne slippe unna med 279 kroner :P

Jeg leste litt om forskjellige typer lerreter, hvitt og grått bl.a. Hva trenger jeg til min prosjektor? Bildet mitt er ca. 1.45 x 0.8 meter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.07.2006 22.04.54 #4 av 7
Postet av: Plecto
Ingen råd å få her? Vil jeg merke veldig stor forskjell mellom et bra og et billig lerret? Hvordan er denne forskjellen iforhold til et billig lerret og et hvitt laken?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.07.2006 08.31.18 #5 av 7
Postet av: boly
"Plecto" skrev:Ingen råd å få her? Vil jeg merke veldig stor forskjell mellom et bra og et billig lerret? Hvordan er denne forskjellen iforhold til et billig lerret og et hvitt laken?


Forskjellen mellom et dyrt og billig lerret er ikke så stor som forskjellen mellom billig lerret og laken.

Du får lerret i alle prisklasser, og du må betale for det beste.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2007 23.48.31 #6 av 7
Postet av: Aalesund_Trooper
La mor få igjen lakenet sitt. Lakenet slipper jo masse bildelys tvers gjennom, og resultatet blir dårlig. Kunne nesten hengt det midt i rommet og sett filmen fra baksiden. Har du dårlig råd, legg av en hudrings her og der. Dropp den røykpakken den dagen, eller sjokoladebaren. Vips så har du råd til et rykende ferskt lerret. får et rundt 14-1500,- ikke mange sparinger det, hvis du tenker deg om. Gjort det samme selv. Hadde ingenting. Vanlig jobb med vanlige regninger. Nå sitter jeg med hjemmekino til en verdi av over 70000,-.

MOTTO: Èn ting om gangen, en ting om gangen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.07.2007 14.57.44 #7 av 7
Postet av: freaker
Eg har nettopp montert opp ei rullegardin frå IKEA til 219,- og syns den duger svært bra til mitt bruk! Skal innrømme at eg ikkje har store sammenligningsgrunnlaget, men eg har no sett enkelte skikkelige lerret og mange dårlege løysingar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar