Logo

NAD M25 ??

Skriv et svar
05.02.2007 09.46.42 #1 av 4
Postet av: Jimmern
Jeg har følgende oppsett i kinoen min:

Denon AVR 4306 reciver
Denon 3910 DVD
Optoma H72i PJ
Dali Ikon7 fronter
Dali Ikon6 surround bak
Dali OnWall bak
SVS pb12 pluss/2 sub
Dali Vocal 2 center

Spm mitt blir derfor; Vil en NAD M25 gjøre susen her? Kjenner noen til denne forsterkeren, og kan si noen ord (positive OG negative :) ) Vil en slik forsterker "løfte" lydbildet i alle registre, eller vil dette merkes "kun" på topp? Overkill med en slik forsterker til det oppsettet jeg har?

Alle innspill mottas med stor takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2007 11.34.50 #2 av 4
Postet av: boly
Nei det blir ikke overkill og bruke M25.
Men du bør prøve og se om lydbilde blir MYE bedre, da det tross alt er sankk om mye penger. M25 er heldigvis meget lekker og bra, så der har du et produkt du neppe trenger kvitte deg med noen sinne.

Det som blir litt overkill i mine øyne er at du allerede har brukt 16 998,00
på Denon AVR 4306 og skal bruke denne som froforsterker. Men kansje du er av de som bruker alle finesser og alt av tilkoblinger.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2007 12.06.34 #3 av 4
Postet av: Jimmern
Takk for svar boly.

Jeg har også sett på det du sier om overkill med tanke på 4306 i dette oppsettet, men den har jo endel fine, fremtidsrettede finesser :)

Driver å leker med tanken å kjøre rumperistere via 4306 dersom jeg kjøper en NAD M25.... Må vel la seg gjøre det vel? Har ikke kjøpt ristere ennå, men blir å gjøre det. Da slipper jeg jo å kjøpe fortserker til de dersom jeg kjører dem via 4306... Mulig jeg er på vidda her, men det lar seg kanskje gjøre.... Vips - 5 høvdinger spart :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2007 13.33.55 #4 av 4
Postet av: orso
Du kan sansynligvis komme billigere unna. Litt dumt å ikke la Denon 4306 dra noen av høyttalene når den er såpass kraftig. Hvis du ikke har noe imot flere bokser, kan du f.eks kjøpe monoblokker til fronter og Ikon 6. Eller to to-kanals effektforsterkere. Finnes også noen fem-kanals effektrinn. Hver klar over at det er sjelden flerkanals effektforsterkere leverer like mye watt som de er oppgitt med i flere kanaler.
Du bør uansett teste, før du handler.
Kanskje det også er tilstrekkelig med en effektforsterker på frontene. Du har riktig nok store bakhøyttalere i Ikon 6, men det kommer jo ikke veldig mye lyd ut av disse i surround. Vanskelig å si før man har testet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar