Logo

Noen meninger om dette systemet?

Skriv et svar
08.03.2009 13.59.23 #1 av 4
Postet av: Gurba
Vurderer dette.

Pioneer VSX-1018
Samsung BD-P1500
1 stk Proson Stratego Center6 V2
2 par Proson Stratego SAT 210
1 stk Proson Stratego Sub 12+
1 par Proson Stratego 210 SAH
+ diverse kabler. :-)
Samsung LE40M71, Samsung BD-P1500, Pioneer DV-410V, Denon PRA-1500, BOSE Acoustimass 5 aktiv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2009 06.47.44 #2 av 4
Hei og velkommen til forumet!

Kan du si litt mer om hvilken prisklasse du vil forholde deg til og din romstørrelse?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2009 19.32.01 #3 av 4
Postet av: Gurba
Vil ha det rimelig. Er arbeidsløs alenefar så penger har jeg ikke for mye av. :( Blir vel å kjøpe forsterker, front og senter først. Har et par aktive høyttalere jeg kan bruke bak. Der TV'en står nå så er det nok såvidt plass til høyttalerne på siden hvis jeg henger TV'en på veggen og så er det ca 4 meter langt. Har en stue til som er ca 4x5m, men tenkte ungene skulle få ha den til lekerom. Får se hva tiden bringer. Er mest interessert i å høre om noen har hørt 210 SAH høyttalerne og har erfaring med de.
Samsung LE40M71, Samsung BD-P1500, Pioneer DV-410V, Denon PRA-1500, BOSE Acoustimass 5 aktiv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2009 13.17.48 #4 av 4
Jeg har ikke hørt på de Proson høytalerne du referer til, men kan anbefale deg å se nærmere på Dynavoice F6 og Dali Consept 6. Den førstnevnte er svært billig, men gir mye valutta for pengene og har blitt svært populær blant budsjettkinoer. Skal du satse mer på kvalitet og utbyggning senere ville jeg sett nærmere på Consept 6 da det er en svært god allroundhøytaler og gjør lite "feil" i denne prisklassen. Ellers har XTZ fått mye skryt i det siste, men jeg har ennå ikke fått høre annet en dems subwoofere.

Når det gjelder recivervalget vil jeg anbefale deg å ta en lytt til Yamaha RX-V663 grunnet at den har en nokså nøytal lydsignatur og er engasjerende å ha i hjemmekinoen. Den har støtte for de nye høyoppløste lydformatene som benyttes via Blu-Ray og den har romkorreksjon som optimaliserer iforhold til din lytteposisjon. Hvis du senere har behov for mer effekt er det godt å vite at den har pre-out slik at di kan koble til en effektforsterker for mer effekt om dette ønskes. Det er mange andre gode recivere der ute, men denne er absolutt en av de bedre på markedet for øyeblikket. Den gir svært mye valutta for pengene! ( Men vit at det kommer en ny serie om ikke lenge! )
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar