Logo

Nye Pioneer DVD/HDD opptakere

Skriv et svar
09.05.2006 08.23.50 #1 av 6
Postet av: sruben
Pioneer kommer med to nye modeller, DVR-440H og DVR-540H som overtar etter 433 og 530. Men de kommer UTEN HDMI interface! Synes det virker helt sykt. Prøver Pioneer å melke "mindre tekniske forbrukere" her, for så å annonsere nye modeller MED HDMI om kort tid når alle har oppdaget at HDMI er utrolig fint å ha for å koble til den nye flatskjermen?

Selv har jeg ventet med å kjøpe DVR-530H nettopp fordi jeg regnet med at neste modell ville ha HDMI, så nå ble jeg skuffet...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2006 10.06.58 #2 av 6
Postet av: VannMann1
"sruben" skrev:Pioneer kommer med to nye modeller, DVR-440H og DVR-540H som overtar etter 433 og 530. Men de kommer UTEN HDMI interface! Synes det virker helt sykt. Prøver Pioneer å melke "mindre tekniske forbrukere" her, for så å annonsere nye modeller MED HDMI om kort tid når alle har oppdaget at HDMI er utrolig fint å ha for å koble til den nye flatskjermen?

Selv har jeg ventet med å kjøpe DVR-530H nettopp fordi jeg regnet med at neste modell ville ha HDMI, så nå ble jeg skuffet...



Du er inne på noe her, Pioneer burde ha kommet med opptakere som har HDMI støtte.

Sikkert flere som kommer til å kjøpe Panasonic's DMR-EH65
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2006 18.04.56 #3 av 6
Postet av: Rune
Da jeg snakket med Pioneer sist så sa de at de skulle komme med HDMI på "rimelige" spillere til høsten. Vet ikke helt hva det betyr. (kanskje 640)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2006 20.47.30 #4 av 6
Postet av: sruben
"Rune" skrev:Da jeg snakket med Pioneer sist så sa de at de skulle komme med HDMI på "rimelige" spillere til høsten. Vet ikke helt hva det betyr. (kanskje 640)


Ok! Det var snakk om opptakere, ikke vanlige avspillere?

Prisen på 540 var i det minste ikke så verst da, 3899,- på Best-Buy. Det betyr vel at den blir å oppdrive til rundt 3500 i enda rimeligere butikker.

EDIT: Best-Buy justerte opp prisene sine ganske mye på denne etter et par uker...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2006 21.43.09 #5 av 6
Postet av: Rune`s hjemmekino
HEI!

Synes heller ingenting om at Pioneer lanserer "nye" hd-dvd uten HDMI...
Det burde vært standard i disse flat-tv tider. Ser også at Sony har lagt seg på samme galleien med HX520, Hx720 og HX920. Skuffende....

Når det er sagt så må en huske på at komponentutg. med progressiv scanning er et godt alternativ - og er litt undervurdert.

Men - er skuffet over de store aktørene i bransjen, og særlig Philips som ikke engang klarer å lansere "kommende modeller"


" blås i LCD - kjøp akvarium istedet "
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.05.2006 09.27.56 #6 av 6
Postet av: VannMann1
"Rune's hjemmekino" skrev:
Synes heller ingenting om at Pioneer lanserer "nye" hd-dvd uten HDMI...




Kanskje forklaringen er så enkel at Pioneer ikke vil betale kostnaden
for å lisensiere HDMI utgangen ?

Fant følgende på nettet : (http://www.hdmi.org/consumer/faq.asp)

What are the fees for HDMI?

Annual Fee
HDMI Adopters must pay an annual fee of fifteen thousand dollars (US$15,000). The annual fee is due upon the execution of the Adopter Agreement, and must be paid on the anniversary of this date each year thereafter. Note that HDMI does provide an alternative annual fee payment for small-volume manufacturers (10,000 units or less). Please see Attachment B of the Adopter Agreement for details.

Royalty
HDMI is available for a reasonable royalty rate as follows:

For each end-user Licensed Product, fifteen cents (US$0.15) per unit sold.
If the Adopter reasonably uses the HDMI logo on the product and promotional materials, then the rate drops to five cents (US$0.05) per unit sold.

If the Adopter implements HDCP content protection as set forth in the HDMI Specification, then the royalty rate is further reduced by one cent (US $.01) per unit sold, for a lowest rate of four cents (.04) per unit. Adopters must license HDCP separately from Digital Content Protection, LLC, an Intel subsidiary. Please see http://www.digital-cp.com for details.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar