Logo

Nye Proson Twin 2010

Skriv et svar
20.10.2006 20.34.37 #1 av 6
Postet av: kenobi
Hallo,

Jeg har akkurat kjøpt meg nye proson høytalere og lurer på om hvor lenge jeg bør spille de inn og om det blir en annen lyd når de er spilt inn helt.

Jeg lurer også på om det er lurt å kjøpe en subwoofer til dette.

Har en Eltax avr 800 forsterker. 2*200 / 6*150

Hadde vært glad om noen har noen meninger om hva jeg kan kjøpe inn om jeg vil ha BRA lyd

Takker for alle svar:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.10.2006 07.23.40 #2 av 6
Postet av: pnerbye
Velkommen til forumet! :D

Synd du ikke dukket opp før. Din forsterker er ALT for svak til at du kan få noe liv i SÅ svære høyttalere. Begynn med å bytte til en MYE kraftigere forsterker. Deretter kan du tenke på sub. Hva om du handler disse til frontene? http://avforum.no/avtorget/showproduct. ... 761&cat=13 (prut litt på dem, for dette er nesten ny-pris) Disse kan drive bassene på høyttalerene dine, og det er de som er kraftkrevende.

Hvis du er glad i lyd bytter du også høyttalere på sikt. Mellomtonen er ikke mye å rope hurra for på de høyttalerene, men de har høy partyfaktor! :D
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.10.2006 09.48.29 #3 av 6
Postet av: kenobi
hei,

Takk takk:)

Ok, kanskje derfor den sliter litt på bassen. Den forsterkern du viste meg det er sånn du kobler til den forsterkeren jeg har? på subutgangen?
jeg var på http://www.proson.se å titta på den se, Men da bør jeg kanskje kjøpe meg en sånn da.

Men ang innspilling for høytalerne, noen som vet hvor lenge de må spilles inn eller trenger de ikke det?:)

Takk for svar:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.10.2006 09.59.14 #4 av 6
Postet av: pnerbye
De forsterkerene jeg linket til har høy-nivå-inngang, så de kan kobles til høyttalerutgangen. Forsterkerene kan med fordel skrus fast bakpå høyttaler faktisk. Dermed kan du beholde din receiver, for jeg tipper den ikke har pre-out på fronter? Husk at dette er monoblokker, så du trenger en pr. høyttaler.

Når det gjelder innspilling så kan du se på dette som en kurve som er bratt til å begynne med, og som slakker ut etter hvert. Tipper det meste er gjort etter 50-70 timer med moderat spilling, men den vil fortsatt bli litt bedre mot omtrent 300 timer muligens.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.10.2006 10.12.02 #5 av 6
Postet av: kenobi
Okej, da vet jeg deg. Det er pre-out utgang bak på forsterkern så da kobler jeg den forsterkern inn der? det er bare en sånn inngang på den pre-out utgangen da, men det holder kanskje?

Ok, da er det bare å spille i vei så de blir innspilt:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.10.2006 12.56.59 #6 av 6
Postet av: pnerbye
Har du pre-out for frontene? Jeg trodde ikke du hadde pre-out for annet enn sub, men i så fall kan du koble effektforsterker til pre-out for frontene istedet for å bruke høyttalerutgangene.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar