Logo

Nytt hjemmekinosystem, rundt 15k

Skriv et svar
28.12.2008 22.28.02 #1 av 2
Postet av: ghdalum
Hei, er en student som tenker investere for å få en litt bedre filmopplevelse i stuen. Jeg har tenkt å bruke en 15 000,- på dette. (Kan kanskje dra på med en tusenlapp eller to ekstra, men sier 15k siden forslagene ofte kan bli dyrere) Dette er da inkludert TV, så vet det ikke blir noe top notch system til den prisen, men håper på en god start til å være mitt første TV-kjøp og første lyd-system-kjøp.

Har sett raskt over hva som har blitt tipset til diverse andre, og har kommet frem til:

Panasonic TH-42PX80 TV (6700,-)
Yamaha RX-V663 Reciever (4500,-)
Dynavoice Magic F-6 Set Høytalere (3000,-)

Kunne gjerne tenkt meg innspill/endringer på dette!

Også må jeg ha noe å spille av filmer med. Vurderer Bluray spiller, men er student med bare stipendet å leve på, så redd for at jeg ikke kan kjøpe filmer så ofte. Det andre jeg vurderer er et rimelig mediasenter, trolig Popcorn Hour A-110 pga. den gode prisen, og da spille av filmer som den henter trådløst fra min heller dårlige laptop. Vil dette ha innvirkning på kvaliteten på bilde og lyd selv om filene på laptopen er av HD-kvalitet?

Takker for alle svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2008 18.32.33 #2 av 2
Hei!

Syntes du har undersøkt bra før du skriver og fint at du har sett på tidligere tråder å hva som er anbefalt der. Personlig er det ett slikt oppset jeg ville gått for hvis jeg skulle hatt ett komplett 5.1 anlegg og TV til den prisen, for å heller senere kjøpe en sub av merket XTZ eller SVS når økonimien tillater det. Hvis du vurderer både en BD-spiller og ett multimedia-senter, hvorfor ikke gå for en PS3? PS3 fungerer utmerket som Blu-Ray spiller og gir skarpe, detaljrike bilder. Fargene er mette og det er ett bra dybdeforhold i bildet. DVD-delen er også bra og den oppskalerer dine vanlige dvdèr opptil 1080P. Den gjør som sagt en bra jobb, altså en like god jobb som DVD budsjett modeller, men kan ikke konkurrere med de i samme prisklasse. Den fungerer godt som ett multimediasenter og lagre diverese media og spille av DivX OL. PS3 benytter seg av en 2.5" S-ata så harddisken kan lett byttes ut. Den er også god på bildevisning og det er mange artige funskjoner, som feks lysbildeshow hvor det ser ut som at man blar i ett album osv samtidig som man kan velge hva slags musikk man har i bakgrunn. Hvis du heller vil satse på en dedikert BD-spiller ville jeg sett på Sony BDP-S350 etter mange gode resutalter på diverese tester og venter selv på hvordan den er kontra PS3; spesielt på DVD-delen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar